Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Spitsuurmoeheid en vast voedsel leren eten

Mijn dochtertje van 7 maanden eet sinds haar 6e maand vaste voedsel, maar tot dusver helemaal niet veel. Vaak is ze na een kdv dag te moe om interesse te hebben in het eten. Ze slaapt op het kdv van 12.45 tot 14.45 (ongeveer). Daarna krijgt ze een fles en om half vijf haal ik haar op, om vijf uur zijn we thuis. als ik haar dan om een half zes (spitsuurtijd)een vast hapje wil geven, is ze vaak te moe om dat te eten. Een fles gaat er nog wel in, en bij ons op schoot bij het avondeten rodn zes uur is ze vaak ook nog wat nieuwsgierig en we laten haar dan ook wat proeven. Echte hoeveelheden gaan er ook dan niet in. Rond 18.30/19.00 is ze zo ongeveer 'out' en slaapt of tot 03.00 of tot 5.30 (dan krijgt ze van ons een nachtvoeding).

Hoe krijg ik haar nu wat meer aan het vaste eten? Ik probeer naar 4 melkvoedingen te gaan en haar langzaam meer vast voedsel te geven, maar ik haal bij lange na niet de ambitieuze hoeveelheden in het cb boekje voor 7 maanden staan(boterham, fruithap, hartige prak, 3 a 4 melkvoedingen).

Thuis en op de vorige creche was haar slaapje zo tussen 2 en 4 wat betekende dat ze rond 18.00 veel alerter was, en dus ook meer interesse had.
Ze is absoluut niet groot of dik, 64 cm en nog geen 6,5 kilo en juist daarom wil ik haar graag wat meer laten eten, zonder over de schreef te gaan met te veel opvolgmelk?.

Hoe gaan andere moeders met die spitsuurmoeheid en leren eten om?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kdv

Misschien kan ze op het KDV nog een klein dutje doen om 4 uur? Dan is ze net wat minder moe - als ze wil natuurlijk.

Of kan ze anders op het KDV vast voedsel krijgen? Mijn dochter (6,5 mnd en ook niet dik) krijgt pap (bordje) en fruit met liga (vult wat meer) en nog 2x fles met BV op het KDV (gaat meestal niet op). Thuis geef ik dan warme hap, maar ook weinig succes. Ze vindt het gewoon ook niet zo lekker geloof ik.

ayla

ayla

07-10-2008 om 16:50

Eten op kdv

waarom laat je haar de warme hap niet op het kdv eten? om 5 uur is ze waarschijnlijk minder moe. Of je geeft haar warm eten op het kdv rond 4 uur en laat haar van jullie eten nog iets meepikken rond 6 uur. Of je geeft haar warm eten om 12.00 uur. dat wordt ook regelmatig gedaan.

dc

dc

08-10-2008 om 06:49

Naar bed

wat ik vaak deed toen ik mijn oudste ophaalde (met jongste werkt het niet), was hem bij thuiskomst een uurtje op bed leggen. Hij sliep vaak drie kwartier/uurtje, en daarna gingen we pas eten. Hij ging dan voor de nacht om 8 uur naar bed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.