Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

dreumes niet zelf slapen


Fiorah schreef op 23-04-2022 om 22:25:

Ik denk niet dat ik de standaard ben, maar mijn kind (momenteel kleuter) is echt nooit om 18:30-19:00 naar bed gegaan. Die slaapt op z'n vroegst om 20u, maar voor haar tweede jaar sliep ze vaak niet voor 21:30.

Dit ook. Hier gingen ze op een gegeven moment al om 18u naar bed.

Maar dat werkt niet altijd . Ik zie het ook met een kleintje in mijn familie, pas om half 9 er in. 

Prachtwacht schreef op 24-04-2022 om 07:09:

[..]

Dit ook. Hier gingen ze op een gegeven moment al om 18u naar bed.

Maar dat werkt niet altijd . Ik zie het ook met een kleintje in mijn familie, pas om half 9 er in.

Heb je dat al eens geprobeerd? Vroeger naar bed brengen?

Zolang hij in de middag nog slaapt, zou ik hem later naar bed brengen. Hier gingen ze pas rond 20.00 a 20.30. Pas vroeger toen het middagslaapje eraf ging.

Daarnaast konden mijn kinderen op deze leeftijd echt nog niet alleen in slaap vallen. Aangezien ik ze niet wilde laten huilen, bleef ik er altijd naast zitten. Ik keek series of las een boek. Zo ging het in slaap vallen veel meer ontspannen.

joyce1803

joyce1803

24-04-2022 om 08:01 Topicstarter

@milli91

Jaa vaak gaat hij die tijd gewoon spelen met zijn knuffeldoekje. Speen is bij ons nooit gelukt die gooit hij gelijk op de grond 🤪zolang onze ook tevreden is gaan we er ook niet heen tenzij het uren duurt voor hij gaat slapen zoals laats 4 uren gespeeld in bed. Maar bedankt voor je reactie.. binnenkort maar andere gordijnen kopen zodat nog donkerder is 

wel een middagslaapje en dan 's avonds later in bed is ook een goede tip 
Als ze jonger zijn is om de 4 uur een mooi schema, maar voor sommige kinderen werkt dat gewoon niet 

Als het zo lang duurt voordat hij slaapt, is hij waarschijnlijk nog niet moe genoeg. 
Ik zou hem dan later naar bed brengen, als hij wel moe is. Of het middagslaapje weglaten, maar als hij dan de hele dag huilt is het daar waarschijnlijk nog te vroeg voor.
Niet iedereen heeft even veel slaap nodig.

MamaE schreef op 24-04-2022 om 09:24:

Als het zo lang duurt voordat hij slaapt, is hij waarschijnlijk nog niet moe genoeg.
Ik zou hem dan later naar bed brengen, als hij wel moe is. Of het middagslaapje weglaten, maar als hij dan de hele dag huilt is het daar waarschijnlijk nog te vroeg voor.
Niet iedereen heeft even veel slaap nodig.

Of dus zorgen dat hij wel moe genoeg is door actief bezig te zijn 

Koop of leen een ereader of zet je smartphone op tablet met het licht bijna uit en ga naast hem zitten. Breng hem ook later naar bed. Blijf zo lang mogelijk stil en kijk gewoon naar je apparaat. Als hij echt gaat gillen dan zeg je rustig steeds hetzelfde: Papa/mama is hier, niets aan de hand, ga maar slapen. 

Zorg dat je volledig oninteressant bent maar er wel bént. Dat geeft hem het vertrouwen wat hij nodig heeft. Ga ook niet meteen weg als hij slaapt, houd ook contact met elkaar en wissel na 2 uur af. Houd dit lange tijd vol, geef niet toe, wees consequent. De een kan oo \k vroeg naar bed en heeft de volgende avond dienst. 

Doorbreek het patroon met vertrouwen dat jullie er zijn. 

Wat hier bij onze oudste hielp was om even naast hem te liggen en hem vast te houden totdat hij sliep. Dit deden we dan ook na zijn bedtijdritueel. Eerst lag hij dan met mij op bed, totdat hij sliep. Later toen we gingen afbouwen ging het als volgt:
1. Even op bed knuffelen en dan wakker naar zijn eigen kamer. 
2. Niet meer bij ons op bed knuffelen, maar na zijn verhaal meteen in zijn eigen bed. Ik ging dan op een stoel in zijn kamer zitten, terwijl hij zelf in slaap viel. 
3. Wakker in zijn eigen bed, zonder een van ons in de kamer. 

Rond de 15 à 16 maanden konden we hem gewoon wakker in bed laten liggen en naar beneden gaan. Wie weet heb je hier iets aan. 

Leene

Leene

24-04-2022 om 20:12

veel later naar bed brengen.
Hoe laat is hij in de ochtend eigenlijk wakker?. Als je schrijft dat hij om 11.00 uur zo moe is dat hij omvalt ... En dan slaapt hij 2 uur? Maak je hem dan wakker om 13.00 uur? 
Het lijkt er een beetje op dat hij wel aan zijn uren komt maar misschien op een voor jullie onhandig tijdstip.

Ik zou gelijk stoppen met eindeloos proberen. Dat levert alleen maar frustraties en strijd op. Hopelijk gaat hij sneller slapen als je hem later op bed legt en een ook wat langer in de ochtend. Onze beide kinderen waren ook snel van hun middag slaapje af en dan kunnen ze wel om 18.30 naar bed. Af en toe nog een slaapje overdag om bij te tanken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.