Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Eenkennig?

Ik moet even wat kwijt. Ons kindje is nu 1 jaar en ik merk dat hij meer naar mijn man trekt.
Als mijn man weg gaat en hem aan mij wil geven dan gaat hij huilen. Ik kan hem dan moeilijk overnemen, hij klampt zich helemaal aan z’n papa vast.

Andersom als ik hem aan z’n vader geef dan gaat hij lachen en ziet hij helemaal niet dat ik weg ga.
Wie herkent dit? Het maakt me zo onzeker. 

Ja herkenbaar mijn dochter heeft drie maanden alleen maar aan haar vader vast gehangen. Van mij moest ze weinig hebben. Inmiddels moet ze niks meer van haar vader hebben en hangt ze weer volledig aan mij vast. Die fases horen erbij. Komt vanzelf goed!

Jongemama80

Jongemama80

15-01-2022 om 11:06 Topicstarter

Oooh gelukkig ben ik niet de enige. Ik ben veel meer met hem dus ik vond het wel gek. 
Altijd heel makkelijk dat mama weg kan gaan maar bij papa altijd brullen. 
Dat doet toch wat met je haha maar volgens mij is dat een moeder dingetje. 
Heb jij nog dingen anders gedaan?

Nee ik heb niets veranderd. Ik probeerde wel altijd uit te leggen dat papa moest werken, ging sporten etc om haar te kalmeren.

Heel vervelend, maar het hoort er een beetje bij denk. Die van mij zegt heel veel woorden, "papa" was het eerste woordje. Maar nog steeds geen "mama".. Omdat die van ons nog niet doorslaapt vind ik het helemaal niey erg, want papa moet de hele nacht opblijven en ik draai me lekker om haha.

Los daarvan: ik was ook echt een papa's kindje tot mijn 3e, daarna kwam de omslag en nog steeds trek ik nu (als volwassen vrouw) meer naar mijn moeder toe. Daar kan m'n vader niks aan doen en betekent echt niet dat ik niet van hem houd. Je kindje houdt echt wel van je! 

JtM

JtM

15-01-2022 om 12:38

Heel normaal hoor, onze zoon heeft nog steeds periodes dat hij liever bij vriend of liever bij mij wil zijn. Hij is 4,5 jaar nu.
Op het moment wil hij het liefst álles met papa doen, prima, heb ik wat extra tijd voor mezelf
Kan zomaar zijn  dat het volgende week weer andersom is en hij alleen maar bij mij wil zijn.

Onze jongste is juist eenkennig richting mij en is bijna 3. Kleuter wisselt wat meer afhankelijk van de activiteit. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.