Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
jeltje

jeltje

24-05-2011 om 22:31

Poepen maar weer eens

Mijn dochter van 3,5 is sinds twee maanden zindelijk overdag wat betreft het plassen. Maar het poepen blijft problematisch. Ze houdt het op en doet het óf in haar luier die ze 's nachts omkrijgt (op zich geen punt) óf in haar broek, En dat is wel vervelend, natuurlijk. Het zijn vrij harde, grote drollen en komt ook maar eens in de 3/4 dagen. Ik denk dus echt dat ze het ophoudt, tot dat niet meer lukt. Ze lijkt overigens geen buikpijn te hebben en ook geen pijn bij het poepen.
Ze wil absoluut geen luier aan om in te poepen. Ook was ze erg trots toen ze een paar keer wel op de wc poepte. Belnen met stickers maakt weinig indruk.

Wij zijn beiden geneigd nogal op haar te mopperen als ze het in haar broek doet, en dreigen dan met de luier. Maar dat is vast niet de juiste manier. Ik vermoed dat geen aandacht aan geven en er geen 'ding' van maken de juiste weg is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik haar helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

25-05-2011 om 08:34

Potje/wc?

Hier een 3-jarige dat graag op de wc plast, maar dat voor poepen te eng vindt (ploef??). Dus poepen doet hij op het potje. Zou het zoiets kunnen zijn?

Poepen op de wc

en dan een prop wc papier tegen het kontje houden, zo deed ik het de eerste paar weken bij mijn oudste die vond het ook wat eng om te poepen op de wc.

jeltje

jeltje

25-05-2011 om 13:19

Ja maar

ze houdt vol dat ze niet moet poepen totdat de poep in haar onderbroek zit. Hoevaak we daarvoor (gealarmeerd door gelaatsuitdrukking en windjes) ook suggereren dat ze naar de wc moet, wij erbij blijven, ze een luier aan mag etc.
Dus jullie suggesties lukken niet, want zover komt het niet...

Guinevere

Guinevere

25-05-2011 om 22:28

Geweldig kado voorspiegelen

Ik zou zeggen: omkopen. Als je voortaan op de wc of het potje poept, dan krijg je de mooie pop met die prinsessenjurk. Of die locomotief voor je treinbaan (dat was hier het truukje).

Ja omkopen

bij elke poging op de wc (of er nu wel of niet iets komt, spreek af dat ze altijd minstens een minuut moet proberen) dan verdient ze een sticker, is het vel vol dan dat begeerde kadootje. Of bij elke poging van een minuut een spek uit de spekjespot (wij hebben geen snoep in huis dus zoiets zou erg aantrekkelijk zijn).

Dus zodra ze staat te persen dan hup op de wc voor die volgende kans op een snoepje of sticker. Hoera, weer een nieuwe kans.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.