Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Sprong 3, wat een drama!


Ilmi schreef op 03-04-2024 om 19:25:

Misschien goed voor iedereen om te weten dat onze eerste een half jaar lang uren per dag heeft gekrijst en ons dochtertje de eerste 10 weken ook van 13:00-23:00 non-stop. Hevige verborgen reflux en kma. Krijgt nu Nexium en Neocate en is onder controle. Voeden op verzoek is drama, ze heeft nu om 16:30 een voeding gehad, even geprobeerd, want ze had erge trek terwijl ze om 14:00 nog een fles had gehad. Maar nu werd ze wakker en wil ze dus geen druppel voordat ze de nacht in gaat. Wij zijn echt helemaal gesloopt. Ons zoontje van bijna 3 spookt ook nog geregeld in de nacht en ik ben ontzettend bang dat ze al om 17 uur de nacht in wil gaan en we helemaal geen nachtrust meer krijgen met voeden op verzoek zoals nu🥺. Iemand tips?

Maar wat is nu precies het drama en het probleem? Ze huilt nu niet meer, dus het gaat alleen om hoeveel en wanneer ze drinkt?

En 110 ml overlaten, volgens mij dronken die van mij niet eens zoveel borstvoeding per keer. Ik voedde ook wel heel vaak; dan maakte het echt niet uit als ze een keer niet of minder wilden.

Aan sprongetjes deden ze niet, want ik heb dat boek niet gelezen.

Poe, wat hebben jullie een heftige start gehad. In sprongetjes geloof ik niet, al hebben beide kinderen allebei een tijdje slechter gedronken toen de wereld om hen heen interessanter werd dan drinken. Rond een maand of 4 was dat volgens mij. Bij 1 van de 2 heb ik toen een lactatiekundige ingeschakeld. Die raadde aan om veel huid op huid contact te hebben, ook buiten de voedingsmomenten om. Vanuit ontspanning kon er dan weer beter gedronken worden zonder frustratie. 

En wat ik prettig vond op dagen dat niets goed was of er veel gehuild werd was wandelen en dan zelf oordopjes of muziek in mijn oren doen. 

als ze 's nachts beter drinkt dan overdag, komt dat doordat bij slaperigheid de zuigreflex beter functioneert dan overdag. 
Kan zijn dat ze ergens last van heeft, waardoor drinken minder aangenaam voelt ( spruw of een virusje?). Zeker in combinatie met veel huilen.

3 maanden, hmm, tandjes? En ja dat kan. En daar hebben ze last van.

Over "om vijf uur de nacht in gaan". Waar ben je bang voor? 

Wat heb je zoal geprobeerd met slapen?

- Wel/niet buiten in kinderwagen (onze kinderen sliepen als baby overdag veel beter buiten dan binnen)
- wel/niet dikke slaapzak - wel/niet extra dekentje 's nachts
- wel/niet bedje wat schuin (vanwege de reflux) 
- wel/niet slaaptunnel (liggen ze lekker geborgen)
- wel/niet op de zij slapen (overdag)
- wel/niet uit logeren sturen

Het is soms een hele zoektocht en wat werkt wil ook nog wel eens veranderen.

Ik merk uit je verhaal dat er best wel wat spanningen zijn in jullie huishouden, wat ook heel begrijpelijk is. Baby's hebben daar natuurlijk een "antenne" voor en worden daar ook weer onrustig van. En dan is het cirkeltje weer rond.....

Je schrijft dat je ondersteuning krijgt van je ouders. Als de kinderen daar zijn, gaat het dan ook beter? Andere omgeving wil nog wel eens helpen namelijk. En dan krijgen jullie ook echt even rust.

En geloof me, ooit gaat het beter (oma spreekt). Maar als je er nog middenin zit, lijkt dat nog heel ver weg.

sterkte

eerst maar eens langs huisarts en baby na laten kijken? Oortjes, reflux, iets anders?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.