Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger worden vanaf september/oktober '20

Zodat we elkaar weer kunnen vinden!








NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslacht
Liss222eGeboren! Mei 2021Jongen
Phlora291eGeboren! Juli 2021Meisje
Wilgentak321eGeboren! Juli 2021Meisje
Pokosla321eOktober 2021
Teresita281eGeboren! Oktober 2021Jongen
Accentoire321eNovember 2021Jongen
Summer261eFebruari 2022
Jongen

Paranoid 


Phlora

Phlora

09-07-2021 om 13:26 Topicstarter

Summer, over 4 dagen je eerste echo al, mega spannend. Voel je je nog goed?
Teresita, snap ik helemaal, niet dat je zozeer een voorkeur hebt voor een geslacht maar je stelt je ergens op in en opeens wordt dat beeld weggenomen. Hebben jullie genoten van jullie babymoon ondanks paar dagen ziek? 
Wilgentak, gecondoleerd. Hoe voel je je?
Liss
, Pokosla, Accentoire, hoe is het met jullie?

Hier gaat het best goed. De verbouwing is nog niet af maar wel een heel eind. De badkamer is werkende (al moet er nog een vensterbank geplaatst, en de stopcontacten/lichtknoppen), de slaapkamer is zo goed als af behalve ook vensterbank en stopcontacten en de deuren. De shutters voor de ramen zijn besteld maar die hebben een levertijd van 4 maanden. Verder is de airco aangesloten, heeeeerlijk. Af is nu: woonkamer, keuken, bijkeuken bijna, badkamer 1e verdieping, badkamer 2e verdieping, slaapkamer zolder. Op de zolder focussen we ons nu op de afwerking slaap/badkamer en dan op de overloop die onze inloopkast is. Daar moet de vloer in en geverfd, lampjes ophangen etc.
De eerste verdieping is op de overloop en 2 slaapkamers een drama, dus die deuren houden we maar dicht haha, op de babykamer (3e kamer) is gestuct maar ligt nog geen vloer. Dus we klussen rustig aan verder.
De leefruimtes die af zijn houden we mooi schoon, op zolder staat bij ons het wiegje en de commode met alle kleertjes, de auto is professioneel gereinigd en kinderstoeltje staat erin, dus ik heb wel veel meer rust. Het is fijn als ze nog even blijft zitten ivm rustig verder klussen, maar als ze komt hebben we wel alles klaar voor d'r. Ik ben inmiddels 38+2, ik hou jullie op de hoogte.

Hé wat goed dat we hier verder kunnen, even wennen wel!

Oh jullie huis klinkt wel als een monsterklus! Fijn dat het grotendeels af is op wat kleine dingen na! Zo te horen is het goed leefbaar met een kleine. Jeetje 38 weken al, ben zo benieuwd wanneer je bevalt! Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? 

Hier gaat het goed, los van het feit dat ik ontzettend zenuwachtig ben voor de echo dinsdag. Heb nog steeds weinig symptomen los van de vermoeidheid en 1 x kokhalzen boven de vieze vaatwasser. Oh en onstilbare honger. Ben zo bang voor slecht nieuws. Nog 2 nachtjes slapen...

Ben ook heel benieuwd hoe het met de rest gaat, hopelijk vindt iedereen de weg naar dit forum!

Thnx voor het 'verhuizen' van het topic Phlora! Jeetje wat een werk hebben jullie verzet, fijn dat jullie nu in de afrondende fase zitten. Bizar dat het bij jou nu elk moment kan gebeuren, zo spannend! 

Ik hoop zo op een mooie echo Summer! Hoeveel weken ben je nu? Qua symptomen klink je iig hartstikke zwanger hoor! Veel sterkte met de zenuwen 😘

Uiteindelijk hebben we wel nog wat leuke dingen gedaan op vakantie, dus dat was erg fijn! Ik ben de afgelopen week heel moe geweest en fysiek ook moeite met wandelen e.d., voel me overspoeld door de to do's op werk en thuis, vind ik best lastig allemaal 😬. De verloskundige gaf aan dat ik rustig aan moet doen en ik ben geprikt op zwangerschapsdiabetes, m'n baarmoeder lijkt ook wat te groot voor de termijn namelijk. Dus dat is wel even spannend! 

Wij hebben een prachtig mooi kloppend hartje gezien💜😍

Ah super Summer! Ben zo blij voor jullie!!

Phlora

Phlora

15-07-2021 om 13:43 Topicstarter

Oh Summer wat fijn! Heeerlijk! Willen jullie het geslacht weten? Dan is dat weer de volgende spannende echo Het plan is in het ziekenhuis bevallen, maar zoveel mogelijk met z'n 2en. Ik wil de verlos er pas bij hebben wanneer ik rond de 10cm zit en ga persen, tot die tijd wil ik alle rust samen met mijn man. Ik ben ook heel benieuwd wanneer ze zich aandient, ik hoop niet vandaag, het is hier in zuiden des lands flink noodweer. Tot overmaat van ramp blijkt ons dak in de bijkeuken te lekken, dus nu dat weer..Pff.
Teresita herkenbaar die vermoeidheid, ik weet niet of je een actieve baan hebt? Maar die zoog bij mij ook alle energie uit mijn lijf. Nu ben ik telkens super wisselend: het ene moment volop energie, het volgende moment ben ik zo moe dat het voelt alsof ik met een malienkolder aan door stroop heen moet lopen.

Hier gaat het verder wel prima, we sukkelen rustig door, eergisteren echo gehad en alles was prima. Ik heb zelf niet het gevoel dat het nog heel lang gaat duren omdat ik merk dat ze het krapper krijgt; ze beweegt wat minder en op een andere manier, maar bij de controle was het hartje wel prima in orde.

Phlora  we willen het geslacht wel weten ja tzt! Eerst weer even de echo van volgende week afwachten, blijft toch spannend!
Ik ben heel benieuwd wanneer je aan het rommelen gaat, hopelijk ga je een fijne bevalling tegemoet!

Dankjewel Teresita🥰

Hè wat balen van die lekkage Phlora! Ik ben ook zo benieuwd wanneer het bij je begint en hoe je de tijd daarna gaan beleven. Mooi dat jullie het plan hebben de bevalling zoveel mogelijk samen te doen, ik hoop dat het precies zo gaat zijn als jij het voor ogen hebt 💕.
Hoeveel weken ben je nu Summer?

Mijn suikerwaardes waren goed, maar nu moet ik weer geprikt worden op ijzer en vitamine D ivm de vermoeidheid. Ik heb me (in overleg met de VK) ook een dag ziekgemeld om te kijken wat een paar dagen veel rust met de vermoeidheid en harde buiken gaan doen. Ik heb fysiek geen actieve baan, maar ik sta wel altijd 'aan'. Ik werk in de GGZ waar aldoor een beroep op je gedaan wordt (gepland en ongepland). Ik baal ontzettend dat ik me nu zo voel, ik was juist zo trots dat ik me zo goed voelde en ineens is dat helemaal omgeslagen. Het is ook dat ik het beste wil doen voor m'n baby, anders had ik me nooit ziekgemeld. Daar heb ik ook veel moeite mee. 

Hey hoi allemaal,

Ik kom van het Viva forum. Zit er aan te denken om hier mee te schrijven (als dat mag  )  aangezien ik goede verhalen hoor over het gebruiksgemak van dit forum. Blijven jullie hier of blijven jullie op Viva welke toch zal blijven bestaan? 
Verder vraag ik mij af hoeveel dames van dit topic nog actief met de kinderwens bezig zijn, en of dit groepje wat "leeft". 

 @Phlora nu ik dit bericht typ zie ik gelijk een optie om een tabel te maken. 
Even een testje:



NaamLeeftijdRondeNOD
HetSteenbokje29/33927-07-2021




Phlora

Phlora

18-07-2021 om 21:37 Topicstarter

HetSteenbokje schreef op 18-07-2021 om 13:47:

Hey hoi allemaal,

Ik kom van het Viva forum. Zit er aan te denken om hier mee te schrijven (als dat mag ) aangezien ik goede verhalen hoor over het gebruiksgemak van dit forum. Blijven jullie hier of blijven jullie op Viva welke toch zal blijven bestaan?
Verder vraag ik mij af hoeveel dames van dit topic nog actief met de kinderwens bezig zijn, en of dit groepje wat "leeft".

@Phlora nu ik dit bericht typ zie ik gelijk een optie om een tabel te maken.
Even een testje:



NaamLeeftijdRondeNOD
HetSteenbokje29/33927-07-2021




Hi Steenbokje, welkom! Je mag meeschrijven hoor maar ik weet niet hoeveel aansluiting je bij ons vindt, want iedereen die hier nog meeschrijft is inmiddels zwanger of al bevallen!

Phlora

Phlora

18-07-2021 om 21:53 Topicstarter

Voel je je nog steeds goed Summer?
Teresita hoe is het met jou? Vervelend zeg al die vermoeidheid. Lastig he, dat ziek melden, ik had daar ook erg veel moeite mee. Nu nog steeds kan ik slecht stil zitten, gisteren heb ik weer onze hele trapkast uitgespit gepoetst en opnieuw ingericht (schoenenrekjes en kapstok gemaakt, laders voor de dyson opgehangen etc) en dan moet ik het meteen bekopen

Verder gaat het goed met mij, ik zit nu tussen 39 en 39+5 in omdat ze mij niet precies konden meten. Ik heb wel echt zin haar te ontmoeten. Ik wandel, eet me rond aan dadels, we sexen erop los, dus alles om die kleine maar te laten komen haha. Ik heb veel valse weeen die nog niet echt doorzetten, dus vooralsnog wacht ik rustig af. 

Verder even een kleine update uit ons uitgerekend topic; Wilgentak is inmiddels bevallen van een kleine meid, het was heel heftig waarbij de kleine naar de IC moest maar het gaat nu gelukkig goed. Omdat Wilgentak hier heeft meegeschreven dacht ik, ik laat het jullie even weten.

Bedankt voor je reactie Phlora, dan denk ik dat ik een nieuw topic start. Iedereen hier veel plezier en geluk gewenst met de zwangerschappen en geboortes. 😊

Teresita ik ben nu 8+3! Hoe waren de bloeduitslagen van de vitamine en ijzer? Heel verstandig dat je je even hebt ziekgemeld, hoe voel je je nu? Luister naar je lichaam!

Ik voel me prima Phlora! Los van de vermoeidheid maar dat hoort er gewoon bij, kan ik prima mee leven😁. De spanning voor vrijdag begint nu wel weer op te bouwen hoor. En jij, inmiddels niet stiekem al bevallen?🙊

Phlora

Phlora

20-07-2021 om 19:55 Topicstarter

Haha nee hoor! Dochter zit nog steeds braaf in de buik!
Morgen heb ik een afspraak bij de kapper, ik hoop wel dat ze die ook nog even overslaat, voor een laatste verwendagje voor ze komt  
Zodra er iets verandert horen jullie het!!

Oh wat fijn dat ze er is Wilgentak, wat een opluchting dat alles nu goed gaat. Van harte gefeliciteerd meid 💕, ik hoop dat je dit leest!

Elke dag check ik even of er al een update van je is Phlora, zo spannend! 
Sterkte vandaag met de zenuwen Summer, maar vooral veel plezier gewenst! Laat je ons weten hoe de echo was?  
Hier gaat het inmiddels ietsje beter. Ik neem veel rust en dat lukt het vooralsnog om aardig te blijven functioneren. Ik ben ook weer begonnen met m’n werk met een kleine aanpassing in uren (half uurtje eerder naar huis). De bloeduitslagen zijn ook binnen, m’n ijzerwaarden zijn te laag en daar krijg ik medicatie voor. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.