Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Welk dikkingsmiddel moedermelk

Wij geven afgekolfde moedermelk aan onze kleine zoon van 7 weken. We moeten nu dikkingsmiddel gaan geven omdat hij verborgen Reflux heeft. We hebben Gelilact geprobeerd maar dat is niet te doen, het klontert te veel! 

Welk dikkingsmiddel gebruiken jullie voor moedermelk in te dikken?


johannesbroodpitmeel

patayaicetea

patayaicetea

03-07-2023 om 15:38 Topicstarter

absor schreef op 03-07-2023 om 15:38:

johannesbroodpitmeel

krijgen ze daar geen krampjes van?

Johannesbroodpitmeel

Bijtje82

Bijtje82

03-07-2023 om 16:20

Rijstmeel. Hadden ze bij mij veel minder last van en klontert veel minder.

ik heb bij verborgen reflux geleerd dat er toch een onderliggende oorzaak is?
Bijvoorbeeld koemelkallergie. Of minder ernstige dingen als. Te snel uit de fles drinken, verkeerde voedings houding.  Te veel lucht aanhappen. Enz.

patayaicetea

patayaicetea

03-07-2023 om 16:47 Topicstarter

Kaartje1 schreef op 03-07-2023 om 16:23:

ik heb bij verborgen reflux geleerd dat er toch een onderliggende oorzaak is?
Bijvoorbeeld koemelkallergie. Of minder ernstige dingen als. Te snel uit de fles drinken, verkeerde voedings houding. Te veel lucht aanhappen. Enz.

Uitgebreid getest in het ziekenhuis en blijkbaar gewoon echt verborgen Reflux… 

Bijtje82 schreef op 03-07-2023 om 16:20:

Rijstmeel. Hadden ze bij mij veel minder last van en klontert veel minder.

Dit werd bij mij binnen een paar minuten weer dun als ik er pap van wilde maken. 

Verder geen ervaring met reflux, alleen met pap proberen te maken van borstvoeding, maar dat was bijna niet te doen omdat alles snel weer dun werd.
 

johannesbroodpitmeel 

patayaicetea schreef op 03-07-2023 om 16:47:

[..]

Uitgebreid getest in het ziekenhuis en blijkbaar gewoon echt verborgen Reflux…

Ik snap het..sterkte voor jullie en de baby 

Het kan met johannesbroodpitmeel of een zetmeel op basis van rijst, mais of aardappel. Speen wel aanpassen anders heb je straks een gefrustreerde baby 

Maar de verhouding is belangrijk om obstipatie of juist diarree te voorkomen en dit zou je met arts oid moeten bespreken? Hebben ze je niks aangeraden? 

patayaicetea

patayaicetea

03-07-2023 om 22:22 Topicstarter

Fidodido schreef op 03-07-2023 om 22:17:

Het kan met johannesbroodpitmeel of een zetmeel op basis van rijst, mais of aardappel. Speen wel aanpassen anders heb je straks een gefrustreerde baby

Maar de verhouding is belangrijk om obstipatie of juist diarree te voorkomen en dit zou je met arts oid moeten bespreken? Hebben ze je niks aangeraden?

Gelilac maar daar is geen beginnen aan kloktert enorm…

patayaicetea schreef op 03-07-2023 om 22:22:

[..]

Gelilac maar daar is geen beginnen aan kloktert enorm…

Dit zal net de andere opties niet veel minder zijn, beetje bij beetje toevoegen en hard roeren met een vork of mixer 

Bij ons had de oudste ook reflux. Wij kwamen in het ziekenhuis terecht daarmee. En daar zei de kinderarts dat ze er niks aan doen omdat de meeste kinderen er overheen groeien met een maand of 3 a 4. Dat was bij ons kind ook zo.


Indikken hielp bij ons niets. Het kwam nog steeds omhoog alleen was het dan dikker. We hebben ook een tijdje medicijnen gekregen om het maagzuur te remmen, maar dat hielp ook niet veel. Het enige wat een beetje hielp was het kindje rechtop houden of in elk geval niet plat neerleggen na de voeding. Wij hebben een handdoek onder het hoofdeinde van het matrasje gelegd zodat ze met haar hoofdje iets hoger lag. Of in het wippertje leggen, of tegen mij of papa aan, dat hielp ook.

Veel sterkte, het valt niet mee.

Johannesbroodpitmeel werkte bij onze dochter super goed.. alleen kreeg zij ontzettend last van haar ontlasting en moesten we er weer mee stoppen.. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.