Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
S@s

S@s

24-05-2010 om 09:00

Aquaplay

hallo,
Wij denken eraan om voor de tweede verjaardag van ons zoontje aquaplay aan te schaffen.
Hebben jullie hier ervaring mee? Is het zo leuk als het lijkt? Het lijkt mij dat je ermee kan spelen tot je 7-8 jaar bent. klopt dat?
Het is nogal een uitgave, en heb helaas genoeg ervaring met speelgoed waar na drie dagen niet meer naar omgekeken werd...
ben benieuwd naar jullie ervaringen!
S@s

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Erg leuk!

Wij hebben er 1 aangeschaft bij de verjaardag van onze zoon die toen 1 werd. Hij is nu 16 maanden en hij vind het erg leuk om in de weer te zijn met die bootjes, het pompen enz. Ik heb nog een zoon van bijna 4 en die speelt er net zo leuk mee. Ik vind het een goeie aanschaf en je kunt het uitbreiden, dus als het op een gegeven moment niet meer leuk is, kun je er spullen bijkopen

Yep

toevallig net weer de supermegaset in elkaar gezet voor zoonlief die over twee weken zeven wordt. We hebben de Aquaplay nu vier jaar en er is elke zomer wel meegespeeld. Wel zijn wij nu toe aan het vervangen van de rode verbindingsstukken. Die knappen af tijdens het in elkaar zetten.
Ik zag net bij speegoedwinkel.nl dat ze een aanbieding voor een superset voor 99,99 euro. Volgens mij is dat een redelijke deal. Mijn tip verder als je hem koopt. Bewaar de doos, dan kan je de set in de winter handig opbergen.

groetjes van Purk

Correctie

we hebben de waterbaan nu zes jaar. Net tijdens het eten even zitten rekenen met manlief. Oudste heeft de waterbaan gekregen voor zijn vierde verjaardag. En die wordt over een paar weken tien....

groetjes van Purk

Irene

Irene

24-05-2010 om 20:29

Leuk!

Hier is de baan ook al jaren een succes. Wij hebben 'm (compleet en in goede staat) destijds gekocht op Koninginnedag voor €1,- !! We denken nu over uitbreiding, maar gaan dan zeker eerst eens tweedehands zoeken. Dat scheelt algauw een hele hoop geld.
Hier spelen ze er allemaal met veel plezier mee (leeftijden: 9, 6, 3 en anderhalf)

S@s

S@s

24-05-2010 om 21:10

Aquaplay vs. waterplay

Leuk te horen dat jullie reacties enthousiast zijn!
Nu zag ik ook de waterplay op Internet. Lijkt er als twee druppels op, maar is een stuk goedkoper.. Iemand daar ervaringen mee? Betekent aanzienlijk goedkoper ook aanzienlijk minder duurzaam?
Ben benieuwd!
S@s

Tango

Tango

24-05-2010 om 21:31

Wij hebben

Al sinds een jaar of zeven een waterbaan staan van Wader. Destijds gekocht voor 25 euro volgens mij. Het is een heel eenvoudige bak uit een stuk, maar ieder jaar wordt er weer volop mee gespeeld. Er zit geen pomp bij, maar wel een hijskraan en een brug die open en dicht kan. Ervaring is dat alle vriendjes uit de buurt dit nou juist weer erg leuk vinden.
Met aqua- en waterplay heb ik geen ervaring, maar ik vind aquaplay erg duur om nieuw te kopen, zou ik niet gauw doen als ze met een veel goedkopere baan net zoveel plezier hebben.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-05-2010 om 21:34

Waterplay

Wij hebben de waterplay en die gaat al minstens 5 jaar mee. Op de doos stond toen ook een adres waar je onderdelen kon bijbestellen, dit hebben wij nog niet hoeven doen. Maar wel handig om te bewaren.

grt Yasmijn

Tink

Tink

25-05-2010 om 00:37

Hier ook aquaplay

En toevallig is er gisteren weer heftig mee gespeeld, door de twee zoons van 8 en 6 + twee hibjes van dezelfde leeftijd, + zusje van 2. Dus ik zeg: doen!

Mytoys

Gisteren toevallig een waterbaan van BIG besteld op Mytoys.de voor 45 euro (inclusief verzendkosten). Hoe de kwaliteit daarvan is, zal nog moeten blijken.

Als je echt Aquaplay wilt, ook dat is daar een stuk goedkoper zag ik: 70 euro voor een bepaalde set in plaats van 110 hier.

Chris

Nienke*

Nienke*

25-05-2010 om 17:27

Waterplay

Hier ook waterplay. Ik vond aquaplay gewoon te duur. En we hebben het al 8 jaar en de baan is nog steeds niet stuk. Alleen wat losse onderdelen zijn kapot gegaan, maar dat kwam gewoon door er te ruw mee om gaan. En je kunt er gewoon onderdelen bij bestellen. Oh ja, er wordt ook hier elke zomer meegespeeld.

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

26-05-2010 om 22:02

Plastic snel kapot?

Mijn zoontje wordt deze zomer drie jaar en we denken ook over aquaplay o.i.d. Hij houdt namelijk erg van knoeien met water en spelen met auto's en treinen. Maar we hebben zulke slechte ervaringen met plastic speelgoed, ook van goede merken. Al snel breekt er wat af en is het niet te repareren. En ik vind dat een (jong) kind gewoon op zijn eigen manier met het speelgoed mag spelen en niet voorzichtig hoeft te doen. Het is een realiteit dat hij nog wel eens met speelgoed gooit (ook al mag hij dat niet), er op gaat staan of andere oneigenlijke dingen ermee doet. Hoe zijn jullie ervaringen met de duurzaamheid van Aquaplay in dat opzicht?

Janna3

Janna3

26-05-2010 om 22:17

Aquaplay is fantastisch!

Hier voor de oudste een waterbaan gekocht voor zijn tweede of derde verjaardag. Echt een groot succes! Als ze klein zijn vinden ze het heerlijk om met bootjes in het water te klieren. Nu de oudste twee 10 en 7 zijn worden er enorme ingewikkelde banen gemaakt op ons grasveld. Echt, het eerste dat gevraagd wordt bij een zonnige dag is of het warm genoeg is voor de waterbaan.
En, we hebben alleen de eerste doos nieuw gekocht. De rest (we hebben inmiddels een tuinkist vol) komt gewoon van marktplaats! Er is ook nauwelijks iets kapot gegaan in die 7 jaar dat het bij ons gebruikt wordt.

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

27-05-2010 om 01:07

Pelle

Wat ik vind? We proberen hem te leren om niet met speelgoed te gooien. En het is echt niet zo dat hij de hele tijd met speelgoed gooit, maar een enkele keer gebeurt/de dat. Maar buiten dat is hij ook bijzonder inventief en soms over-enthousiast. Zoals het een leuke slimme ondernemende peuter betaamt En ik heb een hekel aan speelgoed dat snel kapot gaat en niet meer te repareren is. Zijn plastic keukentje en zijn plastic watermolen zijn buiten zijn schuld kapot gegaan, bijv. door vallen of onhandigheid. Ik vind het gewoon lullig als door een enkele zwakke verbinding/onderdeel het speelgoed snel kapot gaat. Dus ik had me daarom voorgenomen: zo min mogelijk plastic speelgoed. Maar dat aquaplay lijkt me wel erg leuk.... vandaar mijn vraag.
Lego-Duplo gaat hier trouwens niet kapot, net zo min als de gekregen of tweedehands geluidsspeelmachines van V-Tech. Maar verder hebben we meer succes met houten speelgoed (hoewel er aan sommige rails van mijn oude houten trein ook pinnetjes zitten die snel afbreken, ik hoop dat dat bij de nieuwe modellen beter is).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.