Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Brouwtje

Brouwtje

20-09-2012 om 15:23

Ineens vroeg wakker worden

Mijn zoontje van twintig maanden die sliep altijd tot half acht, nu ineens sinds twee weken wordt hij zes uur wakker. We kunnen niet ontdekken wat er is en hoe we dit moeten aanpakken iemand een idee? Vast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Brouwtje

Hier kan je niet zo bar veel aan doen op deze leeftijd, denk ik. Wat je wel kan proberen is om hem bij jou in bed te nemen en zo allemaal nog even door te tukken.

Ik ben ondertussen wel een tikje jaloers, want mijn kinderen hebben nooit standaard tot half 8 geslapen. Maar dat terzijde.

Als je kind wat ouder wordt kan je het aanleren om pas uit bed te komen als een licht in de kamer aan of uit gaat (al naar believen) maar volgens mij is 20 maanden daarvoor nog te jong.

Ineens bedenk ik me iets: kan het zijn dat hij afkoelt? Misschien als hij een warmere pijama aankrijgt dat hij het dan wel weer redt tot half 8?

Groeten,

Temet

dc

dc

20-09-2012 om 17:42

Accepteren

Warme pyjama proberen, en als dat niets uithaalt, gewoon vroeger naar bed en de dag beginnen. Dat vind ik tenminste de minst vermoeiende oplossing. Proberen nog te slapen terwijl je dreumes of kind wakker is, is superfrustrerend, en iedereen wordt er sacherijnig van.

6 uur is trouwens voor veel kinderen een hele normale tijd om wakker te worden. Ik ben nu al jaren rond die tijd op. 7 uur vind ik al uitslapen. Vanmorgen waren ze weer om 5.50 op Het grote voordeel is, dat we ons 's ochtends nooit hoeven te haasten!

In bed nemen 2

In bed nemen werkt volgens mij ook alleen maar als het kind wel wakker is geworden, maar nog niet klaarwakker is. Een hyperenergieke vrolijke peuter in bed leidt inderdaad vooral tot frustratie. Maar bij mijn oudste is er een periode geweest dat het wel werkte. Plakte ik er nog een half uur slaap ofzo aan vast.

Maar op een gegeven moment ging het met zoon niet meer, die wilde wel naast me liggen maar ik mocht dan niet liggen zoals ik wilde. Toen was hij gelukkig ook oud genoeg om met de lampmethode te gaan werken.

Dochter heeft altijd de gewoonte gehad om tussen half 7 en 7 wakker te worden, wat ik best redelijk vond, de ervaringen met haar broer indachtig (daar was het op enig moment half 6. Dat trok ik niet)

Groeten,

Temet

liora

liora

21-09-2012 om 07:48

Ook gehad

Ik reageer even want ik heb dat ook gehad. En bij mij was het echt een kwestie van dreumes die eigenlijk nog erg moe was. Ik weet alleen niet meer hoe het lukte het weer te doorbreken.

Ik geloof wel dat je het kunt aanpakken in sommige gevallen.

Liora

Muziekje aan

Bij ons werkte het om te zeggen dat t nog te vroeg is. Verder niet praten, muziekje aan en weer weg gaan. (Event. Knuffel en speen geven wanneer je die gebruikt)
Eerst begint ie dan nog veel harder te huilen, maar binnen 5 minuten weer stil en vaak sliep ie dan zo nog een uurtje. Werkt alleen als ze inderdaad nog niet zijn uitgeslapen.
Succes!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Alle kindjes...

Alle kindjes slapen nog. Misha slaapt nog. Die en die slaapt nog (een aantal kindjes van de crèche opnoemen bijvoorbeeld)... het is nog veel te vroeg, die en die slaapt ook nog. Papa en mama slapen ook nog. En jij gaat ook nog slapen.
Heeft hier in deze fase bij beide kinderen geholpen... Maar idd alleen als ze nog moe zijn. Hoop het voor je, succes.

Koud

meer kleding aan, als jullie gaan slapen de luier extra verschonen.

Hombre

Hombre

24-09-2012 om 08:31

Momo

Bij ons werkte dit perfect:


http://www.youtube.com/watch?v=f2O8-E-1bwE

De kleinste (nu tweeenhalf) is nu nooit meer voor half zeven uit z'n bed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.