Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Wendy2

Wendy2

08-09-2009 om 08:23

Borstontsteking en nu harde streng?

Mijn derde kindje is nu zes weken. Ik geef weer borstvoeding en heb meestal te veel melk, net als bij de eerste twee.

In de nacht van zaterdag op zondag werd ik wakker met gestuwde borsten en een BH die verschoven was (het randje dat aan de binnenzijde blijft zitten als je hem open hebt zeg maar zat over mijn tepelhof geklemd). Helaas was het kwaad al geschied en deed de hele binnenzijde van mijn linker borst pijn. Binnen een paar uur flink koorts en rillen er bij, kortom borstontsteking. Ik heb het bij mijn dochters ook gehad en herkende het direct. Zondag is de koorts flink opgelopen tot 39,6, gisteren weer wat lager en vandaag geen koorts meer. Dankzij witte kool, wat van de homeopaat, douchen , warme compressen, kolven etc. heb ik geen antibiotica nodig gehad gelukkig.

Wat ik echter zo vreemd vind is dat ik geen harde schijf en rode plek kon ontdekken. Ik dacht dat de onsteking heel diep zat en heb daarom het hele pijnlijke stuk steeds gemasseerd. Nu gaat het beter, maar voel ik ineens een hele harde streng in mijn borst. Een verstopte melkgang? Hoe krijg ik dit weg? Meemasseren tijdens de voeding etc. helpt niet, het zit te diep. Masseren onder de douche zou kunnen, maar dan moet het wel heel hard, kan dat kwaad? Wie heeft er tips? Ik heb geen zin om volgende week weer BO te hebben...

Groetjes,

Wendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

08-09-2009 om 08:45

Ingedikte melk.

Hoi Wendy,
Het lijkt er inderdaad op dat je een borstontsteking hebt gehad. In jouw geval is het woord ontsteking eigenlijk niet het juiste woord. Waarschijnlijk was het een ontstekingsreactie op de verstopping en de koorts en rillingen zijn hier de reactie op. De streng die je voelt is hoogstwaarschijnlijk ingedikte melk in de melkgang bij de plek waar de melkklier verstopt was. Opwarmen voor het voeden en meewrijven richting tepel kan helpen, of in bad gaan ( als je een bad hebt ) en daar richting tepel masseren. Soms komt er dan ineens een soor spagettisliert uit je borst. Dit is de ingedikte melk. Meer over het oplossen van dit probleem kan je lezen via http://www.borstvoeding.com/problemen/ontstekingsproblemen/verstopte-melkkanaaltjes-en-borstontsteking.html
M.

Wendy2

Wendy2

08-09-2009 om 17:59

Bedankt!

Ik denk inderdaad dat het zoiets is. Voorlopig lukt het nog niet om het er uit te krijgen. Vanavond als de kids op bed liggen nog maar eens rustig proberen met veel warmte etc. Kan het moeilijk laten zitten...

Groetjes,

Wendy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.