Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Nikje

Nikje

06-08-2011 om 19:12

Schreeuwen!

Wie o wie heeft voor mijn arme oren DE tip?
Zoonlief (2) heeft het schreeuwen ontdekt.
En echt om alles schreeuwt hij en niet een beetje maar echt kei en kei hard.
Ik merk dat ik er slecht tegen kan, we negeer het nu en gaan zelf heel zacht praten maar dat heeft geen effect.
Grote broer en zus (8 & 6) beginnen nu ook al te schreeuwen, vooral als ze dan hun zin niet krijgen, die mogen dan gelijk naar hun kamer maar dat werkt voor jongste niet.

Wie heeft de tip?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Toch een gevolg

Hem op de gang zetten bijvoorbeeld met de tip: op de gang mag je schreeuwen, hier niet, enz. Tweejarigen begrijpen soms toch aardig wat. Al blijft mijn 2jarige nu stug doorkrijsen in zijn bedjr

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

PotableRam80

PotableRam80

07-08-2011 om 00:12

Fase

Het lijkt ook wel een fase. Ik denk geen aandacht aan geven.
Of 1x waarschuwen en anders zonder iets te zeggen op een straf plekje zetten. (2jaar is 2 min) Daarna erover praten. Ik weet het ook niet zo goed!?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Schreeuwen

Het schreeuwen van je kindje kan heel vervelend voor jou als ouder zijn, maar negeren lijkt mij niet de juiste oplossing. Je kind wil aandacht en blijkbaar denkt hij dat het nodig is om daarvoor te moeten schreeuwen. Laat je kind dan niet alleen. Houd hem vast, laat hem uitrazen terwijl je erbij bent. Grote kans dat hij wanneer je hem die emoties laat beleven (dit kan best lang duren) daarna opgelucht is.
Hoe zou jij het vinden wanneer je door je partner genegeerd wordt of sterker nog op de gang gezet wordt, wanneer je boos bent of verdrietig?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Schreeuwen

Het schreeuwen van je kindje kan heel vervelend voor jou als ouder zijn, maar negeren lijkt mij niet de juiste oplossing. Je kind wil aandacht en blijkbaar denkt hij dat het nodig is om daarvoor te moeten schreeuwen. Laat je kind dan niet alleen. Houd hem vast, laat hem uitrazen terwijl je erbij bent. Grote kans dat hij wanneer je hem die emoties laat beleven (dit kan best lang duren) daarna opgelucht is.
Hoe zou jij het vinden wanneer je door je partner genegeerd wordt of sterker nog op de gang gezet wordt, wanneer je boos bent of verdrietig?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

PotableRam80

PotableRam80

14-08-2011 om 00:18

Johanna

Dat ben ik met je eens, maar door te laten blijken dat je geen aandacht geeft op het schreeuwen (negeren, daar bedoel ik niet mee weg lopen) maar wel aandacht geeft op het mama roepen of een vraag stellen laat je wel merken dat aandacht krijgen op een veel gezelligere manier gaat dan met geschreeuw.

Ik ben er ook niet voor om op de gang te zetten, maar wanneer het te erg wordt is dit wel de manier om te laten blijken dat gillen niet gewaardeerd wordt. Kun je later ook op een normale manier uitleggen dat je hem/haar best begrijpt en dat je snapt dat hij/zij aandacht wil, maar dat dit ook op een andere manier kan.
Aan je toon begrijpt je kind dan ook al meer dan je denkt, denk ik.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

PotableRam80

PotableRam80

17-08-2011 om 06:32

Nikje

En hoe gaat het nu? Wat heb je eraan gedaan?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mariska

Mariska

23-08-2011 om 15:26

Oren?

Kleine kinderen die schreeuwen kunnen ook last hebben van verminderd gehoord. Mss handig om dat even te laten nakijken?

hout anne

hout anne

29-08-2011 om 21:41

Herkenbaar

mijn zoontje (nov wordt hij 3) heeft ook zo'n periode gehad. Niet alleen schreeuwen, maar daarbij ook met zijn hoofd op de grond bonken. Was bij hem een duidelijk teken van onmacht, maar hoe meer aandacht we eraan besteedde hoe erger het leek te worden. Het hoofdbonken hebben we genegeerd en begon een week later al af te nemen en was vrij gauw over daarna. Voor het schreeuwen zette(n) we hem voor straf op de stoel. Eerst waarschuwen, dan tot 3 tellen en dan op de stoel + vertellen waarom op de stoel. 2-3 min. later pas weer aandacht geven, op ooghoogte gaan zitten en nogmaals aangeven waarom hij op de stoel was gezet. Vervolgens excuses laten aanbieden en een knuffel. Hij kreeg vrij snel door dat hij met schreeuwen niets bereikte, met paraten wel. Nu gebeurd het nog wel eens, maar veel minder en vaak is het 'dreigen met de stoel' al voldoende. Hopelijk heb je er wat aan!

En w.b. het op de gang zetten, soms helpt het misschien niet voor het kind, maar wel voor jezelf om even die afstand te bereiken. Soms kun je echt knettergek worden van het geschreeuw en dan even wat afstand scheppen in de situatie helpt om je eigen emotie (boos worden) onder controle te houden. Boos worden maakt de situatie over het algemeen alleen maar erger, rustig en duidelijk reageren werkt vaak beter, maar je bent zelf ook maar een mens!

PotableRam80

PotableRam80

31-08-2011 om 13:32

Fijn

Fijn om te horen!
Hoe zou je hiermee omgaan bij een kindje van 15 maanden?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.