Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
JanineB

JanineB

29-11-2009 om 15:31

Hoe antibiotica geven?

Heb een peuter van 22 maanden met een dubbele oorontsteking en opgezette keelamandelen. Ik heb een antibiotica-kuur van de huisarts gekregen, maar vraag me nu echt af hoe ik dat er in hemelsnaam in moet krijgen? Ze weigert het van een lepel, uit een spuitje. Nu doen we het met enigszins 'grof geweld' maar dat voelt (ook voor ons) verschrikkelijk. Heeft iemand een goeie tip? Het in haar drinken of eten doen vind ik riskant, omdat ik nooit zeker weet of ze het helemaal opdrinkt/eet. En om het nou in elk rozijntje te gaan spuiten....(die gaan wèl zeker op nl.).....!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

29-11-2009 om 17:22

Diksap

Op een lepel met een klein scheutje diksap of roosvice. Werkte bij ons goed.

Tango

Tango

29-11-2009 om 20:55

Vla

Wij gaven antibiotica altijd in een beetje vla, niet teveel zodat het zeker opging. Het liefst dan van die roze, vond Tangodochter destijds erg lekker en ze proefde er dan niets van. Het viel ook niet op want het drankje was ook roze.
Je kunt ook een danoontje o.i.d. gebruiken, eten ze ook meestal wel helemaal op.

Talia

Talia

30-11-2009 om 20:18

Omkopen?

Is er iets wat ze superlekker vindt en ze vrijwel nooit krijgt? Ik heb mijn jongste wel eens omgekocht met spekkies, die vond zij het einde en ik had ze nooit in huis. Jouw dochter is op zich oud genoeg om te snappen hoe het werkt: jij moet dit medicijn even innemen, ik weet dat je het vies vindt en daarom krijg je als beloning een .... (vul maar in welk verwennerijtje).
Succes in elk geval!

Groet, Talia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.