Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-02-2009 om 21:17
Onze dochter krijgt binnen 6 tot 8 weken een broertje of zusje. Ze weet al goed dat er een baby komt, maar toch zou ik haar in de laastste weken nog wat beter willen voorbereiden d.m.v. het samen lezen van leuke boekjes over dit thema. Iemand een goede tip/aanrader?
Idem dito met op het potje gaan, sinds kort geeft ze het zelf aan als ze gepoept heeft en voor het in bad gaan wil ze wel even op het potje zitten. Daadwerkelijk iets op het potje doen is nog niet gebeurd. Kent iemand nog leuke boekjes voor peuters die dit thema toelichten?
Linde is 26 maanden oud. Alvast bedankt!
13-02-2009 om 22:09
Leuke boekjes
Over een baby: Kleine Pluis van Dick Bruna
Over plassen enzo: Lotje op het potje
14-02-2009 om 19:21
Kleine pluis
is inderdaad erg leuk en hebben we meteen gekocht na de 12 weken echo. Maar ik ben nu eigenlijk op zoek naar een iets informatiever boekje voor peuters, over wat er allemaal gaat gebeuren als de nieuwe baby er is.
Iemand anders nog tips?
14-02-2009 om 20:59
Zindelijk worden
Ik heb een boekje van Alona Frankel (once upon a potty, er is een jongens en meisjes versie). Weet niet of het ook vertaald is maar zoon vind het prachtig. Het is erg expliciet, qua taal en plaatjes maar dat vind ik eigenlijk best verfrissend. Soms pas ik de taal zelf aan als ik het lees.
16-02-2009 om 20:48
Bobbie
Je hebt ook leuke boekjes van Bobbbi,een beertje, schrijfsters: Ingeborg Bijlsma en Monica Maas.
Er zijn veel verschillende onderwerpen bij deze serie waaronder ook: Bobbi wordt grote broer (ook voor te lezen als Bobbi wordt grote zus misschien) en Bobbi op het potje.
Te koop bij de boekenwinkel en ook bij Intertoys gezien.
17-02-2009 om 20:07
Kaatje en mama's buik + karel op de wc
De boekjes van Karel en de boekjes van Kaatje zijn hier favoriet.