Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
TDG

TDG

28-03-2023 om 10:53

Eczeem bij baby

Hoi, ik heb eigenlijk een vraagje. Mijn baby van 6 maanden heeft echt super veel last van eczeem. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niks helpt. Heeft jullie baby hier ook last van en hebben jullie toevallig tips?


Heb je al lipikar baume van la roche posay geprobeerd? Veel kindjes hebben hier baat bij. 

veel goede tips, laat je ook naar een kinderarts verwijzen ivm een mogelijke voedselallergie of intolerantie, overgevoeligheid. Anders ben je alleen aan symptoombestrijding aan het doen.

Bij ons werkte alleen hormoonzalf, dat smeerden we in combinatie met gewone vette zalf. 

Helaas hadden wij eerst geen schema en moesten we van de huisarts zelf inschatten wanneer we de hormoonzalf smeerden. Gelukkig troffen we op het consultatiebureau een kinderarts die ons een schema gaf. Toen we ons daar echt aan hielden is de eczeem weggegaan (en hebben het ook nooit weer gezien, terwijl een van de huisartsen zo dramatisch deed dat we hier de komende jaren niet vanaf zouden komen...)

Ik heb zelf als baby/kind veel last gehad van eczeem en luchtweginfecties. Het wisselde elkaar steeds af. Na zes antibioticakuren in één jaar tegen bronchitis hebben mijn ouders de 'keuze' gemaakt dat eczeem toch net wat minder erg was en zijn ze gestopt met hormoonzalf en enkel nog maar met vaseline gaan smeren. Uiteindelijk werkte dat en ben ik er overheen gegroeid.
Wel gek dat ze vrolijk doorgingen met binnen roken en waar hun kinderen bij waren als ze die luchtweginfecties zo erg vonden.

Bloem1970 schreef op 28-03-2023 om 21:08:

veel goede tips, laat je ook naar een kinderarts verwijzen ivm een mogelijke voedselallergie of intolerantie, overgevoeligheid. Anders ben je alleen aan symptoombestrijding aan het doen.

Dat is blijkbaar lastig te testen bij jonge kinderen, maar vraag zeker naar de mogelijkheden. Kinderen kunnen ook over allergieen heen groeien of nieuwe ontwikkelen.

Afhankelijk van de mate van allergie kan de aanpak verschillen. Bij dochter bijv bepaalde noten lage reactie, wel aanbieden daar is ze overheen gegroeid, vermijden zou reactie kunnen verergen. Bij andere noten hogere reactie en die moeten we vermijden, reactie wordt niet minder, maar stabiliseert (periodieke hertest bij allergoloog).

TDG

TDG

31-03-2023 om 13:35 Topicstarter

Hoihoi, ik dacht ik geef even een update. Ik ben inderdaad al naar de huisarts geweest en die schreef hormoonzalf voor, maar ik wilde mijn kleine niet gelijk insmeren met hormonen. Ik gebruik nu bepanthen en een kennis van mij raadde Beau Glow aan, wat ook natuurlijke baby producten zijn. Heb hier zelf nog nooit van gehoord maar ik merk nu al na 2 dagen echt een verschil. Ik zal jullie op de hoogte houden!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.