Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Polly Shearman

Polly Shearman

05-01-2009 om 11:23

Slaap probleem peuter 2,5 jaar

Ruud is de afgelopen periode veel ziek geweest, verkouden, keel onsteking enz..
In de kerst vakantie hebben we hem behoorlijk verwent, het is de derde dus volgens mij ( volgens man niet) zijn we met hem toch wel soepeler als met de rest.

Hij heeft dus een verstoord slaap ritme, door ziekte en zielugheid.

gisteren avond/nacht werd hij wakker van een enge droom. getroost, verschoont wat water gegeven en weer terug in bed. Vervolgens heeft hij 50 minuten gehuilt en zijn wij er om de 10 min, daarna na 15 min naar toe gegaan.

nu ligt hij voor zijn middag dut weer in bed, omdat ik merkte dat hij moe was. Maar ook nu wil hij er niet aan toe geven, ik mag pas over 5 minuten weer naar boven maar hij heeft zijn knuffel uit nijdigheid uit bed gegooid en roept daar nu om. Moet ik hem in zo;n geval nog 5 min laten roepen en echt pas na 10 naar hem toe gaan,
of kan ik nu al bij hem naar binnen gaan en silzwijgend zijn knuffel terug geven ( zonder slaapt hij echt niet)

Het is de derde, je zou wel denken dat we het gewent zijn, maar het laten huilen gisteren was weer een ware beproeving. We hebben ook wel gelachen want hij ging vanalles roepen om ons maar te lokken.
Oudste werd wakker en was eerst boos dat we niet naar hem toe gingen, maar na uitleg begreep hij het wel en heeft met ons liggen luisteren tot hij stil was.
Hij kon zich niet herrineren dat we dat met hem ook hebben gedaan, laten huilen als dreumes/peuter.
gelukkig maar!

groet, polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ilona

Ilona

05-01-2009 om 20:01

Beetje op gevoel

Beste Polly,
fijn dat hij weer beter is. Jammer dat hij ontregeld is. Ik heb een dochter van 2,5 en die was ook altijd snel "verwend". Na één nachtje slapen bij papa en mama (omdat wij te moe waren om steeds ernaar toe te gaan) was het altijd weer even wennen in het eigen bedje. Ik probeer me ook altijd aan mijn strenge regels te houden, maar soms lukt dat gewoon niet. Dan huilt ze zooo zielig. Het is wel het snelst weer over als je echt even streng bent.
De enige tip die ik je kan geven is: probeer uit te maken of hij je uitprobeert of dat er echt iets aan de hand is waar je iets mee moet. In dat eerste geval kun je hem waarschijnlijk ook makkelijker laten huilen, want je weet dat er niks aan de hand is.
Knuffel eruit gooien betekent dat ie niet zelf terug komt. Ik zou die niet te snel teruggeven, maar even laten "voelen" wat het is als ie weg is. Anders wordt het een heeeeeel leuk spelletje heb ik gemerkt . Natuurlijk wel teruggeven voor de gup helemaal overstuur is.
Een beetje op gevoel dus. Ik heb altijd liever dat het wat langer duurt voor het ritme er weer in zit, maar waar ik me wel prettig bij voel, dan volgens de regels van de "Nanny" waarmee het dan in twee vreselijke dagen afgelopen is.
Succes! Ilona

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.