Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Oogcontact

Hooi lieve moeders,

Ik zit even met het volgende, onze dochter is 11 weken oud, een heerlijk meisje en we genieten enorm van haar,
Alleen het valt me op dat ik veel moeite moet doen voor oogcontact,
Als ik boven haar hang dan vang ik haar blik en kan ze hele verhalen vertellen ze volgt ook als ik de kamer rondloop. Ze kan goed zien. Gehoor test was ook goed met 2 weken.
Maar er zijn heel veel momenten dat ze langs me heen kijk naar het licht toe kijkt of over me heen ipv van mij En ook als ik dan tegen haar praat draait ze haar hoofd niet om..
Is dit nog normaal herkent iemand zich hier in ???

Lieve groet Angelique

Bijtje82

Bijtje82

03-12-2022 om 06:49

11 weken.. De ogen van je kind zijn nog volop in ontwikkeling. Absoluut niets om je druk om te maken.

Vanaf 3 à 4 maanden kan een kind een naar iemand blijven kijken die door de kamer loopt. Zijn ogen volgen de persoon. Een kind van 3 à 4 maanden draait zelf z'n hoofd om een persoon of voorwerp beter te zien. Tussen 3 en 6 maanden leert een baby snel bewegende voorwerpen met zijn ogen te volgen.

Ajjz

Ajjz

03-12-2022 om 07:40 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 03-12-2022 om 06:49:

11 weken.. De ogen van je kind zijn nog volop in ontwikkeling. Absoluut niets om je druk om te maken.

Vanaf 3 à 4 maanden kan een kind een naar iemand blijven kijken die door de kamer loopt. Zijn ogen volgen de persoon. Een kind van 3 à 4 maanden draait zelf z'n hoofd om een persoon of voorwerp beter te zien. Tussen 3 en 6 maanden leert een baby snel bewegende voorwerpen met zijn ogen te volgen.

Ah dankjewel voor de geruststelling !!!

Dat kan een baby van die leeftijd nog helemaal niet. De baby is de zintuigen nog aan het ontdekken en ziet vooral primaire kleuren. 

Maak je je altijd zo snel zorgen?
Als er al iets is met het oogcontact dan is dat iets wat nu nog niet vastgesteld kan worden. Maar volgens mij beschrijf je volkomen normaal babygedrag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.