Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
maartje

maartje

14-09-2010 om 16:47

Dreumes komt niet in slaap

Het probleem is dat het gemiddeld 1 uur duurt voordat hij in slaap valt, mijn zoontje is 22 maanden.
Hij speelt gewoon in zijn bedje, is aan het kletsen en soms huilt hij.
Ook als ik hem later op bed leg dan duurt het 1 uur.
Bij hem blijven geeft ook geen resultaat.
Ik geef hem na 3 kwartier een beetje warme melk en dan valt hij in slaap.
Hij heeft dan al een fles op.
De volgende ochtend is hij om 7 uur wakker.

Herkennen jullie dit en hebben jullie tips?

Zijn kamertje is donker.
een vast ritueel.
Overdag slaapt hij niet langer dan 2 uur.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

14-09-2010 om 20:52

Maartje

Het klinkt goed zoals je dat aanpakt. Ik vraag me af of jullie dit echt als een probleem ervaren? Want ik krijg de indruk dat je zoontje gewoon tijd nodig heeft om af te kicken van het gebeuren van de dag.
Het enige dat ik nog kan bedenken, is om hem daarmee te helpen door het avondritueel eerder en (nog) meer rustgevend in te zetten. Bijvoorbeeld een half uur voor het slapen gaan alleen nog maar boekjes laten kijken, laten kleuren of puzzelen. Misschien dat hij dan minder dan een uur nodig heeft om in slaap te vallen?

maartje

maartje

14-09-2010 om 22:06

Guinevere

Echt een probleem maken wij er niet van.
Maar voor zón klein mannetje lijkt mij het erg lang duren voordat hij de slaap vat, hij is erg moe als ik hem op bed leg maar het lijkt wel of het hem niet lukt om te gaan slapen..zo hem bijna inbakeren

En ook omdat hij de volgende morgen best vroeg wakker is,heb ik soms het idee dat hij miss wel slaap te kort heeft want als ik hem laat slapen overdag dan slaapt hij 3 uur.

dc

dc

15-09-2010 om 00:12

Vroeg?

7 uur vroeg?? Wauw. Bij mij werden ze rond die leeftijd meer rond 6 uur wakker.

Wat betreft het slapen gaan, heb je weleens geprobeerd om hem een boekje te geven, of een paar speeltjes in z'n bed. Mijn nu 2-jarige zoontje is vaak eerst even alleen aan het lezen in bed (na een paar verhaaltjes samen), en dan doe ik na 10 minuten pas het licht uit (en zing ik een liedje). Hij heeft die tijd alleen even nodig om te ontspannen denk ik. Anders kan het ook vrij lang duren voor hij in slaap valt (en hoor ik allemaal "gevechtgeluiden" uit z'n slaapkamer komen...

Kiki

Kiki

15-09-2010 om 08:18

Als hij in zijn bed ligt

rust hij in ieder geval uit.

Bij mij duurt het ook een tijd voor mijn peuter in slaap valt. Hij is aan het spelen of hij leest een boekje of hij is aan het zingen.
Soms duurt dat ook wel een uur. Ik slaap ook niet gelijk als ik naar bed ga. Soms lees ik een boekje of ik praat nog wat bij met mijn man.

Ik zou me er niet druk om maken. Als hij verder wel doorslaapt

Maartje

Maartje

15-09-2010 om 15:08

Oke

Het is dus tamelijk normaal dat hij nog ruim 1 uur wakker is.
Miss wel een idee om boekjes in bed te leggen of iets van speelgoed dan kan hij nog even spelen.

Oke ik laat het los , hoewel ik het niet een groot probleem vond , vroeg me alleen af of er nog meer tips waren! Bedankt!

liora

liora

15-09-2010 om 18:17

Niet doen

Hoi,

Als hij lekker zingt of kletst prima. Maar ik zou dat niet stimuleren door op deze leeftijd boekjes in bed te gaan geven.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kiki

Kiki

15-09-2010 om 22:25

Deden wij wel met de oudste,

alleen dan 's ochtends, hahaha.
Liepen we slaapdronken naar het ledikantje en gooiden we een doos blokjes in zijn bedje.
Eer hij die allemaal blokje voor blokje op de grond had gegooid waren we zo een half uur verder

Jongste trapt daar nog niet zo in om eerlijk te zijn, die wil er gewoon gelijk uit, hahaha

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.