Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

'dunne' luier

Op het kdv krijg ik regelmatig de mededeling dat mijn zoon (bijna 2, dus illegaal hier..) weer een 'dunne' luier had. Vloeibare poep zeg maar. Nou heeft hij eigenlijk nooit vaste poep. Meestal is het een groot plakkaat dat zijn hele luier vult (lekker draadje wordt dit) en bij hoge uitzondering een echte keutel. Mijn oudste zoon had dit eigenlijk precies hetzelfde, maar door die opmerking van het kdv krijg ik de indruk dat de meeste kinderen blijkbaar vastere poep hebben. Hoe zit dat bij jullie dreumessen?

Zoon heeft er zelf overigens geen enkel probleem bij. Ik moet alleen op tijd zijn luiers verschonen ivm lekkage en rode billen. Ik maak me er geen enkele zorgen over maar ben gewoon benieuwd...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

18-01-2009 om 21:18

Zelfde

ik heb ook slechts zelden een echte keutel kunnen ontdekken bij mijn dochter. Tot dat ze zindelijk was, nu is het normaal.
Ik heb haar overigens wel op een appelsaprantsoen gezet want daar werd het wel erg dun van.

groet,
Angela

Mathilde

Mathilde

19-01-2009 om 10:33

Geen appelsap hier

Zowel oudste als jongste kregen daar hele dunne poep van. Bij jongste (bijna 3) zo erg, dat het gewoon langs de luier op de grond druipt. Dus ze mogen geen appelsap. Maar ook zonder appelsap blijft het vrij dun, zelden een keutel. Bij oudste kwam dat pas toen ze zindelijk werd.
Mathilde

marie

marie

19-01-2009 om 11:08

Dochter ook

Hallo
Zolang onze dochter luiers droeg (tot 26 mnd) had ze ook altijd zachte ontlasting. Toen ze zindelijk was kreeg ze pas stevigere ontlasting.
Op het kdv is daar trouwens nooit wat van gezegd. Zij wisten dat dat bij haar hoorde.
Over de rode billen - onze dochter had daar ook wel last van. Bleek van de citrusvruchten te komen (in potjes zit dat bijvoorbeeld vaak toegevoegd).
Toen we daar achter waren zijn ze op het kdv gestopt met het geven van sinaasappel (ze deden vaak het sap van 1 sinaasappel door de grote bak met fruithap).
wellicht ook een tip voor jullie?
succes

Triple

Triple

20-01-2009 om 14:36 Topicstarter

Niet de enige

Zoon is dus niet de enige die dit heeft. Ik heb trouwens niet het idee dat het van een bepaald soort voedsel zou komen. Ik zie het ook niet echt als een probleem dat opgelost zou moeten worden. Verstopping lijkt me vooral voor het kind veel problematischer!

Die gemene 'rode billen poep' heeft hij maar af en toe. Dat schreef ik eerst toe aan tanden, maar nu hij zijn melkgebit compleet heeft moet het toch wat anders zijn. Citrusvruchten eet hij weinig dus dat is het ook niet. Tot ik er achter ben moet ik snel zijn met verschonen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.