Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Dees

Dees

10-08-2015 om 09:45

Hele snelle ontwikkeling


Katniss

Katniss

21-08-2015 om 12:07

Trotse moeder

Ik vond het ook altijd leuk als dochter een kunstje vertoonde. In een volle bus tot 30 tellen ofzo, terwijl ze net 2 was en er uitzag als hooguit 1,5 Ze kon ook al met 1,5 blokjes op kleur sorteren. Dat vond ik destijds overigens heel normaal, maar schijnt ook wel apart te zijn. Ik heb het idee dat dat laatste meer een autismedingetje was dan intelligentie. Ze ziet nog steeds details die andere mensen niet opvallen.

mirreke

mirreke

21-08-2015 om 15:49

Haha Evanlyn

Volgens mij is het een raar dingetje van mezelf: ik weet nog wel meer momenten waarop ik iets voor het eerst ineens kon of deed... en dus ook lezen. Ik weet zelfs nog m'n eerste zelf uitgesproken woord, en ik kan nog precies voor de geest halen wat ik zag toen ik het zei.

Dees

Dees

31-08-2015 om 15:08

Lezen

Het lijkt hier toch niet om echt lezen te gaan. Hij herkent worden, en dan bedoel ik vormen. Hij zag in de speelgoedwinkel een naam van een attractie in Disney terug waar zijn vader in was geweest. "Kijk pappa daar ben jij in geweest" maar hij kon niet vertellen wat er stond. Wat wel apart is dat hij burger king altijd ijs noemt, en we een ballon van burger king hadden en hij thuis ineens burger king zei en niet ijs.

Hij lijkt inderdaad aan sommige dingen eerder toe als het gemiddelde kind, met 1,5 jaar scheurde hij al op een loopfiets rond, nu is hij ruim 2,5 maar een gewone fiets wil hij niet, wellicht is de loopfiets nog te makkelijk voor hem.

Ik hoop dat de oudere kindjes uit de buurt met hem willen blijven spelen en dat hij zo zelf met hun mee kan ontwikkelen, en anders merken we het wel.

bieb63

bieb63

31-08-2015 om 21:10

Maar wat heeft dit allemaal met een PSZ te maken?

Daar gaat je kind vrijwillig en voor de 'leut' naar toe. Niets meer en minder dan dat. Het is niet gesubsidieerd, niet verplicht en eigenlijk alleen voor kinderen die niet (vaak) naar de BSO gaan omdat 1 van de ouders niet of weinig werkt. Dus voor de leut en om met andere kinderen te spelen.
Als het voor een kind niets is, niet leuk vindt, geen aansluiting om wat voor reden dan ook, dan haal je hem er van af. Net als het sportclubje waar je kind het om wat voor reden dan ook niet naar de zin heeft.

Dees

Dees

01-09-2015 om 09:38

Zoals al eerder vermeld

Helaas psz is hier wel noodzakelijk. Door het overleiden van de een van de grootouders hebben we besloten de oppasdag te splitsten in 2 dagen met tussendoor rust voor de grootouder, de rust is de tijd dat mijn zoon naar het psz gaat. Zijn grootouder wil nog heel graag op blijven passen maar kan een hele dag niet aan. Een andere oplossing zou dan worden 2 hele dagen kinderdagverblijf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.