Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Onrustige/ontevreden baby


Lucet93

Lucet93

04-11-2022 om 13:29 Topicstarter

Prachtwacht schreef op 04-11-2022 om 11:20:

Ik dacht ook aan (verborgen) reflux, mijn kind had het ook.

Wat helpt hierbij?

Lucet93 schreef op 04-11-2022 om 13:29:

[..]

Wat helpt hierbij?

Er is een heel goed boek met allerlei tips .
Het heet : Baby reflux van Stephanie Molenaar .


baby-reflux.jpg


En toch nog maar.. koemelkallergie kan ook verborgen reflux en veel andere klachten veroorzaken. De klachten wisselen ontzettend per geval. 
Wil niet zeggen dat dit het geval is maar wel iets om mee te nemen. Kijk voor meer info op een Facebook groep die hier over gaat.

Wanneer ik advies wilde geven aan mijn kinderen, bedienden ze zich van een niet altijd even correct gedrag. Om de efficiëntie te verhogen, maakte ik gebruik van filmpjes. Dat bleek een goede oplossing.

Mandy24 schreef op 06-03-2023 om 16:08:

Wanneer ik advies wilde geven aan mijn kinderen, bedienden ze zich van een niet altijd even correct gedrag. Om de efficiëntie te verhogen, maakte ik gebruik van filmpjes. Dat bleek een goede oplossing.

Een baby die je gewenst gedrag wil laten vertonen met filmpjes?  Doe even normaal zeg! 

Bakblik schreef op 06-03-2023 om 16:27:

[..]

Een baby die je gewenst gedrag wil laten vertonen met filmpjes? Doe even normaal zeg!

Natuurlijk! Je kunt ze niet vroeg genoeg laten wennen aan een scherm! 

de mijne begon onmiddellijk de fopspeen weg te gooien

TO, heel eerlijk, de kans is ook heel groot dat er niks bijzonders met dochter aan de hand is. Zo ongeveer elke moeder voor de eerste keer die ik ken denkt dat er iets mis is met haar kind rond de 6 weken leeftijd. Ikzelf inbegrepen, trouwens. Onze dochter was een gigantische huilbaby en is uiteindelijk zelfs opgenomen ter observatie in het ziekenhuis. Daar is ze helemaal uitgepluist en bleek pure oververmoeidheid door het vele huilen, negatieve spiraal dus. De kinderarts zei ook dat tegenwoordig bijna elke moeder denkt aan koemelkallergie of verborgen reflux terwijl dat blijkbaar daadwerkelijk best weinig voorkomt en de meeste babies veel minder huilen na 12 wkn.
Ik kon helemaal niks met 'volg je moederhart' want als je geen idee hebt van andere babies, hoe moet je dan vergelijken??
Alle babies hebben dat 'vierde trimester' last van krampjes, wat reflux, moeite met acclimatiseren in de wereld. De huilpiek ligt tussen 6 en 8 weken. Na 12 weken wordt het echt beter!

Hoe was het bij de osteopaat?

Wat Phlora inderdaad ook zegt: de huilpiek komt bij zes weken. Geen van mijn kinderen is ooit in die periode 'krampvrij' geweest, maar daar lag geen allergie oid aan ten grondslag. 
Ik heb mijn kinderen ook heel veel gedragen. Het hielp mij om ooit gelezen te hebben dat een kinderarts stelde dat een kleintje eigenlijk tot een jaar oud in de buik zou moeten zitten, maar dat is fysiek wat lastiger voor een vrouw. Die eerste drie maanden wil een kind vooral heel veel contact en als het dat niet heeft, huilt het.

Leene

Leene

17-03-2023 om 11:02

Monika_Geller schreef op 17-03-2023 om 07:43:

Wat Phlora inderdaad ook zegt: de huilpiek komt bij zes weken. Geen van mijn kinderen is ooit in die periode 'krampvrij' geweest, maar daar lag geen allergie oid aan ten grondslag.
Ik heb mijn kinderen ook heel veel gedragen. Het hielp mij om ooit gelezen te hebben dat een kinderarts stelde dat een kleintje eigenlijk tot een jaar oud in de buik zou moeten zitten, maar dat is fysiek wat lastiger voor een vrouw. Die eerste drie maanden wil een kind vooral heel veel contact en als het dat niet heeft, huilt het.

Of ze een jaar in de buik moeten zitten daar heb ik geen mening over maar het is absoluut waar dat je hele jonge baby's veel bij je moet dragen. 
Een gedeelte van de huilbaby's zijn eigenlijk geen huilbaby's. ( overigens zijn die er echt wel hoor, als een kind maar blijft huilen ook als het bij de vader of moeder is, dat is niet goed) 
Wat ik vaak fout heb zien gaan is dat je kinderen te snel in een ritme wil krijgen. Of dat kinderen moeilijk in een voedingsschema te krijgen zijn. Maar zeker bij borstvoeding is het normaal dat kinderen periodes van de dag clusteren. En je dus soms een hele avond met je kind op de bank zit en je je baby bijna niet weg kunt leggen.
Het helpt al heel veel als je dat als ouders weet. Dat had mij ook veel frustratie en een betere borstvoedingservaring gegeven bij onze oudste.
Baby's zitten 9 maanden in je buik horen 9 maanden de hartslag van de moeder en krijgen 24 uur per dag via de navelstreng alles wat ze nodig hebben. Het is ook van de gekke om dan te verwachten dat ze snel doorslapen en op gezette tijden wakker worden... tsja en dat is precies waar wij in het westen zo van houden, plannen plannen en nog eens plannen.

Lucet93 schreef op 04-11-2022 om 13:29:

[..]

Wat helpt hierbij?

Een van de dingen die je meteen kan doen is een handdoek oprollen tot een lange of dikkere worst (afhankelijk van welke kant je oprolt) en een onder het matras bij het hoofdeind leggen en en een onder het matras bij het voeteneind. Kind ligt dan in een kommetje waardoor de zure inhoud van de maag niet meer zo snel de slokdarm inloopt. Reflux is pijnlijk want het kan een gevoel van een brandwond in je slokdarm veroorzaken, elke keer als de zure inhoud omhoog komt. 

Er is trouwens ook een verdikkingsmiddel dat je door de melk kan mengen wat het ook moeilijker maakt om omhoog te komen. Voor zover ik weet moet dat op recept.

Reflux kan je herkennen bijv. als je kind lang na de fles veel mondjes melk teruggeeft, boeren pijnlijk is, veel blijft slikken, ook na de voeding, zelfs als er niets uit de mond komt, gaat huilen als het neergelegd wordt en heel graag op zit. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.