Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwangerschap Klaagtopic

Voor iedereen die even ongegeneerd wil klagen over de zwangerschap. Of je nu net zwanger bent, of al bijna bent uitgerekend: iedereen is welkom om even lekker een potje te zeuren 


Ik heb trouwens een heel rare klacht: al een flink aantal weken, misschien wel meer dan drie maanden, stinken mijn vingertoppen in de ochtend naar uien. Geen idee hoe dat kan, maar vooral tijdens het tandenpoetsen in de ochtend is het smerig, helpt ook niet bij de misselijkheid. Het gekke is: ik was mijn handen wel gewoon (overdag en ook zeker na het koken) en ik ruik de geur ook als ik de dag/dagen ervoor geen ui/prei/knoflook oid heb gesneden. Ik begrijp er geen bal van. Overdag ruik ik het overigens niet. Herkenbaar voor iemand?

Suuus

Suuus

01-02-2023 om 14:39 Topicstarter

@Afrodite, nee nog nooit van gehoord. wat vreemd. Stinkt je tandenborstel of tandpasta niet? Ik heb wel de hele zwangerschap een ranzige smaak in mijn mond en daar word ik ook onpasselijk van. Ik eet dus veel dropjes dan gaat het. Gelukkig heb ik een lage bloeddruk 

Suuus schreef op 01-02-2023 om 14:39:

@Afrodite, nee nog nooit van gehoord. wat vreemd. Stinkt je tandenborstel of tandpasta niet? Ik heb wel de hele zwangerschap een ranzige smaak in mijn mond en daar word ik ook onpasselijk van. Ik eet dus veel dropjes dan gaat het. Gelukkig heb ik een lage bloeddruk

Nop, ik heb mijn tandenborstel en -pasta uitgebreid besnuffeld, het zijn echt mijn vingers, ook van de hand waarmee ik niet poets. In de avond tijdens het tanden poetsen heb ik er ook geen last van, gek genoeg. Dropjes mag ik officieel niet (hoge bloeddruk, maar met medicatie prima onder controle), maar stiekem neem ik er weleens eentje.

afrodite05 schreef op 01-02-2023 om 13:26:

Sterkte, KillerQueen! Kunnen ze je niet iets geven voor een goede nachtrust? Het lijkt me dat het wel fijn is als je energie hebt voor de bevalling... Maar misschien zijn daar geen veilige middelen voor, daar heb ik geen verstand van, of misschien wil je dat niet (wat ook prima is).

Nope... Laatst was ik bij een waarnemend (mannelijk) huisarts voor iets en toen vroeg ik dit ook. Het antwoord "ja dat hoort er nou eenmaal bij"... 

KillerQueen schreef op 01-02-2023 om 15:25:

[..]

Nope... Laatst was ik bij een waarnemend (mannelijk) huisarts voor iets en toen vroeg ik dit ook. Het antwoord "ja dat hoort er nou eenmaal bij"...

Kan de gyn misschien iets voor je betekenen? 

Over mannelijke huisartsen: die van mij laatst (ook een waarnemer) waarschuwde me alvast dat borstvoeding de eerste twee weken gelijk staat aan helse pijnen "waar je helaas even doorheen moet". Ik ben daar best van geschrokken. Hij als arts zou het wel weten, toch? Maar meerdere collega's van mij (vrouwen, ervaringsdeskundigen) zeiden de dag erna dat het bij hen reuze meeviel. Tot zo ver het inlevingsvermogen en de compassie van de mannen... 

Oh ik voel me zo beroerd. Elke nacht elk uur eruit om te plassen. En ik ben verkouden, mij  hoofd doet pijn van het hoesten en al het snot. 
Vanmiddag heeft mijn man vrij genomen van zijn werk om onze kleuter op te halen van school en 's middags samen iets te doen en mij de rust te gunnen. 
Dinsdagochtend weer een controle bij de gynaecoloog. Als ik me zo blijf voelen dan wil ik een datum voor de bevalling gaan afspreken. 
Ik ben moe, mijn lichaam is moe, alles doet pijn. Ik voel me schuldig naar man en kind toe omdat ik nu bijna niks kan en doe. 

KillerQueen schreef op 07-02-2023 om 16:57:

Oh ik voel me zo beroerd. Elke nacht elk uur eruit om te plassen. En ik ben verkouden, mij hoofd doet pijn van het hoesten en al het snot.
Vanmiddag heeft mijn man vrij genomen van zijn werk om onze kleuter op te halen van school en 's middags samen iets te doen en mij de rust te gunnen.
Dinsdagochtend weer een controle bij de gynaecoloog. Als ik me zo blijf voelen dan wil ik een datum voor de bevalling gaan afspreken.
Ik ben moe, mijn lichaam is moe, alles doet pijn. Ik voel me schuldig naar man en kind toe omdat ik nu bijna niks kan en doe.

het is ook zwaar. Ik zeg hier wel eens grappend tegen man ik verzorg fulltime de baby dus jij mag peuter doen. En daar zit gewoon een kern van waarheid in. Het is echt topsport zwanger zijn en dus geen reden om je schuldig te voelen dat er verder even weinig ruimte is om ook nog vrouw van en moeder te zijn.

Overigens baal ik ook wel enorm dat ik zo weinig kan. Dat een avond weg direct een week niks waard zijn betekent. Ik kijk ook reikhalzend uit naar de bevalling.

Ik.ben.zo.misselijk. En ik wil koffie. 

En ik heb echt moeite met het (nog) niet vertellen. Het liefst schreeuw ik het van de daken (in ieder geval tegen mijn moeder en beste vriendin), man wil liever nog even wachten. Vind ik héél irritant. Mijn beste vriendin a.k.a. zus ga ik het echt niet voor kunnen verzwijgen zo lang (tot de echo wil man wachten). En daarbij: mócht er iets mis gaan, heb ik haar juisssst heel hard nodig. 
Dus ik denk dat het  "geheimhoudakkoord" deze week al sneuvelt.

Suuus

Suuus

08-02-2023 om 14:29 Topicstarter

oh @KQ wat een ellende. Fijn dat je man er even op uit is gegaan met de kleuter. En ik snap dat je je schuldig voelt (iets met hormonen) maar over een paar weken ben je er gewoon weer. Tis even niet anders. Heel veel succes weer voor de komende dagen en nachten. 

Suuus

Suuus

08-02-2023 om 14:30 Topicstarter

@Jillz herkenbaar. Al ga ik overdag gelukkig wel goed (wel nog met medicatie tegen de misselijkhei) ik lig nog steeds elke avond rond 20 uur op bed want dan is het klaar. Zo saai zeker voor man vind ik het af en toe zo suf. Maarja tis niet anders 

Suuus

Suuus

08-02-2023 om 14:32 Topicstarter

oh Regendrup nu al misselijk. Dat wordt wat. Hoe was dat bij je vorige zwangerschap? Lastig he je mond houden. Mijn zus wist het ook al vroeg maar dat kwam omdat we samen uit eten gingen en ik normaal altijd wel een wijntje erbij drink. 

Suuus schreef op 08-02-2023 om 14:32:

oh Regendrup nu al misselijk. Dat wordt wat. Hoe was dat bij je vorige zwangerschap? Lastig he je mond houden. Mijn zus wist het ook al vroeg maar dat kwam omdat we samen uit eten gingen en ik normaal altijd wel een wijntje erbij drink.

Kan ik me eigenlijk niet meer zo goed herinneren, misselijk te zijn geweest zo vroeg. Wel last gehad van maagzuur, maar pas na 20 weken ofzo.

Weet wel dat ik toen ook al gigantische pijn aan m'n borsten had, dat is nu ook weer zo. Mijn moeder is nu bij ons thuis aan het oppassen en ik wil steeds zeggen ohhh mam m'n tiéten. Maarja, als ik dat zeg weet ze genoeg 

KillerQueen schreef op 07-02-2023 om 16:57:

Oh ik voel me zo beroerd. Elke nacht elk uur eruit om te plassen. En ik ben verkouden, mij hoofd doet pijn van het hoesten en al het snot.
Vanmiddag heeft mijn man vrij genomen van zijn werk om onze kleuter op te halen van school en 's middags samen iets te doen en mij de rust te gunnen.
Dinsdagochtend weer een controle bij de gynaecoloog. Als ik me zo blijf voelen dan wil ik een datum voor de bevalling gaan afspreken.
Ik ben moe, mijn lichaam is moe, alles doet pijn. Ik voel me schuldig naar man en kind toe omdat ik nu bijna niks kan en doe.

Oh wat ellendig, gelukkig ontlast je man je een beetje met kleuter! Nie tschuldig voelen hoor, jij doet al heeeeeel veel werk!

Stom he, dat zwanger zijn? Ben er ook klaar mee. Sterkte allemaal.

Ik appte gisteren mijn moeder en zus dat ik bij de gyn had geklaagd en dat ze fijn begripvol was. Kwam er een reactie van m'n zus waarom ik had geklaagd, waarop mijn moeder reageerde meteen "geen idee". Ik had geen zin om terug te appen, dan krijg ik toch zoiets als "jij wilde zo nodig een kind". Zij bleven tot laat (2330) doorgaan met appen, vond ik ook irritant, ondanks dat ik mijn geluid uit heb. Wilde gewoon rustig internetten voor ik in slaap viel (2200), maar dan zie je wel telkens dat er berichtjes binnen komen.

Sowieso het bemoeien van mijn moeder... De gyn heeft me aangespoord om informatie over de bevalling te zoeken op internet etc ivm mijn "bevalangst". Prima, dus dat doe ik zo nu en dan. Kennis is beter dan angst voor het onbekende. Inmiddels ook ingeschreven voor een paar informatieavonden en een rondleiding in het ziekenhuis. Dus vertelde ik laatst een heftig verhaal aan m'n moeder (over iemand met een keizersnede die ingewikkeld was ivm placenta previa, daarom aan de bovenkant van de baarmoeder gesneden ipv onder) viel ze me meteen in de reden "dat doen ze nooit, dat is niet waar, blabla". Zij denkt sowieso dat alles op internet niet klopt en dat zij alles het beste weet. Ironisch genoeg re-post zij onzinberichten op FB... En de kennis die zij heeft is van 40 jr terug. Dat inzichten veranderen, wil er bij haar niet in. Bloedirritant. Ook wil zij dus dat ik niets op internet lees, terwijl de gyn me dat juist heeft aangeraden. Ik weet echt wel wat betrouwbare bronnen zijn... Vermoeiend, elke keer die discussie. Ik moet zo op m'n woorden letten bij haar... 

Oh wat vermoeiend Afrodite, dat lijkt me inderdaad echt niet fijn. Jammer dat je je ei niet kwijt kunt bij moeder en zus. Hoe lang "moet" je nog?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.