Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Tweeling samen slapen?


nu heb ik geen ervaring met tweelingen maar mijn babies sliepen overdag lekker beneden... je zou ze overdag bij elkaar kunnen leggen en een oogje in t zeil houden. 'S nachts dan volgens veilig slapen?! 

Check anders de fb-pagina 'veilig samen slapen'. Daar vind je vast adviezen over co-sleepen met een tweeling. Succes!

Elski

Elski

20-11-2022 om 15:19 Topicstarter

Wauw, bedankt allemaal voor jullie reacties en tips! Samen in één co-sleeper gaan we dan maar niet doen 🙃 Twee co-sleepers (ieder aan één kant van het bed), een ledikant met de zijkant eruit als een soort grote co-sleeper (en dan kop/kont slapen),
of een tweelingwieg lijken me allemaal hele goeie opties. Omdat ze één placenta delen is de kans groot dat ze te vroeg worden geboren, dus dan ze zullen in het begin nog best wel klein zijn. Maar ik begrijp uit jullie antwoorden ook dat je altijd moet
kijken hoe het in de praktijk uitpakt!

Op FB in de groep 'Antroposofische marktplaats 2.0' staat nu een prachtige tweelingwieg met een tussenschot met gaas tussen de baby's.

Wij hebben ook een tweeling van nu 1 jaar(2-eiig), maar die hebben de eerste 6 maanden in een tweelingcosleeper naast ons bed geslapen. Ging harstikke goed en ze sliepen ook goed. Vond het zelf ook fijn om ze dicht bij me te hebben zodat ik ook snel kon ingrijpen als er wat was (1 medisch kindje). Mocht je interesse hebben in de cosleeper, ik heb hem nog!

Toen mijn tweeling thuiskwam hebben wij een peuterbedje gekozen waar ze beiden in sliepen. Ik maakte het bed midden in op en een ging er van de ene kant in en de ander van de andere kant. Ik dacht dat het matrozenbed oid heette maar ik kan het nergens vinden. Ik zal nog wel zoeken want als je moet het ziet wil je mijn tekst volgen. 
Ik gunde het de onze om samen te zijn. Zo lang samen in de buik en dan opeens gescheiden.. vond ik zo sneu. En zo hielden ze elkaar ook warm..

Het past toch ook helemaal niet om twee baby’s in een co-sleeper te doen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.