Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Dagje Breda met peuter en kleuter

Volgende week zondag ga ik een dagje op pad met een 4 en een 6 jarige in Breda. Het is voor mij nog een onbekende stad qua dingen die leuk zijn om te doen met kinderen. Ik zie online dat er dan ook een kermis is maar als dit heel erg druk is vermijd ik deze liever.

Heeft er iemand tips? We zitten daar in de omgeving en kunnen ook prima naar omliggende plaatsen, het hoeft niet perse Breda zelf te zijn.

Ik woon er in de buurt maat ik vind Breda echt niet zo speciaal. Breda staat vooral bekent om het uitgaansleven en dat kan ik beamen dat dat erg goed is maar dat is niks met kinderen. De kerktoren schijnt heel mooi te zijn maar ik zie dat niet omdat het voor mij gewoon is. De stadjes rondom Breda zijn ronduit saai voor toeristen. Waarom heb je voor Breda gekozen?



Happy Station Breda

Ken je Happy Station, hét playmobil dorp in het station van Breda al? Deze stad is te bewonderen in het Centraal Station van Breda. Het dorp heeft steeds een ander thema, zo kunnen kinderen steeds iets nieuws ontdekken! Kijk hier voor de actuele en wisselende openingstijden van dit Playmobildorp tijdens de vakantie



Envelop

Envelop

06-10-2023 om 22:45 Topicstarter

watertoren schreef op 06-10-2023 om 19:34:

Ik woon er in de buurt maat ik vind Breda echt niet zo speciaal. Breda staat vooral bekent om het uitgaansleven en dat kan ik beamen dat dat erg goed is maar dat is niks met kinderen. De kerktoren schijnt heel mooi te zijn maar ik zie dat niet omdat het voor mij gewoon is. De stadjes rondom Breda zijn ronduit saai voor toeristen. Waarom heb je voor Breda gekozen?

We zijn in de buurt en breda ligt direct op de route. Tilburg rijden we ook langs maar ken ik al veel beter. Breda ken ik idd vooral van het uitgaansleven maar daar moet toch, ook voor kids, wel meer te doen zijn in de buurt?

Envelop

Envelop

06-10-2023 om 22:46 Topicstarter

nlies schreef op 06-10-2023 om 19:59:



Happy Station Breda

Ken je Happy Station, hét playmobil dorp in het station van Breda al? Deze stad is te bewonderen in het Centraal Station van Breda. Het dorp heeft steeds een ander thema, zo kunnen kinderen steeds iets nieuws ontdekken! Kijk hier voor de actuele en wisselende openingstijden van dit Playmobildorp tijdens de vakantie



Dank, weet je of dat ook een beetje te doen is qua drukte met de kermis? Of is de kermis in Breda niet zo groot/druk 

happy station is echt een aanrader. Zeker anderhalf uur rondgewandeld met  2 kinderen (4 en 6). Is niet in de buurt van Kermis, dus prima te doen denk ik. 

Vlakbij zit de winkel De Kinderboekentuin, prachtige winkel, leuk zo net in/na de kinderboekenweek misschien? 

In t Valkenbergpark (ook weer vlakbij op loopafstand) is een leuke speeltuin  (niet heel groot) met gezellig terras. 

Als je van glitter en roze houdende kinderen hebt is the cake room goed voor hele blije gezichten! (Ook weer in de buurt) 

De ontdekfabriek misschien? 

Veel plezier! 

Als ik een keus moest maken om met een kind van 4 en 6 iets te gaan doen zou ik toch eerder voor een grote speeltuin, klein pretpark of zwembad kiezen.

De kermis in Breda is maar op 1 plein, en in mijn nogal gedateerde herinnering niet zo heel druk. 

Envelop

Envelop

08-10-2023 om 11:58 Topicstarter

Pippeltje schreef op 07-10-2023 om 08:05:

Als ik een keus moest maken om met een kind van 4 en 6 iets te gaan doen zou ik toch eerder voor een grote speeltuin, klein pretpark of zwembad kiezen.

Dat is ook hartstikke goed, heb jij daar een leuke tip voor in Breda of directe omgeving?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.