Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Danielle

Danielle

25-02-2011 om 15:13

Gespreksonderwerpen huisbezoek jeugdverpleegkundigen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijk

Het is nog erger, vziw wordt het EKD bewaard tot het 'kind' 35 is.
Ik zou geen uitgebreide tekst en uitleg geven. Een eenvoudig "daar heeft u niets mee nodig" lijkt mij eerlijk gezegd duidelijk genoeg.
Dat is tenminste wel zo ongeveer wat ik destijds tegen de GGD gezegd heb (hier zou ihkv een experiment de SDQ ook door de leerkracht ingevuld worden, tenzij kind werd afgemeld - dat moest dus bij de GGD)

Heb nu net een oproep voo rhet CB gekregen voor dochter van 2. Nu voor het eerst de peutervragenlijst. Bij mijn zoon vulde ik die dingen nooit in, en er werd nooit naar gevraagd. We zitten nu bij een ander CB (ander standsdeel) en het zal mij benieuwen of er hier wel naar gevraagd wordt. Destijds bij zoon was ik nog van plan om te veinzen dat ik het ding vergeten was, maar ik denk dat ik nu gewoon zeg - mochten ze er naar vragen - dat ik geen privé-info verstrek.

Groeten,

Temet

mijk

mijk

03-03-2011 om 18:36

Temet

Naar aanleiding van jouw antwoord in ouders en school heb ik de directeur een mailtje gestuurd in de trant van geheel voor de zekerheid wil ik benadrukken dat wij nooit toestemming geven aan leerkrachten om onze kinderen zonder uitdrukkelijke toestemming met derden te bespreken. Word ik gisteren gebeld door de sociaal verplegkundige van school zegt die doodleuk: Oh ik hecht niet zo aan die vragenlijst ik vind het veel belangrijker wat de leerkracht zegt. Blijkt zij dus inderdaad de hele klas besproken te worden. Dat mag dus volgens haar omdat docent een zorgplicht heeft. Maar melden dat pietje nooit ontbijt en onder de blauwe plekken zit lijkt mij toch een heel ander verhaal dan een hele klas bespreken.

En dat zou dus tot haar 34e bewaard worden (was een vertyping ik had het al gevonden. 15 jaar bewaartermijn na laatste bezoek op vlak voor 18 jaar... Dan loopt ze dus misschien zel f met kinderen op cb en dan kan zo''n muts daar effe kijken hoe ik het deed...

Ja, dag! En het stomste is als je deze bezwaren uit is iedereen ook binnen de ggz het eigenlijk wel met je eens maar dat verandert dus niets..

Mijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.