Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

CB & "verplichtingen"


Vreselijk zeg, een kind dat niet (voldoende) wordt beschermd tegen difterie, kinkhoest, tetanus, polio, een verwappiede moeder én een vader die moeder "mama" noemt. Ik zou voor minder de handdoek in de ring gooien.

Ik begrijp dat je best voor een check up naar het CB wil gaan, maar niet wil dat je kind gevaccineerd wordt. Of het verstandig is de vaccinatie niet te laten doen is de vraag, maar als je hier echt goede redenen voor hebt moet dat geen belemmering zijn voor een bezoek. Gewoon even bellen en zeggen dat je wel een consult wil, maar geen vaccin. Je bent niet verplicht hierover verantwoording af te leggen. Het kan zijn dat het CB hier vragen over stelt, maar ze zullen je niet onder druk zetten het wel te doen (lijkt me tenminste...).

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat er soms wel goede dingen uit zo'n check komen. Zo werd op het CB een (lichte) rugkromming geconstateerd bij mijn kind, iets dat ik zelf echt niet zou hebben ontdekt. Omdat het bijtijds ontdekt werd, kon het met weinig moeite weer gecorrigeerd worden.

ik zou overwegen die vaccinatie toch te doen, dan maar zonder medeweten van 'mama'. Je wilt je kind toch beschermen tegen deze vreselijke ziektes. Je gaat echt spijt krijgen als je het niet doet en je kind toch die ziekte op loopt, dan is het te laat.

Dutchgirly schreef op 23-07-2022 om 09:33:

ik zou overwegen die vaccinatie toch te doen, dan maar zonder medeweten van 'mama'. Je wilt je kind toch beschermen tegen deze vreselijke ziektes. Je gaat echt spijt krijgen als je het niet doet en je kind toch die ziekte op loopt, dan is het te laat.

Nou, ik stond op het punt precies dit voor te stellen, maar je bent me voor.

Ja, daar komt ruzie van. Die zou ik geloof ik op de koop toe nemen. De volgende vaccinatie is pas weer bij 9 jaar meen ik, genoeg tijd om het stof te laten neerslaan.

Ik begrijp dat de vorige keren je wel de DTP vaccinatie hebt genomen. Wat maakt dat je hem nu niet neemt met 4jr en 9jr?
Wees je er van bewust zodra je buiten west europa komt, deze prik sterk wordt aanbevolen. En Tetanus komt overal nog voor.
Ik heb hem laatst ook weer genomen. Het fijne is, als je de volledige vaccinatie hebt gehad ,je maar om de 10jr een herhaling nodig hebt.

Lotte78 schreef op 23-07-2022 om 12:02:

Ik begrijp dat de vorige keren je wel de DTP vaccinatie hebt genomen. Wat maakt dat je hem nu niet neemt met 4jr en 9jr? Terwijl dit de boosters zijn, die zorgen dat de eerdere prikken blijven werken
Wees je er van bewust zodra je buiten west europa komt, deze prik sterk wordt aanbevolen. En Tetanus komt overal nog voor.
Ik heb hem laatst zelf ook weer genomen. Het fijne is, als je de volledige vaccinatie hebt gehad ,je maar om de 10jr een herhaling nodig hebt. Wel vervelend als je kind straks als jongvolwassenen wil gaan reizen, en dan eerst weer de volledige vaccinatie moet doorlopen ipv 1 prik, een booster

Waar komt je vrouw vandaan? Indien dit een midden oosters of tropisch land is en je gaat op familiebezoek met een ongevaccineerd kind....? Dat lijkt mij niet verstandig. Ik zou ook gewoon naar cb gaan. Wat maakt het uit? Laat het van je afglijden als ze iets te bemoeien hebben. 

Athan schreef op 23-07-2022 om 03:29:

Vreselijk zeg, een kind dat niet (voldoende) wordt beschermd tegen difterie, kinkhoest, tetanus, polio, een verwappiede moeder én een vader die moeder "mama" noemt. Ik zou voor minder de handdoek in de ring gooien.

Helaas heeft een kind weinig keuze.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.