Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Kiki

Kiki

28-11-2009 om 21:03

Dreumes in de groep

Eens in de twee weken op zaterdag ga ik naar een muziekbijeenkomst voor dreumesen.
Is wel grappig, tien dreumesen en hun ouders en dan een muziekiets.
Mijn zoontje vindt het op een afstandje allemaal wel grappig. Hij is heel verlegen en doet niet echt mee.
Hij beziet het op mijn schoot en heel af en toe tegen het einde komt hij in de verleiding om mee te doen.
Toen ik bevallen was is mijn man met hem gegaan en hij zei dat mijn zoontje juist best ondeugend deed en een beetje uitsloverig deed, een beetje stoer ook.
Nou ben ik vanmorgen weer met hem gegaan en hij was weer op mijn schoot aan het hangen, verlegen aan het doen.
Wat gek is dat toch? Waarom zit mijn zoontje zo verlegen bij mij te doen en is hij zo stoer bij mijn man.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

28-11-2009 om 21:30

Klinkt bekend

Het klinkt me bekend in de oren. Hier niet bij muziek, maar bij de peutergym. Daar mogen ze op zodra ze goed genoeg los kunnen lopen, dus mijn zoon zat er met 1 jr 4 maanden op.
Het merendeel van de les liep ik met hem rond te zeulen. Geen haar op zijn hoofd die er over dacht om zelf in actie te komen. Terwijl hij op het KDV en in de speeltuin altijd de grootste uitslover is. Alleen op de momenten dat hij "vrij" mocht gymmen, dus los van de groep, werkte hij goed mee en was hij weer haantje de voorste. Het is kennelijk geen kind dat zich in dergelijke groepssituaties helemaal prettig voelt, en jouw zoontje ook (nog) niet. Die van mij wil gewoon ook zelf bepalen wat er gebeurt.
Inmiddels gaat het hier trouwens beter. Zoon is nu ruim 2,5 en werkt *soms* best goed mee met de groepsdingen van de gym. Wel fijn na een jaar aan mij vastgeplakt gezeten te hebben. Ik heb het volgehouden omdat hij de vrije gymonderdelen zo leuk vond en omdat ik het wel een goed idee vond als hij kon wennen aan groepsactiviteiten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.