Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Difrax S te traag, M te rap?

Wij hebben difrax flessen en hebben speen S maar die is te traag. We hebben ook M, 1-2-3 doseerzpeen en L, maar die zijn te rap.

we hebben Mam flessen geprobeerd en dokter brown maar die zijn ook niets.

we zouden een speen moeten hebben die tussen de S en M is… heeft iemane en tup?

Bijtje82

Bijtje82

11-08-2023 om 20:43

Misschien de M pakken en dan iets rijstebloem of jbpm toevoegen?

Wij hebben destijds ook de dr Brown geprobeerd, maar ik vond het drama flessen. 

Uiteindelijk na veel proberen hebben we zelf maar wat gedoktert met het gaatje van de speen. 

In welke houding geef je de fles. Soms kan dat ook nog schelen. Wij hadden ook zo'n fase maar na een paar dagen accepteerde ze de s toch wel weer. Ze had gewoon niet het geduld om rustig uit de s te drinken en verdronk bij de m. 

Hier hielp:
- Rustige plek, het liefst zelfs donker. 
- Vaker een beetje
- Bij echt weigeren kan je de melk ook met een lepeltje geven

Een andere oplossing is met een (warme) naald de speen iets groter te maken. Nadeel is dat als het niet werkt je niks meer hebt aan deze speen. 

Als je de S met de dop niet heel vast draait scheelt dat bij haar? Of de M juist heel strak dicht draaien

Oh ja, het gedoe komt weer helemaal boven. Is hier 10 jaar geleden, maar het gehannes staat me nog helder voor de geest.
Destijds verkocht Difrax ook spenen zonder gat, waar je dan zelf een gat in kon maken met een hete naald. Is me overigens nooit goed gelukt. Maar misschien bestaat dat nog en lukt het jullie wel.
Kruidvat, Etos etc hebben ook spenen die op Difrax flessen passen. Mix en match en misschien vind je de gouden combinatie? 

ik heb idd wel eens met een speld 1 mini gaatje in de te-kleine-s gemaakt. Werkte prima. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.