Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
xx

xx

08-02-2011 om 17:18

Afbouwen bv

Een vraag mbt de borstvoeding. Mijn zoontje van 9 maanden wil bijna niet meer bij mij drinken, dus ik wil langzamerhand de bv wat gaan afbouwen.
Ik geef nog 3x per dag.
's Ochtends om 7.00 uur
's Middags kolf ik noodgedwongen af omdat meneertje niet wil pakweg 15.00 uur
's Avonds om 22.30

Is het nu het handigste om die van 15.00 uur eruit te doen. Om 22.30 moet ik hem echt wakker maken voor de voeding, ik denk dat hij zonder ook wel zou doorslapen. Ik vind het zo lastig. Aan de ene kant ben ik bang dat het dan helemaal over is, maar ik wil eigenlijk wel van het kolven af, omdat hij in de middag helemaal niet meer wil drinken, hij bijt dan meer aauuuuu!

Kan ik bijvoorbeeld ook 2x geven bijv. 's ochtends om 7 ur en 's avonds om 6 uur (als meneer dat wil...) Ik heb er nu elke keer ongeveer een gelijk aantal uren tussen.

Iemand tips? Ervaringen zijn welkom.
Ik wil proberen zolang mogelijk de ochtend zelf te blijven doen, is nog zo gezellig. Bij mijn 1e was het alleen wel helemaal over toen ik van 3 naar 2 voedingen ging....

Hoor het graag.

gr.
Sannie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

08-02-2011 om 17:27

Nou

Gewoon stoppen met kolven, dan maak je vanzelf minder aan. Mij lukte het nog om een hele tijd door te gaan met enkel 's ochtends en 's avonds.

Ik ben doorgegaan met een ochtend en avondvoeding tot 18 mnd, zelfs af en toe een weekend weggeweest om daarna weer vrolijk verder te gaan.

Ik zou er een baby niet voor wakker maken trouwens, maar geven voor je hem op bed legt, als dat kan.

Rosase

Rosase

09-02-2011 om 10:27

Stoppen met kolven

En dan overgaan op een ochtend- en avondvoeding. Ik zou niet te veel te gelijk veranderen en voorlopig de voeding van 11 uur er ook nog inhouden.

Mocht je na een weekje het idee hebben dat hij hem echt niet meer nodig heeft dan kun je proberen om deze voeding te vervroegen danwel ook te laten vervallen.

Ik heb mijn dochter nog een hele tijd alleen 's ochtends gevoed en dat was inderdaad erg gezellig. Met 9 maanden voeden heb je waarschijnlijk zo'n basis gelegd dat die voeding toch wel komen, ookal is het maar 1x per dag. Was bij mij in ieder geval wel zo.

Clowntje

Clowntje

09-02-2011 om 12:33

Ik zou ook stoppen met kolven

En dan alleen ochtend en avond voeding doen. Ik heb zo mijn tweede tot 15 mnd gevoed en nu mijn derde (nu 17 mnd) ook. 's morgens voor het ontbijt bij mij drinken, rest van de dag water of een beetje limo en dan ''s avonds voor het slapen gaan weer. Als ik er 's avonds niet ben, wil ze geen fles en gaat ze gewoon slapen.
Ben je mooi van dat kolven af.
Succes ermee!

xx

xx

12-02-2011 om 23:21

Kolven

Op zich vind ik het kolven op mijn werk niet zo erg, wel als ik thuis ben en meneertje weigert en ik moet dan alsnog kolven, dat begint me nu gewoon tegen te staan. Alleen ben ik zo bang dat het helemaal terugloopt als ik die middagvoeding weg laat vallen. Dat was bij mijn andere zoontje toen ook het geval. En ik had mezelf voorgenomen om het een jaar vol te houden.

dc

dc

13-02-2011 om 08:33

Proberen

Je kunt het toch proberen, de middagvoeding te laten vallen? Merk je dat je ochtend- en avondvoedingen te snel teruglopen, dan kun je die middagvoeding weer oppakken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.