Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Nutrilon omneo of Hero Comfort

Dag allemaal,
Ik ben eigenlijk op zoek naar wat ervaringen. Al sinds onze kleine nog maar een weekje oud was al enorm veel buikpijn, rommelend buikje, scheten laten, melk teruggeven etc.
Enige tijd geleden al overgestapt op de nutrilon omneo in combinatie met JBPM. Maar onze kleine is inmiddels bijna 5 maand en heeft nog altijd last van buikpijn + alle andere klachten zoals ik eerder al beschreef.
Ik hoor veel goede verhalen over de hero comfort.. is er iemand die dat kan beamen? Ik wil graag nog íets proberen voordat we het hele koemelkallergie traject ingaan..
Ik hoor graag ervaringen en of tips!


Bijtje82

Bijtje82

19-10-2022 om 16:53

Ik heb alleen erg goede ervaringen met Hipp. Dochter gaf altijd alles terug, maar deze niet. Geen last van krampjes ook. 

Waarom zou je het koemelkallergie traject niet ingaan om duidelijkheid te krijgen als ik vragen mag? Waarom evt onnodig doorgaan? Het is echt niet zo'n belastend onderzoek ( provocatie), mijn kleinzoon heeft het gehad.

Van jbpm kunnen ze juist buikpijn krijgen. Ik zou juist wel het koemelkallergie traject ingaan. 

Heeft iemand al eens naar drinktechniek gekeken? Verschillende soorten flessen geprobeerd?

wij hebben - toen bleek dat baby geen kma had - hero comfort gegeven op aanraden de kinderarts. Het ging er bij ons echt 100x beter op. Wel zoeken naar de juiste maat speen. 

magrethadehaan

magrethadehaan

19-10-2022 om 21:16 Topicstarter

Max88 schreef op 19-10-2022 om 18:05:

Waarom zou je het koemelkallergie traject niet ingaan om duidelijkheid te krijgen als ik vragen mag? Waarom evt onnodig doorgaan? Het is echt niet zo'n belastend onderzoek ( provocatie), mijn kleinzoon heeft het gehad.

Omdat wij totaal geen goede ervaringen hebben met de kinderarts. Enige tijd geleden ook geweest, toen werden we gewoon weer naar huis gestuurd met lege handen. Ze noemde mijn dochter een huilbaby die verder geen pijn had en ik was een overbezorgde moeder.. dus dat was een enorme afknapper.

magrethadehaan

magrethadehaan

19-10-2022 om 21:16 Topicstarter

Mihoen schreef op 19-10-2022 om 20:52:

wij hebben - toen bleek dat baby geen kma had - hero comfort gegeven op aanraden de kinderarts. Het ging er bij ons echt 100x beter op. Wel zoeken naar de juiste maat speen.

Dank voor je reactie!

Mag ik vragen hoe lang het duurde voordat je verschil zag?

magrethadehaan

magrethadehaan

19-10-2022 om 21:18 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 19-10-2022 om 19:57:

Van jbpm kunnen ze juist buikpijn krijgen. Ik zou juist wel het koemelkallergie traject ingaan.

Heeft iemand al eens naar drinktechniek gekeken? Verschillende soorten flessen geprobeerd?

Ik snap wat je zegt wat betreft de jbpm, daar ben ik bekend mee. Helaas houdt ze zonder de jbpm geen enkele fles binnen.

De drinktechniek is naar gekeken en niks mis mee. In het begin gebruikten we de difrax flessen, maar al vrij snel overgegaan op dr brown flessen.

magrethadehaan schreef op 19-10-2022 om 21:16:

[..]

Omdat wij totaal geen goede ervaringen hebben met de kinderarts. Enige tijd geleden ook geweest, toen werden we gewoon weer naar huis gestuurd met lege handen. Ze noemde mijn dochter een huilbaby die verder geen pijn had en ik was een overbezorgde moeder.. dus dat was een enorme afknapper.

Dat is erg vervelend, kijk even of er in het ziekenhuis meerdere kinderartsen zitten, dan kun je misschien bij een collega terecht. Mijn kleinzoon zag je ook niet zoveel aan, maar wel aan het gedrag de dag van en na de provocatie, aan zijn ontlasting en harde buikje. 

Bijtje82

Bijtje82

19-10-2022 om 21:39

magrethadehaan schreef op 19-10-2022 om 21:18:

[..]

Ik snap wat je zegt wat betreft de jbpm, daar ben ik bekend mee. Helaas houdt ze zonder de jbpm geen enkele fles binnen.

De drinktechniek is naar gekeken en niks mis mee. In het begin gebruikten we de difrax flessen, maar al vrij snel overgegaan op dr brown flessen.

Ik zou toch eens die van Hipp proberen dan. Zit wat prijs betreft weinig verschil in, maar onze dochter ging er echt goed op. 

magrethadehaan schreef op 19-10-2022 om 21:16:

[..]

Dank voor je reactie!

Mag ik vragen hoe lang het duurde voordat je verschil zag?

Nou, ik denk hooguit 2 dagen. Maar onze baby spuugde per voeding zo'n hydrofiel xl kletsnat en jbpm ging het echt dramatisch mee. Zere opgezette buik, alleen maar doordrinken en hij was gewoon erg oncomfortabel. 

Hierna was het spugen iig een stuk beter en hij een stuk minder oncomfortabel. 

Hier gaf jbpm ook ontzettende buikpijn. Heel snel weer mee gestopt en over gegaan op jumbo eigen merk speciaal tegen krampjes. Die heeft goed geholpen en was niet zo duur als de grote merken. 
Maar ik zou bij jullie toch eerst kijken of het geen koemelkallergie is inderdaad. Dat lijkt me toch wel stap 1 na zoveel gedoe al.

magrethadehaan

magrethadehaan

20-10-2022 om 09:58 Topicstarter

Irregular_Choice schreef op 20-10-2022 om 07:43:

Hier gaf jbpm ook ontzettende buikpijn. Heel snel weer mee gestopt en over gegaan op jumbo eigen merk speciaal tegen krampjes. Die heeft goed geholpen en was niet zo duur als de grote merken.
Maar ik zou bij jullie toch eerst kijken of het geen koemelkallergie is inderdaad. Dat lijkt me toch wel stap 1 na zoveel gedoe al.

Wij willen ook graag stoppen met de jbpm.. helaas blijft dan geen enkele fles binnen.

Geziende slechte ervaring met kinderarts.  Meld je eens aan op facebook bij de groep voor ouders met kinderen met kma.  
Velen hebben zo’n ervaring gehad en hebben goede tips. Ook kun je zelf al eens kma vrijemelk proberen en provoceren. Er zijn groepen waar deze melk wordt aangeboden als mensen over hebben. Over het verschil tussen de merken melk en verknipte eiwitten weten ze daar erg veel. 

Heeft je kind ook huidklachten(hoeft overigens niet bij kma)?

Ik heb veel aan de groep gehad. Ik zou dit proberen aangezien je nu ook (bijna) vast voedsel gaat introduceren denk ik.

Wat vervelend allemaal. Ik zou de jbpm er dus voorlopig in houden. En om een collega arts vragen. Ander ziekenhuis desnoods. Het zou jammer zijn als door onbegrip je kind onnodig lang moet wachten op iets dat wel helpt. 
En als je nou overstapt op iets dat je nog niet eerder hebt geprobeerd, dan kun je dat vergelijken. Ik zou het gewoon doen. Als je zelf uitvindt dat het verschil maakt bij jouw kind, lijkt me waardevoller dan adviezen van anderen. Of van die ene kinderarts. 

Nog een tip: gebruik ipv Johannes broodpitmeel, eens gelilact. Dat wordt in België gebruikt om flesvoeding in te dikken. Bij ons was dat dé oplossing. Is gewoon te bestellen of in een Belgische apotheek te koop. En je kunt gewoon normale flesvoeding gebruiken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.