Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Hoge trombocyten

Hallo,
Morgen krijg ik uitslag van de mri van de hersenen van mijn dochter en haar bloedonderzoek, nu zie ik dat haar trombocyten verhoogd zijn.
Iemand dit ook meegemaakt?
Volgens Google kan het wei ig voorstellen maar ook ernstig zijn..

Ik moet elke maand bloedprikken en al 3 jaar lang zijn mijn trombocyten te hoog. Het schijnt niet erg te zijn, omdat al mijn andere bloedwaarden wel altijd goed zijn.  

Hopelijk valt het mee met je dochter en is er niks ernstigs aan de hand! 

Hoeveel zijn ze verhoogd?  Pas bij hele hoge waardes wordt het gevaarlijk. Ik heb standaard hogere trombocyten dan een normaal mens. Een oorzaak is nooit gevonden, en de hematoloog heeft me inmiddels weer overgedragen aan de huisarts met het verzoek om jaarlijks te controleren of ze stabiel blijven.

Vlinderr

Vlinderr

26-09-2023 om 12:53 Topicstarter

541 zijn ze mogen tot 341 zijn, verder zie ik goede waardes.

Vlinderr

Vlinderr

26-09-2023 om 12:54 Topicstarter

Tot 394 mogen ze zijn, excuses 

 Daar zou ik me niet druk om maken. Fijn dat jullie morgen uitslag krijgen.

Vlinderr

Vlinderr

26-09-2023 om 13:09 Topicstarter

Oke. Bedankt, dan ben ik weer wat gerustgesteld 

Is je dochter onder sedatie door de mri geweest? Staat niet bij hoe oud ze is. Als je wat uitgedroogd bent doordat je nuchter moet zijn, stijgt ook de waarde van je cellen. Je bloed dikt dan gewoon wat in.

Vlinderr

Vlinderr

26-09-2023 om 17:42 Topicstarter

onder narcose, 3.5 jaar

Vlinderr schreef op 26-09-2023 om 17:42:

onder narcose, 3.5 jaar

Da's precies wat ik bedoelde. Ik kan onmogelijk beloven dat er niets aan de hand is, maar jonge kindjes drogen snel uit als ze paar uurtjes niet mogen drinken. Dan zijn alle waarden iets verhoogd en soms springt er dan net iets bovenuit. Maar ik geef geen garanties vanaf een beeldscherm!

Vlinderr

Vlinderr

26-09-2023 om 19:10 Topicstarter

Oke nee begrijp ik hoor, maar ook bedankt voor je reactie!

Vlinderr

Vlinderr

27-09-2023 om 15:08 Topicstarter

Niets aan de hand gelukkig, nu genonderzoek 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.