Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Blijdorp of Beekse bergen met peuter?

De titel zegt het al. Wat is leuker met een peuter: Blijdorp of Beekse Bergen? 


Ik vind Beekse Bergen heel leuk maar ben geloof ik sinds mijn jeugd niet meer in blijdorp geweest

Ik lees even mee!
Wil graag met peuter van bijna 3 naar Beekse Bergen deze vakantie. Maar we twijfelen nog om een weekend te boeken of alleen op en neer te rijden.

Mijn favoriet blijft Blijdorp. Er is veel te zien en te doen. Met name oceanium, de vlindertuin en leuke klimmogelijkheden. 

Beekse Bergen heeft dat naar mijn herinnering minder. Wel erg leuk dat je tussen de dieren kunt rijden. De verblijven zijn ook mooi ruim.

Ik ben bekend met Artis maar ik vind Blijdorp een stuk mooier omdat o.a. de ijsberen, olifanten en stokstaartjes een speels verblijf hadden. Er waren minder diersoorten maar een peuter van 3 hoeft ook niet overladen te worden met veel verschillende dieren in relatief kleine verblijven zoals in Artis. Liever een olifantenfamilie die in het water een bad nemen dan die warme muffige reptielenhuis met tig slangen in Amsterdam.
Beekse bergen heeft weer een Safari bus! Zo rijden de mensen door de leefgebieden van de dieren en hoeven ze minder te lopen.
Ik zou met een 3-jarige eerst naar Beekse Bergen gaan en een paar jaar later naar Blijdorp.

Flanagan schreef op 08-08-2021 om 21:15:


Beekse bergen heeft weer een Safari bus! Zo rijden de mensen door de leefgebieden van de dieren en hoeven ze minder te lopen.
Ik zou met een 3-jarige eerst naar Beekse Bergen gaan en een paar jaar later naar Blijdorp.

De bus rijdt nu niet vanwege Corona. 

Met een peuter zou ik naar een kleiner park gaan. Dierenpark Amersfoort is ook erg leuk met kleintjes.

Flanagan, wanneer ben jij voor het laatst in Artis geweest? Ik ken Blijdorp niet, dus ik sluit niet uit dat het mooier is dan Artis, maar je doet Artis geen recht met 'veel dieren in kleine hokjes'. Het reptielenhuis en het kleine-zoogdierenhuis doen inderdaad stoffig aan, maar de Afrikasavanne, het nieuwe olifantenverblijf, het jaguarverblijf en de vlinderkas zijn behoorlijk ruim en de moeite waard. Om een paar dingen te noemen.

Groeten,

Temet

De savanne en de vlindertuin ken ik. Het nieuwe Jaguarverblijf en het olifantenverblijf niet want de laatste jaren was ik minder mobiel. Blijdorp is wijder opgezet, echt de moeite om een bezoek te brengen om het verschil te zien.
Ik snap ook niet waarom in Artis de uilen en andere uitheemse vogels apart neergezet werden; in Blijdorp is een groot vogelhuis met diverse vogels.

oh, jammer dat de safaribus niet rijdt. Dan is een kleiner dierenpark idd een goed idee.

Oeloeboeloe

Oeloeboeloe

08-08-2021 om 22:08 Topicstarter

Is het bij de Beekse Bergen niet zo dat de dieren te ver weg zijn? Ik neig zelf ook naar Blijdorp. 
Amersfoort is te ver rijden voor ons. 

Leene

Leene

08-08-2021 om 22:18

Ik wil je een andere suggestie doen.😁. Als je toch naar Rotterdam komt....ga naar Plaswijckpark. Dat is veel beter te doen met een kleintje. Blijdorp is een leuke dierentuin maar ENORM groot. Je loopt je rot en ik merkte dat het onze kinderen overweldigde toen ze nog klein waren. Beekse Bergen kan ik niets over zeggen maar Plaswijckpark is erg leuk. Ze hebben daar ook dieren en veel speeltoestellen voor zowel jonge als wat oudere kinderen. Er is ook een binnenspeeltuin. Buiten water elementen echt superleuk. Wij hebben jaren een abonnement gehad. Kan je het park zeer aanbevelen. In Blijdorp heb je voor zulke kleintjes weinig speelmogelijkheden.

Geen van beide. Dieren in gevangenschap.... Ga naar een leuke speeltuin

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

08-08-2021 om 23:12

Amaranth schreef op 08-08-2021 om 21:23:

[..]

De bus rijdt nu niet vanwege Corona.

Met een peuter zou ik naar een kleiner park gaan. Dierenpark Amersfoort is ook erg leuk met kleintjes.

Mwahh, dan zou ik zeker doorrijden naar Burgers zoo. Dat blijf ik de mooiste dierentuin vinden. Als kind vond ik de bush helemaal geweldig lopen over een boomstam met touwen door het water. 

Oeloeboeloe

Oeloeboeloe

08-08-2021 om 23:21 Topicstarter

Leene schreef op 08-08-2021 om 22:18:

Ik wil je een andere suggestie doen.😁. Als je toch naar Rotterdam komt....ga naar Plaswijckpark. Dat is veel beter te doen met een kleintje. Blijdorp is een leuke dierentuin maar ENORM groot. Je loopt je rot en ik merkte dat het onze kinderen overweldigde toen ze nog klein waren. Beekse Bergen kan ik niets over zeggen maar Plaswijckpark is erg leuk. Ze hebben daar ook dieren en veel speeltoestellen voor zowel jonge als wat oudere kinderen. Er is ook een binnenspeeltuin. Buiten water elementen echt superleuk. Wij hebben jaren een abonnement gehad. Kan je het park zeer aanbevelen. In Blijdorp heb je voor zulke kleintjes weinig speelmogelijkheden.

Bedankt voor de tip! Ziet er leuk uit!! 

Wat een goede tip inderdaad, Plaswijckpark! Dat is echt heel erg leuk voor peuters / kleuters (en daarna ook nog wel even).

Leene

Leene

08-08-2021 om 23:47

Oeloeboeloe schreef op 08-08-2021 om 23:21:

[..]

Bedankt voor de tip! Ziet er leuk uit!!

En ook nog eens een goedkoper dan Blijdorp. Mijn kinderen zijn nu te groot maar stiekem vind ik het nog wel eens jammer. We hebben zulke leuke herinneringen er aan. We gingen ook wel eens op een regenachtige dag naar de binnenspeeltuin... Ook leuk en goed te doen met een abonnement. Ik wist op een gegeven moment ook wel een beetje wat de drukke en minder drukke dagen zijn. Voor iedereen die gaat. Heel veel plezier.😀

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.