Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Kiki

Kiki

07-03-2010 om 13:39

Doen jullie peuters dat ook? Middagdutjes

Mijn oudste komt gemiddeld twee keer in de week ver voor zijn middagslaapje naar me toe om me te vertellen dat hij moe is en naar bed wilt om dan vervolgens even drie a vier uur achter elkaar te slapen.

Hij gaat niet te laat naar bed, slaapt tegenwoordig redelijk door, we doen geen gekke dingen, we rennen niet van hot naar her met hem, Hij is niet ziek en al een hele tijd niet ziek geweest en toch redt hij het niet tot 12 uur. De andere dagen hoef je hem ook niet om 11 uur al naar bed te doen hoor, want dan slaapt hij niet.

Ik snap er niets van. Hij heeft het duidelijk nodig en hij gaat na zo'n lange ruk ook gewoon weer op tijd naar bed en slaapt dan weer gewoon.

Niet dat ik me zorgen maak hoor, maar ik vroeg me af of jullie kinderen dat ook deden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

07-03-2010 om 17:36

Ja hoor

Dochter heeft de leidsters van het kdv verbaasd doen staan omdat ze met goed anderhalf jaar al aan hun broek trok en riep: "Sape! Moe!". En dan was ze ook altijd moe. Nu nog, ze is inmiddels ruim drie en vraagt nog regelmatig of ze naar bed mag. Als ze het vraagt, wil ze meestal eerder naar bed dan ze gewoonlijk gaat. De moeheid slaat blijkbaar toe in de late ochtend.
Groetjes
Massi

Tink

Tink

07-03-2010 om 20:52

Hier ook

Rond half 11, 11 uur vraagt ze een kussen en een deken op de bank. En 9 van de 10 keer slaapt ze dan ook. Geen 3-4 uur, hoogstens een uurtje (want om 12 uur is de school van haar broers weer uit) maar ze heeft het blijkbaar nodig.
Vaak ergens in de middag dan ook nog een dutje van een uur ongeveer.
Ze is 2 jaar en 4 maanden nu.

Jammer genoeg niet meer

Nee, mijn dochtertje slaapt al een tijdje 's middags niet meer. Heel af en toe leg ik haar er weleens in, omdat ze dan echt op is. Het resultaat is echter dan dat ze 's avonds niet voor half 11 slaapt :-s
Ik vind het wel jammer hoor, vond het altijd wel lekker om 's middags even een uurtje voor mezelf te hebben.
groetjes, Sonja

Malihu

Malihu

08-03-2010 om 12:23

Af en toe

Dochter is in december 3 geworden en gaat vanaf vorige zomer over het algemeen niet meer naar bed 's middags. Alleen af en toe geeft ze zelf aan dat ze erg moe is (of is om 10.00 uur al niet meer te genieten). En dan mag ze even naar bed, maar hooguit anderhalf uur hoor, anders ben ik bang dat ze de volgende ochtend om 6 uur klaarwakker is

Kiki

Kiki

08-03-2010 om 23:11

Dat is bij mij helemaal niet

Hij gaat gewoon op de normale tijd naar bed en dan slaapt hij weer klokjerond.

Hij zal gewoon slaap nodig hebben denk ik.

Nou ja, ik geniet ervan zolang als het duurt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.