Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
JennieDijk

JennieDijk

09-07-2010 om 11:54

Burengezeur

Hallo, ik ben nieuw hier en ik heb een kindje van anderhalf. Ik wil graag jullie advies over het volgende: ik heb wat probleempjes met mijn buren.
De buren hebben een aantal weken lang veel geklust in hun huis, echt hard geboor en tegeltjes bikken. Ze vroegen aan mij hoe laat mijn kindje sliep en zouden daar zeker rekening mee gaan houden. Heel fijn, ik vond het super attent. Nu heeft mijn kindje de laatste tijd nogal huil- en driftbuien (krijgt ook tanden). Ze kan hard huilen en ik hoorde een keer dat de buren dat nadeden (we wonen in een erg gehorig huis). Blijkbaar vonden ze het vervelend. Ik hoorde ze ook een keer verzuchten 'pffff zijn de buren weer thuis...' toen ik een keer thuiskwam. Ik hou niet van die 'hints', ik wil liever dat ze aan de deur komen. Ik probeer ze toch te begrijpen en ik probeer mijn kindje voor half 10 's ochtends geen lawaai te laten maken. Maar ja, huilen en schreeuwen dat is vervelend maar het is nu eenmaal zo, ik vind het zelf ook lastig soms.
Nu zijn ze de laatste tijd steeds onder haar slaapjes aan het klussen. Ze zijn de hele dag thuis maar het valt steeds als zij slaapt. Als ze uit bed komt stoppen ze weer met klussen om verder te gaan als ze er weer in ligt, het lijkt wel expres. Mijn kindje is heel bang voor het boren en wil nog maar met moeite naar bed. Ik ben al een aantal keer aan de deur geweest en dan zijn ze vriendelijk en zeggen ze dat ze er rekening mee gaan houden, om vervolgens gewoon door te gaan. Er wordt nu bijna niet meer gegroet, ze lijken wel boos. Ik wil dit eigenlijk eens bespreken maar tot nu toe helpt het niet. Wat zouden jullie doen? Toch maar weer eens aanbellen? Ik durf niet zo goed meer...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
klus

klus

09-07-2010 om 13:33

Lastig

Lastig hoor. Wij hebben hetzelfde bij de hand gehad, alleen waren wij de klussers. Bij ons moest er een muur uit, de badkamer vervangen (er was lekkage) en de slaapkamer opgeknapt. Vantevoren waren de buren ingelicht, maar helaas begonnen de eerste kluswerkzaaamheden min of meer gelijk toen buurvrouw net (weken te vroeg) bevallen was. Dus rekening gehouden met slaap- en rusttijden, maar veel meer konden we niet doen. Wij moesten doorwerken, vanwege allerlei medische problemen en apparatuur die geïnstalleerd moest worden.
Ondertussen was het zo dat er maar een gat geboord werd, en er stond iemand aan de deur. Het tijdstip op de dag maakte ook niet uit. Wij begonnen nooit 's ochtends vroeg en gingen ook niet na het avondeten door. Dus zeg maar echt de "kantooruren". De boel is uiteindelijk vreselijk geëscaleerd en wij hebben op het punt gestaan naar de politie te gaan. Uiteindelijk zijn we nog een keer bij buurvrouw langs gegaan en hebben voor de keus gesteld dat we óf doorgaan op de manier hoe het nu ging óf dat we de volgende dag een aannemer inschakelden en dat die zeker geen rekening met hun zou houden. Ze koos voor het eerste.

We hebben jaren een zeer goede relatie met de buren gehad. Door een misverstand werd dit al wat lastig en gaandeweg begonnen van die kleine pesterijtjes ( grasmaaien als je verjaardagsvisite in de tuin hebt e.d.). Onze klusactie was dus de bom...

In jouw geval zou ik - denk ik- de buren maar eens op de koffie vragen (ik denk dat het nu nog kan, bij ons werkt dat al niet meer). Vertel dat je het vervelend vindt om te moeten klagen, vetel over je kindje en dat je hoopt dat als zij last van jullie hebben het ook zeggen. We wonen zo dicht op elkaar, je hoort elkaar altijd wel. En als je je ergert, lijkt alles veel erger.

De opmerking dat het lijkt alsof ze het express doen.... Ook onze buren kwamen met het verwijt dat we altijd gingen boren als het kind net naar bed ging (dat was dan bv om 11 uur 's cohtends terwijl de slaaptijd van 1-3 was). Tja, daar kunnen wij natuurlijk niet veel aan doen, wij zien niet dat ze net gaat slapen. Ook was het verwijt dat we niet gelijk om 9 uur 's ochtends begonnen met boren, maar soms later. Tja, er moet ook wel eens wat afgetekend, uitgemeten, gepast etc. etc. worden. Wij hadden in ieder geval niet altijd 'sochtens om 9 uur alle te boren gaten in beeld. Misschien heb je gelijk en doen ze het express, maar het zou heel goed kunnen dat het ook toeval is. En het is heel moeilijk om het gesprek aan te gaan als je al vooroordelen hebt.

Veel sterkte, ik hoop dat het opgelost wordt, want het is heel vervelend.

buzz

buzz

10-07-2010 om 07:23

Heel lastig

wij hebben kinderen die slapeloze huilnachten hebben gehad, en ons snachts flink bezig hielden, en de buren wakker maakte. Af en toe sorry voor gezecht we doen ons best! zij had een jonge hond die snachts en overdag veel lawaai maakte is ook veel sorry voor gezecht.
Zo gaan die dingen, we wonen nu eenmaal niet vrijstaand maar dicht op elkaar. Van allebij begrip.
De overburen verbouwde flink, mijn reactie, werk maar hard door dan zijn we er vanaf! rekening houden met avond slaapjes tijd was wel fijn! Overdag ging ik wandelen met de jongste en viel ze onderweg in slaap, zodra ze sliep zat ik met een krantje of boekje op de bank in het park. Het huis en het huishouden liet te wensen over, maar ja een verbouwing is geen harde muziek of zo die nooit is afgelopen maar er komt een iende aan. Als je zelf tolerant bent en oplossingen zoekt is het voor de ander ook makkelijker rekening te houden zo gaat het hier in de buurt meestal

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.