Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
christel

christel

12-11-2008 om 13:40

Fontanel

hallo,

gisteren was ik met mijn dochtertje van 9maanden op het cb en zeiden ze dat haar fontanel nog te open(groot) was.
Vandaag ben ik dan naar de huisarts geweest en die vond hem ook groot voor haar leefdtijd.
Ze heeft voor de zekerheid de ka gebeld.
Nu moeten we over twee maanden terug en dan meten ze weer hoe groot die dan is.
Was wel reden om in de gaten te houden maar voorals nog geen reden voor zorgen met twee moest die dicht zijn.

Ik lees dan wel op internet dat de fontanel dicht gaat bij 1-1,5 soms twee.
Maar ook kinderen waar het bij drie jaar nog niet dicht is.
Aan gezien ons gezin alle tegenslag heeft ben ik ook nu heel erg op mijn hoede dat dit misschien ook weer mis kan lopen.
Wie heeft hier ervaring mee en bij wie is de fontanel niet vanzelf dicht gegaan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Artemisia

Artemisia

12-11-2008 om 19:40

2 keer

Ja, bij mijn oudste duurde het ook langer voordat de fontanel volledig gesloten was. Toen hij drie was, was deze nog altijd niet volledig gesloten maar zag er wel naar uit dat dit ergens tussen de 3e en 4e verjaardag zou gebeuren. Mijn middelste is bijna drie, en afgelopen zomer was bij hem ook de fontanel nog altijd niet gesloten. Wel groeide deze langzaam dicht. Ik maak me dus eigenlijk geen zorgen, het zal wel familiair zijn en het zou me niets verbazen als jongste van nu bijna 4 maanden over een jaar precies hetzelfde verhaal geeft op het cb .
Ze zijn er op 'jouw' cb wel vroeg bij, al het is wel goed dat ze het in de gaten houden natuurlijk. Overigens, 'mijn' cb-arts wist te vertellen dat de grens rond de 4 jaar ligt (ipv 2 jaar, zoals ze je verteld hebben), omdat ze dan naar school gaan en vaak ook wildere spelletjes enzo gaan doen. Maar de maatregel die genomen kan worden (een plaatje zetten) is niet geheel risicoloos, en de arts was er duidelijk geen voorstander van...
Ik hoop dat ik je hiermee een hart onder de riem heb kunnen steken! Je meisje heeft nog tijd genoeg om haar fontanel dicht te laten groeien.
Artemisia.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.