Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Hij slaapt niet door....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dees *

Dees *

27-06-2010 om 09:58 Topicstarter

123ik

Ik snap ook precies wat jij bedoelt. Ik kan jou maar een tip geven en dat is zorg dat je toch aan je rust toe komt. Dus op tijd naar bed en als je de kans hebt 's middags ook een uiltje knappen. Het is geen wondermiddel, maar ik knap er meestal wel van op. Alleen zo jammer dat mijn huis dan zo'n puinhoop wordt. Want dat schiet er dan wel weer bij in.

Vannacht was ie om 5 uur wakker, is op zich niet slecht....

Ach ja, als ie 18 is en ik wakker lig omdat ie de hele nacht op stap is, zal ik vast met veel weemoed terugdenken aan deze tijd

dc

dc

27-06-2010 om 17:15

Avent beker in bed?

Bij mijn kinderen ging er rond die leeftijd een avent beker met water in bed. Zeker de jongste (nu 2) maakt daar gebruik van. 's Avonds vol en 's ochtends vaak halfvol of leeg! En hij maakt me er dus niet voor wakker. Ik zet de beker altijd in dezelfde hoek van het bed.

dc

dc

29-06-2010 om 15:36

Wat raar?

ik heb 2 avent bekers en beide lekken niet... Je moet er alleen wel goed opletten dat je ze goed recht dichtdraait. Maar ik neem aan dat je daar wel op let

Biene M.

Biene M.

29-06-2010 om 19:21

Niet lekkende tuitbeker

Avent lekt hier ook. De tuitbekers van mepal (te koop bij prenatal) lekken alleen als mijn zoontje ze ondersteboven houdt en er hard mee schudt.

Guinevere

Guinevere

29-06-2010 om 21:59

123k

123k, dat middel van Sleepz is melatonine. Het is bedoeld voor mensen met een verstoord bioritme door gebrekkige melatonineaanmaak. Ik zou dat niet aan een dreumes geven. Incidenteel lijkt me geen drama, maar zeker niet op reguliere basis.
(zei ik, terwijl mijn net 3-jarige op dit tijdstip nog steeds ligt te kletsen met zichzelf, hoor ik via de babyfoon).

Dees *

Dees *

30-06-2010 om 17:00 Topicstarter

Mag vanaf 2 jaar

En aangezien we hier een structureel melatonine gebruiker in huis hebben en zoonlief de 1,5 ruim gepasseerd is dacht ik ach wat maken die paar maandjes nog uit. Ik probeer het eens een paar nachtjes met die pilletjes.

En ik kan je zeggen dat het bij ons niets uithaalde. De eerste nacht sliep ie wel door, maar dat zal vast toeval geweest zijn want de daarop volgende nachten was het gewoon weer ouderwets bal. Ben gegaan tot 2 pilletjes per keer die ik rond middernacht in zijn mondje stopte. Een hogere dosering durfde ik zo op eigen houtje niet aan.

Ik denk dat het ook de beker met water gaat worden. Maar ik denk ook dat dat niet is wat hij wil.... Vannacht was ie om 2 uur wakker en heeft ie bv gedronken, was ie om 3 uur nog steeds wakker en heeft ie nog een keer gedronken en bleef ie daarna nog steeds wakker en dacht ik bekijk het maar, waarna ie toch weer in slaap viel (lang leve de oordoppen). En na zo'n nacht denk ik dus echt: nu ga ik er echt mee stoppen. Dikke kans echter dat ie vannacht na een keer drinken weer voorbeeldig gaat slapen....

Dees *

Dees *

04-07-2010 om 23:36 Topicstarter

Het wisselt

Toen het zo warm was (van vrijdag op zaterdag) heeft ie van half 12 tot kwart over 8 geslapen. En daar werd ik wel blij van.

En de afgelopen nachten steeds met een pitstopje halverwege de nacht en dan tot een uur of 8-9.

Ik ben nu eigenlijk al weer zo ver dat ik daar vrede mee heb. Als het maar blijft bij even drinken halverwege de nacht en dan goed doorhalen tot redelijk ver in de ochtend kan ik er voorlopig nog wel mee leven. Zeker omdat de vakantie er aan zit te komen en ik dus wat langer kan blijven liggen 's ochtends.

Manlief heeft bepaald dat het afgelopen moet zijn als ie twee wordt. Ben benieuwd of ie daar over 3 maanden ook nog zo over denkt en of ik het daar dan mee eens ben. Manlief slaapt er tegenwoordig wel weer doorheen. Ik heb hem ook luid en duidelijk verteld dat ie 's nachts moet denken: is niet voor mij, hier hoef ik helemaal niets mee te doen en blijkbaar werkt dat.

Ik kan het volhouden zolang ik maar het idee heb dat het ooit over zal gaan en zolang ik het voor de rest een beetje rustig aan doe. Wat nog niet altijd meevalt als je 3 kinderen, een baan en een leven hebt....

Kiki

Kiki

06-07-2010 om 23:03

Ach dees

Mijn zoontje is nu 2 jaar en 4 maanden en slaapt ook nog steeds niet helemaal door.
Het gaat beter hoor, hij is nu meestal nog een keer wakker rond tweeën en slaapt meestal snel weer in.
Mankeert hij wat of heeft hij een drukke dag gehad is het meer.
Mijn jongste van bijna 9 maanden wordt om half 5 wakker en slaapt na een paar slokjes melk nog door tot half 7 (vind ik echt onmenselijk vroeg, want mijn oudste slaapt misschien niet door maar wel uit) Nu heeft hij buikpijn en wordt dus vaker wakker.
Maar wij hebben dus minimaal twee onderbrekingen, maar regelmatig (lees 5 van de 7 nachten) meer
Ach je went eraan.
Nummer 3 komt eraan, dus dan geven we het slapen maar helemaal op

Kiki

Kiki

08-07-2010 om 21:18

Dank je berber

we zijn er erg blij mee na de eerste schrik

Alles goed met de heren in Frankrijk? Gedragen ze zich een beetje?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.