Babytijd Babytijd

Babytijd

Help wij weten niet meer wat te doen.

Goedemiddag,

Ik zal me even voorstellen mijn naam is Dennis 31 jaar en samen met mijn vriendin zijn wij 5 weken geleden gelukkige en trotse ouders geworden van onze zoon Zayn. Alles gaat redelijk goed, hij eet goed, groeit goed en meld zich op tijd etc.Het enigste probleem wat hij (net als bijna elke andere baby) heeft zijn die vervelende buikkrampjes.Wat kunnen wij hier nu aan doen? We zijn inmiddels overgestapt op andere voeding (omneo1) en geven we hem zo nu en dan Cinababy druppeltjes toe. Maar tot nu toe weinig verandering. De reden dat ik deze topic start is omdat wij als jonge en nieuwe ouders gek worden van het gegil en gekrijs van ons zoontje. We werken overigens ook volgens de zogenoemde THC-methode maar ook dit mag bijna nooit helpen. I.v.m. het coronavirus is het ook niet mogelijk om langs een osteopaat te gaan, want wij hebben vernomen dat dit ook wel eens zou kunnen helpen.Hopelijk heeft iemand van jullie tips of advies!Alvast hartelijk dank! 

Imi

Imi

11-02-2021 om 22:37

Volgens mij is een paar keer per dag 10-15 minuten huilen volkomen normaal. Niet leuk, maar normaal. Hij is zeker geen huilbaby, zulke kinderen kunnen uren achtereen huilen.

Wat ik deed als mijn baby's huilden: op mijn onderarm dragen met de buik naar beneden, dragen in de draagdoek (kon ik ondertussen wat in huis doen of wandelen),  of op mijn buik laten liggen met de buik van de baby naar beneden terwijl ik zelf ook in bed lag. Mijn oudste was heel onrustig, die heb ik op een gegeven moment ingebakerd,  dat hielp hem (vraag wel goed advies voordat je dat probeert). 

Weet dat baby's ook reageren op hun ouders: als jullie in paniek raken of boos worden, help je je baby niet. Probeer rustig en liefdevol te blijven. Lukt dat niet, ga dan even naar een abdere kamer om kalm te worden. Wissel elkaar af als dat nodig is.

Als je je zorgen maakt over het huilen, bespreek het dan met de huisarts. Hopeljjk kan die dan bevestigen dat het normaal is en vanzelf over gaat.

Vergeet niet te genieten van de mooie momenten. Veel geluk met jullie zoon!

Eens met Imi: 10-15 minuten is volgens mij volstrekt normaal. Bedenk ook dat zo'n kleintje nog maar weinig manieren kent om zich te uiten. Huilen is één van die weinige manieren. Voor ons als volwassenen is het vreselijk om aan te horen en lijkt het alsof er veel mis moet zijn als zo'n klein pakketje mens zoveel lawaai kan produceren, maar het hoort er echt bij. Hoe ouder hij wordt, hoe meer manieren hij zal vinden om duidelijk te maken hoe hij zich voelt. Komt vast goed!

Reageer op dit bericht

Als je wilt reageren moet je eerst inloggen of je aanmelden.

Aanmelden