Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-07-2012 om 23:49

Hij wordt niet zindelijk!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vloerbedekking

Die vloerbedekking is allang weer zeil geworden, zo werkte het toch blijkbaar niet. Maar blijkbaar moeten kleine kinderen nog steeds de schaamte van een natte broek en mogelijke lekkage op de grond ervaren. Dat zou je toch voor jezelf ook niet willen? Ik zie het al voor me. Op kantoor en dan bang zijn dat het langs je benen loopt. Elke verstandige volwassene, en ja er zijn er best veel met stressincontinentie of erger, zorgt gewoon voor bescherming.

Stickers

Bij mijn zoontje hielp de beloning van stickers. 1 sticker bij plassen en een grote sticker bij poepen. 10 grote stickers of 15 kleine was een cadeautje. 2 weken later was hij zindelijk overdag.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-08-2012 om 22:52

Frysdumke

Ik ook hoor. Maar ach, proberen kan geen kwaad.Het is overigens niet de eerste keer dat het cb me naar de huisarts stuurde voor iets. Tot nu toe deed deze dan verder niet al te moeilijk.

Moet ook eerlijk zeggen dat het wat mij betreft verder wel goed zit nu. We hebben hard geoefend de afgelopen maanden, het sloeg niet aan en nu doe ik even een pas op de plaats. Alleen verwacht ik wel dat school toch wel garen op de klos wil zien. Vandaar dus dat ik het toch maar ga proberen daar bij die poli.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-08-2012 om 22:54

Annej

Ik volg je even niet. Over welke theorie heb je het nu? Wie roept hier dat hij het expres doet?

Verder ben ik een praktisch mens. Ik heb gekscherend ook al geopperd dat aanleren om zichzelf te verschonen waarschijnlijk makkelijker gaat worden dan leren op het juiste moment op de juiste plaats zijn behoefte doen. Maar voorlopig zie ik hem ook nog geen poepbroek bij zichzelf verschonen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-08-2012 om 22:56

Liefkippie

Stickers helpen hier niet, echt niet.

Of het boeit hem allemaal echt niet. Of hij is er nog niet klaar voor. Mijn gut zegt dat het het laatste is, maar hee ik ben zijn moeder hè, dus misschien een beetje bedrijfsblind.

mix

mix

16-08-2012 om 12:06

Ginny, ot

ben wel geen annej, maar ik lees uit haar postings dat ze juist de instanties (zorghuizen/scholen) bedoelt die het de ouderen en kinderen niet makkelijk maken en niet accepteren dat het niet lukt om de plas op te houden.

mix

mix

16-08-2012 om 12:15

Ontopic

als ex-kinderbegeleidster werd ik niet blij als ik 3 keer per ochtend urine uit kleding, sokken én schoenen moest spoelen en het kind in het zoveelste nieuwe setje moest kleden. Dat kost enorm veel tijd en levert soms meer (negatieve) aandacht op dan met een luierbroekje dat niemand hoeft te zien én voorkomt dat alles doorweekt is. Ben blij dat school toestaat dat hij nog wat aan mag en dat ze hem gewoon meenemen op de plasrondes; anders had ik dat als ouder niet gewaardeerd.
Iedereen blij en jij kan naar een evt oorzaak zoeken en als die er niet is...wachten op de volgende kans
Kinderen zijn op die leeftijd trouwens nog niet altijd van de plagerige hoor, ze komen gewoon vertellen: juf, x heeft in de broek geplast. Meer niet.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-08-2012 om 19:24

Mix

Ik ben heel blij. Echt eerlijk waar.

En ik maak voorlopig even een pas op de plaats. Als ik naar de wc ga, neem ik hem mee. En voor de rest wacht ik af wat de plasrondes op school en de opvang gaan doen.

En je hebt gelijk, nu speelt dat plagen nog niet. Geen zorgen voor de dag van morgen, Ginny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.