Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kleuter zit de hele dag buiten

Reeds enkele maanden geleden ben ik verhuisd en sindsdien is mij wat opgevallen, maar de laatste dagen nog meer.

Ik zit al enkele dagen ziek thuis. Mijn raam kijkt uit op een speelpleintje. Nu is daar elke dag behalve als het regent letterlijk van sochtends tot savonds een klein jongetje max 4 jaar , die loopt de hele tijd een beetje heen en weer, schopt wat met een bal, lijkt verder geen vriendjes te hebben, staart naar de huizen. Het is niet zo dat ik de hele dag zit te observeren ofzo maar ik zie hem gewoon in mijn ooghoek.

Is dat normaal gedrag? Zouden jullie hier iets mee doen, en zoja wat dan.


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

27-04-2022 om 22:19

Wat wil je er dan mee? Mee gaan spelen ofzo?

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

27-04-2022 om 22:40

Nee ik vind het niet normaal
Ik zou de wijk agent berichten als je wat wil doen .

Ik zou dat niet normaal vinden nee, zo jong en dan zowat heel de dag alleen "rondhangen".....

Heb je dat kindje gevraagd waar hij woont? Misschien kunnen de ouders wel hele logische opheldering geven. En anders zou ik  112 bellen want dit neigt toch wel naar verwaarlozing.

Lijkt me niet heel normaal dat een 4-jarige de hele dag buiten in z'n eentje rondloopt. Ik zou het met de wijkagent bespreken dat je het toch wel raar vindt. 

eet en drinkt hij niet? Geen school blijkbaar dus jonger dan 4? Kan me niet voorstellen mijn kind dan alleen buiten te laten met die leeftijd (heb ik ook nioit gedaan trouwens). 

Wijkagent? Hoezo niet eerst eens zelf met het mannetje kletsen? 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

28-04-2022 om 05:17

Butterflywhy schreef op 27-04-2022 om 23:15:

eet en drinkt hij niet? Geen school blijkbaar dus jonger dan 4? Kan me niet voorstellen mijn kind dan alleen buiten te laten met die leeftijd (heb ik ook nioit gedaan trouwens).

Of hij heeft gewoon meivakantie zoals veel kindjes nu

Ken je zijn ouders? Anders die eens aanspreken? En het jongetje zelf vragen hoe het zit?
Het lijkt me toch dat hij ook moet eten af en toe. 
De hele dag, zonder gezelschap van andere kinderen vind ik ook erg vreemd. Zeker gezien zijn leeftijd. 

Battle-Royale schreef op 28-04-2022 om 05:17:

[..]

Of hij heeft gewoon meivakantie zoals veel kindjes nu

Dat kan indd nog. Maar ook 4 is veel te jong.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

28-04-2022 om 07:35

Butterflywhy schreef op 28-04-2022 om 07:27:

[..]

Dat kan indd nog. Maar ook 4 is veel te jong.

Dat weet TO niet of dat kind 4 is, dat is haar inschatting.

Battle-Royale schreef op 28-04-2022 om 07:35:

[..]

Dat weet TO niet of dat kind 4 is, dat is haar inschatting.

Al is het kind 6, dan is het nog te jong om de hele dag in z'n eentje rond te hangen. 

Bijtje82

Bijtje82

28-04-2022 om 07:51

Wij waren vroeger altijd hele dagen buiten op die leeftijd. 

Battle-Royale schreef op 28-04-2022 om 07:35:

[..]

Dat weet TO niet of dat kind 4 is, dat is haar inschatting.

Beter een keer te vaak en onnodig iets melden bij een wijkagent dan wegkijken en misschien een kind dat hulp nodig heeft in de kou laten staan.

Bijtje82 schreef op 28-04-2022 om 07:51:

Wij waren vroeger altijd hele dagen buiten op die leeftijd.

In je eentje? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.