Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby kinderstoel camping

Dit voorjaar gaan we weer kamperen met de tent & baby. Vorige keer (afgelopen zomer) was mijn zoontje nog maar een paar maanden oud dus had genoeg aan de wandelwagen(bak) & waterdicht kleed als "verblijfplaats". Maar inmiddels is hij 8 maanden oud dus nu moet er ook een kinderstoel worden toegevoegd aan de kampeer-inventaris (naast het Deryan slaaptentje wat we al hebben).

Heeft iemand tips voor een handige kinderstoel? Onze eigen kampeertafel & stoelen staan op hoogte, dus ook bij voorkeur een hoge kinderstoel. En de auto zit al vol genoeg met alle spullen dus een stoel die klein opklapbaar is of weinig ruimte in beslag neemt is wel essentieel.

Andere kampeertips met een baby (van dan 10 maanden oud) zijn natuurlijk ook welkom 


De standaard kinderstoel van Ikea. Die zie ik toch het vaakst langs komen op de camping. Poten er af en klaar. Wij hadden zelf zo’n kinderstoel uit de jaren 80, opklapbaar, met zo’n stoffen zitje   

ik denk zo maar dat je misschien ook een simpele buggy meeneemt? Die gebruikten wij bij het kamperen als kinderstoel, werkte prima. 

je hebt ook opblaasbare kussentjes die je in/aan een gewone stoel bevestigd. 
Deze ben ik gaan gebruiken op de camping, wij hadden alleen lage stoeltjes maar deze is ook erg fijn mee te nemen naar restaurants en familie. Zoon heeft er op gezeten tot hij echt goed bij tafel kon zitten.

https://www.bol.com/nl/nl/p/travel-booster-seat-blauw/9200000073085885/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-162516544247-S-2275532609270-9200000073085885&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIqYqVr6fEhAMVb0RBAh34jgkiEAQYFSABEgIlVvD_BwE

Ik stem ook voor de ikea kinderstoel. Poten klik je er in een paar seconden op en af, hij is goed schoon te maken en ze zitten er stevig in. En niet duur! 

team Ikea kinderstoel hier. Een buggy of wandelwagen zou ik zelf nooit doen, want zoals ik begrijp wil je je kindje in de stoel zetten om te eten. Dan wordt de buggy dus helemaal vies (maar goed, er zijn natuurlijk zat mensen die daar niet om malen). Een ikea kinderstoel is ideaal met meenemen, maar let wel op de uitstekende (bedoel naar buiten staande) poten! Je dondert er honderd keer over als je een TripTrap gewend bent

Bij IKEA kost de Antilop stoel   € 12,99
Amazon verkoopt hem voor  €  69.00  !  Schande.

Wij hadden tweedehands zo'n kinderstoel gekocht voor op de camping. https://www.obelink.nl/obelink-compact-black-kinderstoel-429053.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAxOauBhCaARIsAEbUSQSoee5IyYxSqhgAtlxigL452nd9mCB7ipUwrRTUhjF343vihOvkwVgaAsZyEALw_wcB Toen we 'm niet meer nodig hadden ook weer voor ongeveer hetzelfde bedrag door kunnen verkopen. 
Maar als je plek hebt voor een ikea kinderstoel zou ik dat doen. Die kan ook vrij klein en kost tweedehands bijna niets. 

Bananenbrood schreef op 24-02-2024 om 17:41:

Wij hadden tweedehands zo'n kinderstoel gekocht voor op de camping. https://www.obelink.nl/obelink-compact-black-kinderstoel-429053.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAxOauBhCaARIsAEbUSQSoee5IyYxSqhgAtlxigL452nd9mCB7ipUwrRTUhjF343vihOvkwVgaAsZyEALw_wcB Toen we 'm niet meer nodig hadden ook weer voor ongeveer hetzelfde bedrag door kunnen verkopen.
Maar als je plek hebt voor een ikea kinderstoel zou ik dat doen. Die kan ook vrij klein en kost tweedehands bijna niets.

Die hebben wij ook. Maar voor een kindje van 8 maanden geeft dat denk ik nog te weinig steun bij het zitten. Wij hebben hem pas later gekocht, toen kind een jaar of 5 was. Inmiddels een tiener en ze zit er nog op 

TineWinkel schreef op 24-02-2024 om 16:27:

ik denk zo maar dat je misschien ook een simpele buggy meeneemt? Die gebruikten wij bij het kamperen als kinderstoel, werkte prima.

Wij gebruikten gewoon de kinderwagen, bugaboo, als kinderstoel, om mee te wandelen en ook voor mee uit eten.

Daar kon ik mijn kinderen tenminste stevig in vastgespen, zodat ze er niet uit konden klimmen of vallen.

BlairW schreef op 24-02-2024 om 18:03:

[..]

Die hebben wij ook. Maar voor een kindje van 8 maanden geeft dat denk ik nog te weinig steun bij het zitten. Wij hebben hem pas later gekocht, toen kind een jaar of 5 was. Inmiddels een tiener en ze zit er nog op

🤣🤣🤣

Even gemist dat ze dit voorjaar al willen gaan kamperen, dan zou ik zeker voor een ikea gaan. Wij gebruikten deze stoel vanaf 1.

Rugdrager of (paraplu)buggy

masatu

masatu

24-02-2024 om 22:03 Topicstarter

Super, dank voor de tips! Die ikea stoel is wel aardig, die hadden ze ook in het vakantiepark waar we recent waren. Het kuipstoeltje leek mij alleen wat groot om mee te nemen.. maar misschien valt dat mee als ik hem in een krat stop en hem volstop met kleding of andere spullen.
Die inklapbare stoel van cabino van Tijgeroog ziet er ook mooi uit. Die link naar Obelink of de zitverhoger lijkt mij nog niet geschikt voor zijn leeftijd. 

In elk geval met de eerste kampeerweek nemen we de wandelwagen niet mee maar alleen de fietskar (en gebruiken die ook bij wandelen). Die lijkt mij wat minder geschikt als stoel om in te eten. 

masatu schreef op 24-02-2024 om 22:03:

Super, dank voor de tips! Die ikea stoel is wel aardig, die hadden ze ook in het vakantiepark waar we recent waren. Het kuipstoeltje leek mij alleen wat groot om mee te nemen.. maar misschien valt dat mee als ik hem in een krat stop en hem volstop met kleding of andere spullen.
Die inklapbare stoel van cabino van Tijgeroog ziet er ook mooi uit. Die link naar Obelink of de zitverhoger lijkt mij nog niet geschikt voor zijn leeftijd.

In elk geval met de eerste kampeerweek nemen we de wandelwagen niet mee maar alleen de fietskar (en gebruiken die ook bij wandelen). Die lijkt mij wat minder geschikt als stoel om in te eten.

De zitverhoger zijn wij gaan gebruiken toen zoon echt net kon zitten met een maand of 6. (Hij was motorisch vrij sterk) Omdat de verhoger vast zit aan de gewone stoel en je kind vast zit in de verhoger gaat dat prima.

Ik vond en vind de ikea stoel echt een drama. En was ook niet te doen in onze tent. 

hi, ga je meerdere campings doen of naar 1? Je kan altijd de camping even bellen, sommigen hebben kinderstoelen staan en die kun je dan gewoon lenen of voor een klein bedrag huren. Je kan het altijd proberen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.