Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-07-2010 om 10:22
Ik heb een dreumes van 1.5 jaar en ik vind het zwaar. Ik heb het gevoel dat ik daar de enige in ben. En voel me daar heeel ongelukkig over. Het lijkt wel of iedereen geniet van zijn kleintje en alleen ik niet. Hoe doen die mensen dat??? IK vind het zwaar om voor hem te zorgen, om dat gejengel bij tijd en wijlen aan te horen, om hem bezig te houden. Ik vind het heeel erg om te zeggen, maar soms ben ik hem zooo zat. Ik hoor daar ook nooit iemand over. Iedereen lijkt wel te jubelen over zijn dreumes. Ik heb niks te klagen, hij slaapt hartstikke goed, 's middags nog 3 uurtjes, maar ik vind hem intensief.
Ik zou wel eens willen weten of ik idd de enige ben die het zo zwaar vindt, of zijn er van jullie ook die het met buien zoooo zat zijn.
Ik ben gek op dat ventje hoor, maar soms.....Ik vind dit gewoon een hele moeilijke leeftijd....
Wie herkent dit en kan me een hart onder de riem steken dat ik niet enige ben met dit soort gevoelens....
30-07-2010 om 15:07
Jengelen
Wat ik inderdaad zo zwaar vindt is wat claudi zegt: die dreumessen/peuters maken altijd lawaai, zitten geen seconde stil en piepen en jengelen veel. Het is een poosje weer wat beter gegaan, maar nu vind ik het weer loodzwaar en kan wel een bemoeidigend woordje en vooral HERKENNING gebruiken. Meneertje is dwars, jengelig, wil zijn zin doordrijven en dat moet nog twee worden!!! IS dit normaal??? herkennen jullie dit ook????
06-08-2010 om 06:10
Het is enorm irritant, vooral als je daar erg bij stil staat. Nu ik bij dreumes 2 ben beland, ben ik niet zo onder de indruk van zijn gedoe, maar ik leer wel dat mijn bui regelrecht overslaat op mijn kinderen.
Dus als ik de dag zuchtend begin, wordt het een hele lange dag. Ik plan inderdaad ook uitstapjes, vooral plekken met veel ruimte om uit te razen !
Als je bij een dierentuin in de buurt woont, zou je een abonnement kunnen overwegen, relatief is dat niet duur!
Zit ook een goede speeltuin bij, kopje koffie, wie weet andere ouders..
Maar ja, het is echt intensief, je staat 24/7 in dienst van die mormeltjes, tot ze bij de opvang zijn.
Logeren bij opa/oma een ioptie?
Hier gingen ze vanaf een jaar oud regelmatig een weekendje weg en ik ook. Of ik ga en manlief heeft weekendje quality time
Succes en je staat zeker niet alleen!!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.