Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Agaatje

Agaatje

11-03-2010 om 22:13

Zwangerschapscursus

Hallo,
Wat gaan jullie voor zwangerschapscursus doen? Ik heb in mijn vorige 3 zwangerschappen de gewone zwangerschapscursus gedaan, prima, maar nu bij deze zwangerschap wil ik iets anders. Dit is echt de laatste zwangerschap en zou het wat "specialer" willen. Ik denk over yoga of haptonomie. Ik heb geen ervaring met yoga, maar dat doe je in groepsverband en dat is leuk voor de contacten. Ik heb wel vaker haptonomie gedaan, zou het heel leuk vinden om dat voor het kindje te doen, maar dat is individueel met je partner en ik denk niet dat ik hem mee krijg, hij is daar te nuchter voor, vrees is.
Wat zijn jullie ervaringen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Ik heb bij mijn tweede zwangerschap een cursus Samen bevallen gedaan en dat is ons goed "bevallen". Maar ik lees uit je verhaal dat je man niet zo zit te wachten op een cursus, dus dat wordt dan ook een beetje moeilijk.

Bij mijn laatste zwangerschap was ik van plan om yoga te gaan doen, maar dat is er door alle drukte helaas niet van gekomen. Dus daar kan ik je niet verder mee helpen....

Risama

Risama

14-03-2010 om 18:01

Haptonomie!

Bij nummer 3 en 4 hebben we haptonomie gedaan. Juist omdat er minder tijd was om stil te staan bij deze zwangerschappen maakten we er graag samen eens in de paar weken een uurtje voor vrij en oefenden we thuis ook nog wel. Ook ik dacht dat mijn man het te zweverig zou vinden, maar hij vond het juist prachtig. Nu bij zwangerschap nummer 5 ben ik net begonnen met yoga, ben inmiddels bijna 30 weken en wilde er toch iets mee doen. Bij nummer 1 en 2 heb ik ook yoga gedaan en dat is me goed bevallen. Wat me wel opviel dat de meeste zwangeren bij yoga hun eerste kind verwachten, en een enkeling de tweede. Ik was echt een bezienswaardigheid toen ik in het voorstelrondje (was ook nog eens de laatste in de rij) vertelde dat het mijn 5e was.

Ik zag het geregel met oppas ed even niet zitten, vandaar nu geen haptonomie. Daarnaast zijn nummer 3 en 4 nu ruim 2,5 en anderhalf, dus die haptonomie voelt nog best vers, we doen het zelfstandig thuis nu. Maar
ik kan het je echt aanraden!

Risama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.