Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Even op deze manier

Even op deze manier

11-07-2009 om 13:37

Zwangerschap verschillen - herkenning?

Dag,

Ik ben benieuwd of iemand dit herkend. Ik ben zwanger van de tweede en in maart 2010 uitgerekend. Dit is nog heel pril, vandaar dat ik er nog geen naam bij wil zetten.

Mijn vraag is:
Deze zwangerschap is heel anders dan de eerste. Ik ben bijvoorbeeld niet misselijk en lust nog steeds koffie, iets wat bij de eerste dus heel anders was. Ik heb het toen vroeg op mn werk moeten vertellen omdat ik zo beroerd was en gelijk geen koffie meer verdroeg.

Ook "voelde" ik me gelijk errug zwanger, iets wat ik nu ook niet heb. Ik heb al twee testen gedaan, gewoon voor de zekerheid, omdat ik me dus zo anders voel.

En wat ik nu wel heb en bij de eerste niet is afscheiding. Het is nog steeds bruin-roze, maar elke paar dagen is er wel wat, en dat had ik bij de eerste weer niet.

Ik hoop op herkenning. Is dit een normale gang van zaken? Kunnen zwangerschappen zo heel anders van elkaar verlopen?

Ik hoor graag van jullie!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Johanneke

Johanneke

11-07-2009 om 15:43

Yups

Dit is mijn vierde zwangerschap en het is de eerste keer dat ik nog zwarte koffie lust, dat ik niet al voordat ik overtijd was wist dat ik zwanger was, dat mijn buik en borsten met zes weken niet al flink gegroeid zijn. Ik ben nu bijna zeven weken en begin de me de laatste dagen echt niet lekker te voelen, maar dat was de vorige keren al veel eerder het geval. Bij de vorige zwangerschappen deed ik op de laatste dag van mijn cyclus een test om te bevestigen wat ik al wist. Nu heb ik twee tests gedaan en een echo laten maken voordat ik het echt geloofde.

Die bruinroze afscheiding had ik trouwens bij zwangerschap 2 en 3, maar niet bij 1 en 4.

Gefeliciteerd en succes met de rest van je zwangerschap!

Inmiddels

ben ik niet meer zwanger maar afgelopen zwangerschap was totaal anders dan de 1e. Ik was bij de 1e heel erg moe, ongelovelijk moe, lage bloeddruk met flauwtes en zin in zoet.

Afgelopen zwangerschap was ik misselijk tm de 16e week, niet zo moe, bloeddruk laag maar ok en zin in zout. Ik dacht echt dat ik een zoon zou krijgen omdat ik mij zo anders voelde maar ik heb toch echt weer een dochtertje gekregen (nu 3 dagen oud).

Even op deze manier

Even op deze manier

12-07-2009 om 14:18

Bedankt!

Erg bedankt dames!
Ik voel me nog steeds niet echt zwanger, en dat had ik bij de oudste wel onmiddelijk, tewijl deze zwangerschap net zo gewenst is als de eerste.
Ik heb - ook ivm de afscheiding - a.s. donderdag de eerste afspraak met de VK. Ik ben benieuwd wanneer ik dan voor de echo kan, dan zal het wel "echter" worden.
Ik ben erg blij met jullie herkenning! Ik had het natuurlijk wel een beetje verwacht, maar het doet me goed om te lezen.

Manda: Gefeliciteerd met je mandarijntje! Ik heb je redelijk gevolgd de afgelopen tijd. Wat goed dat je alweer zo op de been bent! Ik herinner me dat toch heel anders na mn KS
Geniet er maar lekker van. En ook van die kraamhulp die lekker voor je staat te stofzuigen! (las ik in een ander draadje!) Heerlijk he?!?

Ook

Bij mijn tweede had ik dat ook. Even een keertje misselijk, daarna niet meer. Had verder ook geen symptomen, niks. Wel net als jij wat bruine afscheiding en heel licht bloedverlies. Was echt bang voor een miskraam. Ik heb toen met 6 weken een echo gehad, vanwege dat beetje bloedverlies. Maar dat was in Ierland. In Nederland doen ze dat misschien minder snel.
Daarna en vooral deze zwangerschap merkte ik het wel goed. Ook niet leuk, maar dan weet je in ieder geval dat het nog goed gaat.
Die eerste weken zijn zo onzeker. Ik hoop dat je snel een echo krijgt!

Even op deze manier

Even op deze manier

14-07-2009 om 20:05

Sharon

Dat heb ik ook. Ik voel me onzeker en ben bang dat het mis gaat. Had ik bij de eerste ook helemaal niet.

Ik heb het nu wel in mn omgeving meegemaakt dat het mis ging bij 9 a 10 weken (eerste echo - geen hartje). Dat maakt ook onzeker.

Ik ben benieuwd wat de verloskundige voor me kan doen, donderdag. Het is nu bijna 4 jaar geleden, dus ik ben ook veel dingen vergeten van hoe het ook alweer gaat!
Ook qua wat mag je eten en wat niet, en noem maar op!

Ik moet echt nog even wachten, en dat is vreselijk!!

mama 78

mama 78

15-07-2009 om 13:01

Gefeliciteerd

Allereerst gefeliciteerd! Mijn eerste 3 zwangerschappen verlipen bijna identiek. Ik heb 3 meiden gekrgen. De laatste zwangerschap was het zwaarst (bekkeninst., keizersnee)Ik ben nu zwanger van de 4e en dit verloopt heel anders. Ik heb ook tot een week of 8, 9 bloedverlies gehad, precies zoals jij omschrijft. Het gaf veel onzekerheid, want je durft nog niet tegenieten en je bent bang voor een miskraam. Die afscheiding bleek van mij eerst innesteling te zijn (waarschijnlijk). Later heb ik een echo gehad om te kijken of alles wel goed zat. Er bleek een tweede, leeg, vruchtenzakje te zitten. Ik was zonder dat ik het wist zwanger van een tweeling. Helaas kwam met 11 weken de dooier van het lege vruchtzakje eruit, wat erg schrikken was, want weer bloeden. Gelukkig gaat alles nu goed, de ander doet het prima.
Dus dit kan het ook nog zijn. Mijn vk. zei nuchter: alle zwangerschappen zijn anders. En bloedverlies/afscheiding KAN en MAG tijdens de zwangerschap, het hoort niet en het is altijd schrikken, maar zolang je geen krampen hebt, mag je er vanuit gaan dat het goed gaat (hopelijk)
Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan!!Dat wachten is vreselijk, probeer maar wat afleiding te zoeken. En laat je het nog even weten, hoe het bij de vk. was?
Heel veel succes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.