Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Cadeau ideeën 2 jaar

Hoi allemaal,

Mijn zoon wordt bijna 2 jaar en ik heb geen idee wat we voor zijn verjaardag kunnen vragen..

We hebben al een oudere zoon (5jaar) waardoor we al heel erg veel leuk speelgoed hebben. Ik heb geen nieuwe ideeën meer. 

Hopelijk jullie wel...?

We hebben al veel duplo/autoootjes/ballen/buitenspeelgoed/boekjes. (Hij heeft al een step en een goede loopfiets)

Prentenboeken blijven altijd leuk, dus die ga ik wel op zijn lijstje zetten.
Hij vind actieve/doe dingen vaak ook erg leuk.


Niet helemaal het goede seizoen misschien, maar een waterbaan? Daar hebben wij vroeger zomers lang mee gespeeld.

Keukentje? 

Skippyball

Skippyball

28-10-2021 om 14:26 Topicstarter

Promethium schreef op 28-10-2021 om 14:22:

Niet helemaal het goede seizoen misschien, maar een waterbaan? Daar hebben wij vroeger zomers lang mee gespeeld.

Keukentje?

Zeker leuk! Die hebben we ook allebei al 🙈

Je zou een keukentje kunnen doen. Die hebben wij met de tweede verjaardag gegeven. Een werkbankje kan natuurlijk ook. De kruiptunnel die ze een jaar eerder kreeg word ook nog vaak mee gespeeld. Puzzels vallen hier ook erg in de smaak. Duplo heeft ze veel van, maar het meeste is Duplo waar ik zelf ooit mee gespeeld heb. 

Van ons krijgt ze voor haar derde verjaardag een Duplo trein. Dat had ook best een verjaardag eerder gekund, maar je kan nou eenmaal niet alles tegelijk kopen. 

Jooki radio >> fantastisch ding!
Ikea mat (gymmat)
Parcours dingen - Decathlon heeft een parcours en je hebt ook een duurdere en betere variant van Gonge (rivierstenen)
Pionnen 
Ringen

Minder actief maar bij ons veel gebruikt;
Klei (Heutink heeft goede klei)
Schmink
Verkleedkleren
Rollenspel speelgoed
Een takel https://www.ilovespeelgoed.nl/product/kids-at-work-kleine-takel-set-8x12-cm.html?kwd_id=15630-AGI-119754749166-ASI-294680686006-A750260&bgid=15630-AGI-119754749166-ASI-294680686006-A750260&gclid=Cj0KCQjwlOmLBhCHARIsAGiJg7n6VpFbSal756ULr6qludIOGHGsgGAFHCXyTTycch2D592Nt3z-ceUaAp_yEALw_wcB

tip prentenboek
‘Deze ridder zegt nee’
‘Meneer tijger wordt wild’

Skippyball schreef op 28-10-2021 om 14:26:

[..]

Zeker leuk! Die hebben we ook allebei al 🙈

Oh haha!

Misschien met 2 nog wel wat vroeg, maar het kan denk ik net. Een mooie houten treinbaan? Kun je ook elk jaar wat uitbreiden, was vroeger mijn favoriet.

550x355.jpg

Lastig he. Ik zit met hetzelfde probleem. Misschien een pop en accesoires? Mijn dreumes van bijna 2 vindt dat nu erg leuk.
Ik heb de smart game bunny boo op het lijstje staan. Dat blijft ook wel een tijdje leuk denk ik.

Verder misschien uitbreiding op het keukenspeelgoed? Een dokterssetje met doktersjas? Gereedschapsetje? Kleur en stickerspullen? Een mooie lamp/slaaptrainer voor op zijn slaapkamer? 
Of praktische dingen: sloffen, badjas, zwembroek oid.

Hier werd er rond die tijd een houten treinbaan kado gedaan door diverse gezinsleden. En de jaren daarna ook nog een uitbreiding erbij, super leuk. Staat nog steeds op zolder te wachten tot er weer mee gespeeld kan worden door kleine kinderen .

Bouwblokken van het merk BLID? Is weer wat anders dan de standaardblokken.


550x514.jpg



De regenboog van Grimm? Kun je ook eindeloos mee variëren in spel.

grimms-rainbow.jpg

Of een Wobbel?

Smartmax? 

Je hebt ze ook in kleine variant (dat is leuk als je kind wat ouder is, geomax is dat), maar de komende jaren is de XL variant erg leuk:

100_035106_main_or_1.jpg.img?w=800&h=800

En het leuke hiervan is (net als met veel andere dingen die hiervoor zijn genoemd) dat het leuker wordt naarmate je er meer van hebt. Dus je hebt meteen ook wat voor anderen om te geven of voor jezelf voor de komende jaren.

Die smartmax valt hier heel goed in de smaak! Dus die kan ik je ook echt aanraden.

Wellicht iets van een gereedschap riem ofzo, of een autogarage,  die van little dutch is erg mooi en staat voor onze jongste op het lijstje voor volgend jaar.

Verder uitbreiding voor keukentje? Of idd treinbaan. Wordt hier al vanaf 2 veel door de oudste mee gespeeld en ik vind nog steeds erg leuke uitbreidingen en hij is er elke keer weer blij mee 

V tech vrolijke vriendjes waren hier een hit. Hebben ze twee jaar intensief mee gespeeld. 
Smart games heeft ook altijd leuke denkspelletjes die goed aansluiten op de leeftijd. 
Deze bijvoorbeeld:
https://www.lobbes.nl/merken/smartgames/detail/1280030-smartgames-day-en-night

Wij gaven voor de tweede verjaardag een glijbaan en een wipwap. Een schommel is ook leuk als ze die nog niet hebben. Verder waren ook gewoon een mooie bal e.d. hier een hit. En inderdaad de poppen- en keukenspullen, boekjes en puzzels. Wat ze ook prachtig vond waren stickers en stempels. Is ook niet zo duur en gaat weer op, dat is ook altijd handig 😁

Inderdaad de schommel! En wellicht ook een optie: nu wat dingetjes opruimen die nog heel leuk zijn en waar nauwelijks mee gespeeld wordt en dat dan geven? Vaak hebben ze dat op die leeftijd nog nauwelijks door. Het hoeft ook allemaal niet heel erg uitgebreid denk ik, met een bal zijn ze soms net zo tevreden als met een heel duur groot speelparadijs.

Bb19bb21 schreef op 28-10-2021 om 16:39:

Wij gaven voor de tweede verjaardag een glijbaan en een wipwap. Een schommel is ook leuk als ze die nog niet hebben. Verder waren ook gewoon een mooie bal e.d. hier een hit. En inderdaad de poppen- en keukenspullen, boekjes en puzzels. Wat ze ook prachtig vond waren stickers en stempels. Is ook niet zo duur en gaat weer op, dat is ook altijd handig 😁

Oh, ja. Zo'n plastic glijbaan gaven wij ook. Die staan voor minder dan een tientje altijd wel op marktplaats

wij gaven zoontje, hondjes en voertuigen van de paw patrol. Zijn grote broer had er al een paar en daar speelde hij al mee, dus die hebben we toen uitgebreid

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.