Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
herfst

herfst

21-10-2008 om 08:50

Koorts & hallucinaties

hallo ,

wie kan mij iets meer vertellen over koorts verschijnselen bij peuters? mijn zoontje van 3,5 jaar was het afgelopen weekend wat ziek - hij had 39 koorts en zei dat hij buikpijn had. hij moest ook een paar keer overgeven en de kleur leek op die van een ontsteking (geel/bruin/groenig) dus misschien dat hij een ontsteking had in zijn maag oid????

in elk geval, wat hij ook precies had, hij was snachts echt aan het hallucineren - hij zei dat er zand uit de muren kwam overal en hij had verschrikkelijke nachtmerries, in zijn slaap zei hij heel verstaanbare dingen ("ik doe dat niet ik doe dat niet": hij was heel erg bang in zijn droom). Gisteren en eergisteren leek de koorts weg, maar gisterenavond kwam ie weer terug en ook het onrustige slapen met verwarrende kreten/dromen.
Gisteren had hij ook buikpijn maar hoefde niet te spugen gelukkig.

Is dit bekend? Ik ben gewoon erg benieuwd. Zo hoog was de koorts eigenlijk niet.

Herfst

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

21-10-2008 om 15:58

Ik had het als kind ook, tot ongeveer mijn 16de jaar.
er is veel over te vinden in het arcief. Ik weet niet precies hoe je moet zoeken, dat weet iemand anders misschien wel.
de koorts was bij mij ook nooit zo hoog, maar ik was helemaal van de wereld, zag allerlei dingen. Durfde bv de trap niet af omdat die steeds verdween of bewoog. Mijn vader moest me naar bedenen dragen en toen was ik zeker al een jaar of 13.
Na mijn 16 jaar is het nooit meer gebeurt. Wel flinke koorts gehad hoor, maar nooit meer van die gekke dingen gezien.

groet, polly

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.