Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Andere gastouder? of toch niet?

Hallo Allemaal,

Ik ben Elza en moeder van 2 prachtige dochters van 2 en 1 jaar. En ik zit met een Dillema waarvan ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen om een goede keuze te maken.

Vanaf het moment dat onze oudste dochter 14 weken was gaat ze 2 dagen per week naar een gastouder en 1 dag in de week passen opa en oma op. Onze gastouder een onwijs lieve en meedenkende vrouw! Waar ze het ook heel erg naar haar zin heeft! Toen onze 2e dochter geboren werd werd het oppassen teveel voor opa en oma en moesten we voor de 3e dag nog een oplossing zoeken in de vorm van nog een gastouder.

En die hebben we gevonden vanaf november 2014 gaan de beide meisjes naar deze vrouw toe. De oudste heeft de eerste 2 maanden alleen maar gehuild bij het wegbrengen (even wennen dacht ik) en daarna ging ze niet met veel plezier naar de gastouder, maar ze ging zonder al te veel verdriet.

De laatste weken is het weer helemaal mis en ze huilt verschrikkelijk als ik haar weg breng of alleen maar haar naam noem. Ook als ik haar weer ophaal springt ze me in de armen en wil ze eigenlijk niet dat ik haar meer los laat.
De gastouder zegt dat ze ophoudt met huilen zodra ik de straat uit ben, maar als ik haar ;s avonds ophaal heeft ze rood doorlopen oogjes. Nu stuurt ze overdag regelmatig foto;s met hoe gezellig ze aan het spelen is. En dit is voor mij erg verwarrend. Ook in het verhaaltje wat de gastouder aan het eind van de dag verteld herken ik mijn dochter eigenlijk niet.

De laatste 2 weken slaapt ze ook slecht in de nacht dat ze de volgende dag naar de gastouder moet. En als ik dan bij haar kom dan zegt ze Nee ik wil niet spelen bij Joke. Ook slapen de beide meisjes slecht de nacht nadat ze bij Joke geweest zijn.

Nu kan ik me niet voorstellen dat Joke niet lief is voor hun, maar dit gedrag van mijn meisjes moet toch ergens wegkomen? De man van Joke is een echte bullebak hij schreeuwt altijd tegen zijn eigen kinderen als ik daar ben. En helaas komt hij anderhalf uur eerder thuis dan dat ik ze ophaal. Ook met de kinderen van Joke heeft mijn dochter het niet leuk ze zegt altijd dat ze niet met Jip en karen wil spelen.

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Het is een heel verhaal geworden, Sorry!

Groetjes Elza

four

four

24-07-2015 om 22:29

stoppen natuurlijk

Ik kan me nooit zo goed voorstellen dat zo'n verhaal echt is. Ik zou zeggen stop met deze gastouder en wel direct. Dat ga je toch niet eerst op een forum vragen?

Krimel

Krimel

24-07-2015 om 22:34 Topicstarter

Je hebt gelijk!

Ik zit hier te snikken op de bank van je reactie.

Je hebt helemaal gelijk! Ik had het voor mezelf ook eigenlijk al besloten maar ik was zo bang dat ik allemaal apen en beren zag.

NOgmaals bedankt!!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-07-2015 om 23:23

Terecht of niet

Jij hebt er geen vertrouwen in en dan werkt het niet.

En dit duurt al meer dan een half jaar, dus een kwestie van even wennen is het niet. En het is ook niet echt dat je het geen kans gegeven hebt. Ik zou ook wisselen.
Een dagje extra bij de andere gastouder is zeker geen optie?

Amare

Amare

25-07-2015 om 09:06

Neem je kind serieus

Er is waarschijnlijk niks ernstigs aan de hand, maar toch vind ik het gedrag van je dochter genoeg reden om verder te kijken. Soms klikt het gewoon niet, dat kan toch?
Goed van je dat je de signalen van je dochter serieus neemt!

Astrid

Astrid

25-07-2015 om 09:28

eens

Of er nu iets aan de hand is of niet, als er geen klik en vertrouwen is van kind of ouder, dan moet je stoppen. Kan je eerste gastouder niet nog een dag erbij pakken als je het uitlegt?
Sterkte

Dees

Dees

10-08-2015 om 10:07

Hoppa kids weg daar

Kinderen weg daar, die hebben daar niets meer te zoeken. En als die vader een bullebak is tegen zijn eigen kinderen zal dat hun manier van opvoeden zijn, zodra jij weg bent verwacht ik dat de gastouder niet anders zal reageren als die pa.

Overigens vindt ik het niet netjes dat je zowel gastmoeder, als haar kinderen bij naam noemt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.