Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kleding voor bruiloft - jongetje van 2 en baby

Je kunt er maar op tijd bij zijn... Eind augustus gaat mijn zusje trouwen. Ik ben van plan mijn twee zoons (dan ruim 2,5 jaar en zes maanden) mee te nemen naar de ceremonie en ze na het taart eten op te laten halen. Ze hebben, voor zover ik weet, geen functie die dag.

Voor mezelf en man weet ik wel wat we zo'n beetje aandoen, maar voor de kinderen vind ik het lastig. Ik houd niet zo van kinderen in volwassen-kleren als een minipak of iets dergelijks. Iemand ideeën waar je iets gezelligs/kleurrijks en feestelijks voor jongens kunt kopen?

Zoons dragen veel Hema en (in de uitverkoop) kleurrijke Scandinavische shirts van bijvoorbeeld Smafolk.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Smafolk

Dat zijn toch vrolijke kleurtjes? Ik zou zoiets doen, en je vooral niet te druk maken! Eventueel voor beide eenzelfdenkleur broek, zoiets?

Maanve

Maanve

07-05-2013 om 14:15 Topicstarter

Ja, echt?

Vertigo, denk je echt dat dat kan (Hmmm, wat kan bepaal ik natuurlijk zelf )? Ik had wel het idee dat ze iets formelers aan 'moesten'. Zou ook wel handiger zijn om iets te kopen wat ze vaker dragen dan alleen naar de bruiloft.
Ben morgen bij een winkel met o.a. Smafolk in de buurt. Ik kan eens gaan kijken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maanve

Maanve

07-05-2013 om 14:26 Topicstarter

Wat ik bv leuk vind:

Deze vind ik bijvoorbeeld leuk voor oudste:
http://www.knotsknetter.nl/jongens-smafolktshirtbrandweerwagens-p-2463.html

En dan met een zandkleurige broek? Ik twijfel wel erg hoor. Het wordt niet een echt chique bruiloft, maar toch... Ik denk nog even na

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hanne.

Hanne.

07-05-2013 om 14:44

Zit even te denken

Ik zit even te denken wat ik mijn zoon op die leeftijd aantrok bij feesten en partijen.

Voor de jongste zou ik gaan voor een t-shirt een een lekker broekje. De oudste een nette broek een een 'net' shirt. Een overhemd zou misschien al kunnen (met korte mouwen), maar anders evt een polo shirt. Lekkere stof, toch iets 'formeler' dan alleen een t-shirt.

Het brandweerwagen shirt zou ik persoonlijk niet doen. Vrolijk en t-shirt prima, maar die brandweerauto's knallen er wel erg uit.

Ik zou deze wel iets vinden.

http://www.knotsknetter.nl/jongens-claesensgeruitejongensblousejersey-p-2297.html

http://www.knotsknetter.nl/meisjes-ejsikkelejpolorainbow-p-2323.html

Limi

Limi

07-05-2013 om 15:10

Zou er iemand op letten dan?

In de zin van, niet netjes genoeg?

Vorig jaar zijn we naar een bruiloft geweest en de kinderen hadden allebei een nieuwe broek aan met een nieuwe effen longsleeve erboven. Het was niet te zien dat het nieuw was, denk ik, maar het was ook zeker bedoeld om daarna gewoon gedragen te worden.

C&a

Het makkelijkste adres voor dit werk vind ik C&A, waar ze vaak wel nette bloezen hebben. Let even op: het is in juli weer ramadan en dan enkele weken later weer suikerfeest, en bij die gelegenheid plegen moslimkinderen in het nieuw gestoken te worden. Dat weten C&A etc ook, dus grote kans dat de wat nettere bloezen etc tegen die tijd volop in de rekken hangen.

Wil je nog netter dan beland je juist in wat je niet wil: de nep-pakjes (daarvoor mag ik graag naar Turkse en Hindoestaanse winkels verwijzen waar een keur aan driedelige kostuumpjes hangt)

Maar het zal de meesten inderdaad een biet zijn. Ik zou zeggen: neem een broek zonder vlekken en gaten, een dito bovenstuk en wees blij als het er aan het eind van de dag nog steeds netjes uitziet. Dan heb je je best gedaan. Ik vind voor de oudste een katoenen bandplooi ipv jeans al heel keurig. En voor die jongste zou ik me al helemaal niet erg sappel maken, die smeert toch alles onder

Groeten,

Temet

Nou

Iets met vrolijke kleuren, en zonder gaten. Dan is het al gauw goed toch? Ik zou er vooral voor zorgen dat je voor beide een reserve set kleding bij je hebt!

Vic

Vic

07-05-2013 om 18:10

Mijn neefje

Mijn neefje (net 1) heeft een slab met smokingprint, compleet met strikje. Ik kan mijn zusje wel vragen waar ze hem vandaan heeft, of even googelen. Verder vind ik V-halstruitjes met een overhemdje eronder ook altijd erg leuk staan bij jongetjes. Of alleen een overhemdje, want het is natuurlijk zomer.

liora

liora

07-05-2013 om 19:03

Overhemdje claessens

Hoi,

Claessens heeft erg leuke overhemdjes, en dan hebben ze vaak een babyversie als rompertje met hetzelfde kraagje. Dan zijn ze leuk bij elkaar gekleed en stelen ze de show!

Liora

Marie

Marie

07-05-2013 om 19:20

Temperatuur?

Hoi
ik zou het ook laten afhangen van de temperatuur tagen die tijd. Maar een zandkleurige broek met bloesjw met korte mouw kan altijd vind ik.
Ga trouwens tijdens de ceremonie dicht bij de deur zitten, zodat je bij evt. "overlast" (huilende baby of rondrennende peuter) gauw naar buiten kunt.
Ik vind het zelf bijvoorbeeld erg storend als alle aandacht naar die "schattige" kindertjes gaat en niet naar het bruidspaar (het is hun dag ten slotte)

Limi

Limi

07-05-2013 om 19:25

Trouwens, de ceremonie

Dat is erg saai voor kleine kinderen. Mijn jongste van toen net 3 heeft met speelgoed op de grond gezeten, en de oudste van 5 zat zich dood te vervelen en begon tegen het eind flink te klagen. Als ze een ander deel wel aanwezig kunnen zijn dan zou ik daar voor kiezen en ze tijdens de ceremonie buiten laten. Als je man geen functie heeft, zou ik hem met de kinderen buiten laten wachten.

Ja hoor

Als je echt iets nieuws wilt kopen, is dit je kans om iets leuks voor juist na de bruiloft te scoren

Ik zou het shirt trouwens pas aantrekken vlak voor je er bent want tussen aankleden en aankomst kan er nog heel veel misgaan (denk aan Floddertje )

Het is persoonlijk maar ik vind van die strak in t minipak aapjes meestal een beetje zielig.. Eruit zien dan.

Maanve

Maanve

07-05-2013 om 19:45 Topicstarter

Uit de toon vallen

Ik vind het lastig om te bedenken wat ik nu wil voor de jongens. Enerzijds wil ik dat ze gewoon leuk en passend bij hun leeftijd gekleed zijn. Anderzijds wil ik ook niet dat ze uit de toon vallen. Aan mijn kant van de familie zijn ze de enige kleine kinderen, maar er is ook familie van mijn toekomstige zwager uit Engeland. Volgens mij zijn die wel nogal van de minipakken voor kinderen. En die trouwfoto blijft natuurlijk nog jaren bij mijn ouders op de kast staan! Ik ga eens bij mijn zus polsen.
Wat mij betreft moet het dus wel aan iets meer eisen voldoen dan 'heel en schoon'. Ze gaan ook in 'heel en schoon' naar het kinderdagverblijf. Iets feestelijkers mag dus wel, zonder dat het te opgeprikt is.

Ik vind de suggesties van Hanne van knotsknetter erg leuk. En de overhemdjes van Claessens van Liora ook. Dat ze een beetje matchen vind ik ook leuk. Een en ander is natuurlijk afhankelijk van het weer maar een overhemd met korte mouwen kan eind augustus natuurlijk wel snel.

wat betreft de trouwerij: We zullen inderdaad op een strategische plek gaan zitten op de trouwlocatie en voor oudste wat spulletjes meenemen. Over het algemeen is hij erg braaf en ik verwacht dus wel dat we hem zoet houden met wat auto's en iets om te kleuren. En het is lastig om bij een ander deel aanwezig te zijn op de dag, omdat ze pas aan het einde van de middag trouwen, daarna taart en al snel diner. Diner lijkt me zeker niet geschikt voor kinderen.

Ik vind het een gek idee dat mijn 'kleine zusje' gaat trouwen!

Limi

Limi

07-05-2013 om 20:11

Kleine zusje

Mijn kleine zusje heeft al een baby, dat is helemaal gek

Getrouwd is ze dan weer niet.

Engelsen

Maanve, ik zou me niet teveel aan de Engelsen aanpassen. Dan moet jij een rare hoed op, vziw

Wat iemand hier suggereert: net overhemdblousje met korte mouwen (eentje zonder cijfers/letters erop geprint, zou ik denken) met een zandkleurige katoenen broek. E.e.a. inderdaad pas op het laatste moment aan te trekken

Groeten,

Temet

Maanve

Maanve

07-05-2013 om 22:44 Topicstarter

Temet

En als ik de Engelsen wil evenaren (heb ze één keer eerder ontmoet) moet ik vooral heel vroeg beginnen met heel veel alcohol drinken. Vooral whisky-cola en baco's. Ik ga dus maar niet in hun gewoontes mee

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Yaron

Yaron

07-05-2013 om 23:19

Overhemdje

Ik zou voor allebei een overhemdje met een leuke gekleurde broek doen, kun je daarna weer gebruiken. Het overhemd bij een spijkerbroekje en een leuk t-shirt bij de gekleurde broek, dan is het al meer dagelijkse kleding.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-05-2013 om 23:34

Onze bruiloft

Op nee bruiloft droeg m'n neefje van net drie inderdaad een zandkleurige broek en een geruit overhemdje met korte mouwen. Zag er prima uit, en verder dan dat zou ik voor een peuter echt niet gaan.

En hij ging er met de katheder van de ambtenaar vandoor, hij heeft zich dus wel vermaakt (en wij ook)

Mea Proefrok

Mea Proefrok

08-05-2013 om 07:36

Haha

Ik was afgelopen weekend in Brussel in de Turkse wijk en heb me staan vergapen aan al die mini-smokinkjes en prinsessenjurken voor tien, hooguit vijftien euro. Moest mezelf enigszins bedwingen om niet iets aan te schaffen (geen bruiloft in vooruitzicht).
Verder roerend eens met Liora, Claessens is een prachtig merk en als je jochies ongeveer hetzelfde bovenstuk aanhebben, is dat wel heel schattig en bovendien een indicatie dat je er veel aandacht aan hebt besteed. Broekje gewoon netjes, geen spijker. Momenteel kun je overal van die leuke katoenen skinny's kopen voor jongens, die staan al snel netjes met het juiste overhemd erop.

Ely

Ely

08-05-2013 om 08:29

Wat mij leuk lijkt

Zijn die shirts waar een stropdas op gedrukt staat. Netjes maar met een knipoog.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

lisbeth

lisbeth

08-05-2013 om 09:29

Communiecollectie

Voor ideeën kun je ook kijken bij de communiecollecties, bijv op kleertjes.com. Vaak hebben ze een vergelijkbare collectie voor kleine broertjes

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tango

Tango

08-05-2013 om 12:08

Trouwen

Hier trouwde 2 jaar geleden mijn schoonvader voor de tweede keer. Zoon was toen 6 en droeg een witte broek en een geruit overhemdje met wit en blauw. Ze trouwden in mei op een warme dag.
Wat ik vooral nog weet is dat zoon de ceremonie vreselijk saai vond en hij voortdurend van de stoel af, op de grond ging zitten/ rollen. Het was ook een behoorlijk lange zit.
Destijds zijn we met dochter (die toen 1 1/2 jaar was) ook weleens naar een bruiloft geweest van vrienden. Dat was helemaal geen succes. Halverwege de ceremonie ben ik de zaal uit gegaan met haar omdat ze alleen maar zat te gillen;( Dus weet waar je aan begint als je ze meeneemt. Als je zelf graag bij de ceremonie wilt blijven, wat ik me goed kan voorstellen, is het handig om iemand mee te nemen die de kinderen even buiten de zaal bezig kan houden als het ze toch te lang duurt. Dit heb ik destijds ook afgesproken met mijn moeder, toen we de begrafenis (wel iets heel anders natuurlijk) hadden van mijn schoonmoeder. Zoon was toen 3. Mijn moeder was achterwacht voor hem, bijv. als hij moest plassen. Toen heeft hij zich trouwens voorbeeldig gedragen, hij was helemaal onder de indruk van de bloemen en kaarsen.

even ano

even ano

08-05-2013 om 15:01

Ervaring hier

Even mijn verhaal:

Mijn schoonmoeder ging hertrouwen. Ze vroeg tijdens mijn zwangerschap van de tweede wanneer ze ongeveer een datum zou kunnen plannen zo snel mogelijk na de uitgerekende datum. Het was ruim 2 uur rijden voor ons en echt veel zin had ik er niet in maar ik zei dat dat toch wel minstens een week of 5/6 na de uitgerekende datum zou moeten omdat de oudste ook bijna 2 wk te laat was.

Jongste kwam keurig netjes op tijd maar wat een gedoe zeg. Die enorme rit al! Ik gaf borstvoeding en dacht nog wat lekker makkelijk. Daar aangekomen dus eerst uitgebreid kunnen voeden, dat ging makkelijk. Oudste kreeg alle aandacht van oudere neven en nichten en terwijl ik mij even klaar maakte (nette kleding aan) nam oudste nicht van een jaar of 15 de baby aan die prompt ALLES over haar heen spuugde...

Ik kon dat totaal niet aan zo vlak na de bevalling, nichtje helemaal vies natuurlijk en baby zonder voeding. Wat een ellende!

Anneke

Anneke

08-05-2013 om 21:35

Ik zou...

Ik zou iets in dezelfde stijl doen. Ik denk dat het moeilijk is om de zelfde setjes te vinden (baby versus peutermaten). Iets in dezelfde kleuren staat al leuk. Allebei een zandkleurige broekje met een longsleeve shirt of bloesje.
Klaar! Ik zou gewoon kleding kopen die je leuk vindt staan en later ook nog aan kunt doen.

Engelsen

Ik vind dat het wel meevalt met de pakken voor jonge kinderen hier, ik herken het in ieder geval niet. Ik zou voor een bruiloft inderdaad voor iets van een geruit overhemdje met korte mouwen en zandkleurige broek gaan. Als het koud is kan je daar eventueel nog een effen spencer op doen. Voor babies hebben ze hier hele lieve korte tuinbroekjes in lichte kleuren maar met 6 maanden zou ik gewoon een comfortabels aan doen in een kleur dat bij oudste past.

Valkyre

Valkyre

19-05-2013 om 16:28

Wat ik me afvraag

Heb je je zusje gevraagd wat ze wil? Mijn zis heeft mij indertijd niets gevraagd, en dat vond ik wel jammer. De kinderen zagen er leuk uit hoor, maar het was niet zo mijn smaak. (Zelf zou ik die brandweershirts hartstikke leuk vinden, haha.)

Valkyre

liora

liora

20-05-2013 om 21:26

Vergezocht

Nou het zou werkelijk niet in me opkomen om aan mijn zus te vragen wat zij wil dat mijn kinderen dragen.
En om daar dan teleurgesteld over te zijn.... Lijkt me dan dat je nogal lijdt onder je eigen irreële verwachtingen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.