Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Koud in de nacht


Tatemae

Tatemae

21-10-2022 om 12:03 Topicstarter

afrodite05 schreef op 21-10-2022 om 11:29:

[..]

Ik heb geen ervaring met kinderen, maar wel een heel fijne kruik van het merk Yuyu. Er zijn ook goedkopere varianten bij o.a. de action te vinden, maar als je op Yuyu googelt, snap je wat ik bedoel. Het is een langwerpige kruik met een hoes erom die je als een soort broekriem/gordel om je heen kan knopen zodat je je handen vrij hebt. Erg fijn tijdens de menstruatie. Maar ik gebruik hem ook als lange kruik om tegenaan te liggen in bed. Als ik er water van 80 graden in doe en ermee ga slapen, is hij de volgende ochtend nog steeds een beetje warm. Door de hoes voelt hij niet loeiheet, maar daardoor (en doordat hij onder de deken ligt) blijft hij wel megalang lekker warm. Misschien is zoiets een tip. Van Yuyu zijn er verschillende materialen qua hoezen, ik heb een soort fleece, maar ik dacht ook een teddystof te hebben gezien. Desnoods zou je zelf een hoes kunnen maken om een gewone kruik, maar ik vind juist die langwerpige vorm ook erg prettig.

Ok, lang reclamepraatje geworden, sorry (geen aandelen overigens )

We hebben een elektrische kruik voor toen ze een baby was. Die hielp goed. Echter was ik toen vanwege borstvoeding vaak wakker en kon hem dan opwarmen. Nu geef ik geen borstvoeding meer, dus wil liever niet om 4uur preventief mijn bed uit voor een kruik. Want dat is het moment dat ze het koud heeft en dus wakker wordt.

Kijk ook even goed of ze niet te warm is gekleed, dat het zweet de kleding vochtig maakt en dat ze dat niet meer opgewarmd krijgt. Dan heeft ze het ook koud.

Ysenda schreef op 21-10-2022 om 12:07:

Kijk ook even goed of ze niet te warm is gekleed, dat het zweet de kleding vochtig maakt en dat ze dat niet meer opgewarmd krijgt. Dan heeft ze het ook koud.

Dit lijkt me logischer. Je hebt een winterslaap zak met daaroverheen een winterdekbed? Of is het dekbed erover dun? Het lijkt me echt heel veel voor een tweejarige die binnen slaapt, er vanuit gaande dat je niet in een huis woont waar het 8 graden is. Weet je zeker dat ze begin van de avond niet zweet?


Fiorah schreef op 21-10-2022 om 12:11:

[..]

Dit lijkt me logischer. Je hebt een winterslaap zak met daaroverheen een winterdekbed? Of is het dekbed erover dun? Het lijkt me echt heel veel voor een tweejarige die binnen slaapt, er vanuit gaande dat je niet in een huis woont waar het 8 graden is. Weet je zeker dat ze begin van de avond niet zweet?


Dat lijkt mij dus ook. Heb ik in mijn post vanochtend ook proberen uit te leggen. 

Hoe kleiner je bent des te moeilijker je lichaamstemperatuur te handhaven.

Met 2 zou je ook kunnen denken aan stoppen met de slaapzak en in plaats daarvan een vierseizoenendekbed. Eventueel met flanellen overtrek.

En een elektrische deken kun je niet aan laten staan, dus daar heb je niks aan. Ik denk ook dat het toch trek kan zijn. Hoe laat gaat ze op bed en hoe laat eet ze daarvoor ?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-10-2022 om 17:50

Fiorah schreef op 21-10-2022 om 12:11:

[..]

Dit lijkt me logischer. Je hebt een winterslaap zak met daaroverheen een winterdekbed? Of is het dekbed erover dun? Het lijkt me echt heel veel voor een tweejarige die binnen slaapt, er vanuit gaande dat je niet in een huis woont waar het 8 graden is. Weet je zeker dat ze begin van de avond niet zweet?


Kan best hoor. Ons kind was als baby en peuter ook nogal kouwelijk. Die sliep echt het best in pyjama tussen 2 warme lijven onder het warme deel van een 4-seizoendekbed, en dan wilde ze ook nog persé sokken aan. Ze heeft ook nog een tijd in haar slaapzak tussen ons in gelegen. Als baby’tje sliep ze ook het beste in haar winterjas

Dat kind van ons wilde met 30 graden nog sokken aan bed. 

kruik in een kruikenzak zou ik doen. Ergens bij het voeteneind. 

Winterslaapzak met of zonder mouwen?
En ik zou zeggen een ouderwetse kruik. Desnoods leg je die pas in bed als ze slaapt.
Hier heeft jongste (zomerbaby) maanden met kruik in bed geslapen. En toen ze groter was in de winter nog wel. Gewoon zo'n ouderwetse ijzeren (ik gebruik die zelf ook nog geregeld).
O, ja. Hoe hoog trek je het dekbed op? Zoals je zelf onder een dekbed zou liggen of maar half over haar heen? Ik stopte de kinderen destijds altijd lekker in, maar dat is nu kindermishandeling geloof ik. Mijn kinderen sliepen altijd lekker warm zo.

---

---

21-10-2022 om 19:12

Marie111 schreef op 21-10-2022 om 18:12:

Winterslaapzak met of zonder mouwen?
En ik zou zeggen een ouderwetse kruik. Desnoods leg je die pas in bed als ze slaapt.
Hier heeft jongste (zomerbaby) maanden met kruik in bed geslapen. En toen ze groter was in de winter nog wel. Gewoon zo'n ouderwetse ijzeren (ik gebruik die zelf ook nog geregeld).
O, ja. Hoe hoog trek je het dekbed op? Zoals je zelf onder een dekbed zou liggen of maar half over haar heen? Ik stopte de kinderen destijds altijd lekker in, maar dat is nu kindermishandeling geloof ik. Mijn kinderen sliepen altijd lekker warm zo.

Een kruik heeft toch geen zin aangezien TS denkt dat ze het in de ochtend koud heeft? 

Tatemae

Tatemae

21-10-2022 om 19:52 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 21-10-2022 om 17:50:

[..]

Kan best hoor. Ons kind was als baby en peuter ook nogal kouwelijk. Die sliep echt het best in pyjama tussen 2 warme lijven onder het warme deel van een 4-seizoendekbed, en dan wilde ze ook nog persé sokken aan. Ze heeft ook nog een tijd in haar slaapzak tussen ons in gelegen. Als baby’tje sliep ze ook het beste in haar winterjas

Dat kind van ons wilde met 30 graden nog sokken aan bed.

De appel is bij ons niet ver gevallen. 

Ik slaap zelf ook met een kruik, enkel hoog zomer niet. En draag het hele jaar een wol zijde hemd onder mijn kleding.

Er gaat gewoon structureel iets mis met onze innerlijke thermostaat. Maar we hebben nu een elektrische deken voor op het matras gekocht en hem aan een timer gezet. Wel haar pyjama onesie uitgelaten. Sokken uiteraard wel aan

Dank voor alle tips en het meedenken!

Ik vind een electrische deken niet een veilig idee. Heb er zelf een en als ik die per ongeluk aan laat staan als ik ga slapen, raak ik echt oververhit. Ik ga enorm zweten en krijg nachtmerries. Maar als ik dan wakker word, doe ik de deken uit en zorg ik dat ik afkoel. Dat kan jouw dochter niet. Daardoor vraag ik me af of het geen kwaad kan. 

Tatemae

Tatemae

21-10-2022 om 23:00 Topicstarter

Saila schreef op 21-10-2022 om 20:28:

Ik vind een electrische deken niet een veilig idee. Heb er zelf een en als ik die per ongeluk aan laat staan als ik ga slapen, raak ik echt oververhit. Ik ga enorm zweten en krijg nachtmerries. Maar als ik dan wakker word, doe ik de deken uit en zorg ik dat ik afkoel. Dat kan jouw dochter niet. Daardoor vraag ik me af of het geen kwaad kan.

Geen zorgen, als je goed leest, dan kan je lezen dat we er een timer op hebben gezet. Hij gaat even aan op het koudste deel can de nacht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.