Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Hendrik Rozema

Hendrik Rozema

27-07-2012 om 02:47

Dreumes 's nachts klaar wakker

Hello ouders.

Ik ben op zoek naar mensen met soortgelijke ervaringen.
Onze zoon is nu 1 jaar en 5 maanden oud en sinds 3 maanden is hij vaak snachts anderhalf tot 2 uur klaar wakker.

Hij slaapt overdag nog 1 keer ongeveer 2 uur en is dan altijd binnen 5 minuten in slaap. Savonds wisselt het heel erg. Als hij soms savonds voor het slapen nog een uur aan het kletsen is dan slaapt hij snachts vaak door, maar als hij direct savonds in slaap valt wordt hij in de nacht wakker en gaat dan gezellig kletsen. Hij huilt snachts nooit, maar heeft hele verhalen.

Is voor ons als ouder m.n. vervelend omdat wij door zijn hele verhalen ook gewoon die tijd wakker zijn. De babyfoon staat uit en de deuren zijn dicht.

Zijn er meer mensen die dit ervaren hebben? Reden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen idee

Mijn dochter heeft dat op die leeftijd ook een tijdje weleens gehad. Dan zette ik haar in de maxicosi voor de Teletubbies kon ze daar tegen kraaien en lag ik er op de bank naast te slaapwaken. Het hield vanzelf weer op.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

27-07-2012 om 21:35

Onze zoon van 16 maanden doet het ook, alleen huilt die er wel bij. Als ik hem eruit haal en aanleg, valt hij vrijwel meteen weer in slaap. Als ik hem laat huilen, kan het zo een half uur duren (en dat is laaaangggg). Hier dus borst als oplossing.

dc

dc

27-07-2012 om 23:16

Oordopjes

Die dingen hebben we ook wel gehad. Ik doe gewoon oordopjes in en slaap verder.

vaasje

vaasje

04-08-2012 om 20:53

Slaapcyclus

Het heeft te maken met de slaapcyclus. Die duurt nml 2 tot 2,5 uur. Dit is dan ook de tijd dat ze wakker kunnen liggen. Als hij niet huilt of schreeuwt en je zeker weet dat er niets aan de hand is zou ik lekker blijven liggen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.