Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Asa Torell

Asa Torell

22-09-2011 om 12:39

Raam open bij slapende baby

Doen jullie dat wel eens? Het raam open in de slaapkamer waar de baby op dat moment slaapt? Ik heb in mijn hoofd dat het slecht is vanwege eventuele tocht. Maar vooral man lijdt behoorlijk onder het gebrek aan frisse lucht tijdens het slapen. Dus als ik hiermee overdreven voorzichtig ben hoor ik het graag!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tocht/wind

hardop denkend lijkt het mij logisch dat tocht last veroorzaakt; omdat het een redelijk continue dunne luchtstroom is, die dus de hele tijd langs dezelfde plek gaat (bij voorkeur je nek ) en wind fluctueert in hoeveelheid, plaats en sterkte, en komt vanuit verschillende richtingen en niet in een dunne straal.
Weet niet hoor, of ik het bij het juiste eind heb.
groetjes lunamaya

Asa Torell

Asa Torell

28-09-2011 om 21:16

Lunamaya

Afgezien van dat de tocht een voorkeur voor je borsten ontwikkelt zodra je bv geeft (zelfs vandaag nog er in geslaagd weer zo'n dom verstopt kanaaltje te krijgen en dat bij dit weer!) vind ik je redenering erg zinnig klinken!

liora

liora

29-09-2011 om 13:52

Ventilator

Mijn baby sliep dan weer onder een ventilator tijdens een warme zomer. Ik zat er wel mee maar zonder was ik bang dat hij oververhit zou raken.

Asa Torell

Asa Torell

30-09-2011 om 09:13

Oh ja

Ik herinner me ineens weer een draad over die ventilator, Liora. Ja bij warm weer blijft het toch altijd maar wat gedoe - ik ben hier ook alweer aan het worstelen geweest met wel/geen lange mouwen, gezweet in de auto en dan gauw een doek erom heen bij het buiten in de wind gaan, enzovoort. Enfin dat probleem zal wel gauw voorbij zijn tot die tijd geniet ik er maar vooral van.

Massi Nissa

Massi Nissa

30-09-2011 om 22:24

Ik weet het ook niet

Op het kdv hadden ze vandaag alle baby's in hun romper liggen, want de zon stond op het raam en het werd dan te warm binnen. Zeiden ze. Ik vond dat het er significant koeler was dan op mijn werk, en daar liep niemand in een romper . Okee, dus ik neem zoon mee naar huis in zijn romper, maar dan ga ik thuis toch twijfelen. Het is lekker weer, maar niet bepaald subtropisch qua temperatuur.
Uiteindelijk kind gewoon aangekleed in luchtig tuinbroekje tot op de knie. Stond ook veel vrolijker.
Qua tocht: ik denk altijd dat een frisse bries of luchtstroom best kan, mits er niets tegen elkaar open staat. Ik doe dus het raam een stukje open en de deur dicht. Bedje staat niet tussen raam en deur, maar in een andere hoek. Opgelost. O ja, kamer is dus koel, maar kind ligt in een iets gewatteerde slaapzak.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.