Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Lastige leeftijd (15 a 16 maanden)


Due-scimmie schreef op 20-05-2023 om 13:50:

[..]

Moeder natuur heeft het heerlijk zk geregeld dat de driftbuien zich ook gewoon opbouwen met de jaren 🤣. Kun je er geleidelijk aan wennen.

Dat valt ook wel weer mee. 15-jarigen staan echt niet te driften als een peuter. 

Mevrouw75 schreef op 20-05-2023 om 14:19:

[..]

Dat valt ook wel weer mee. 15-jarigen staan echt niet te driften als een peuter.

Ehm nou die van mij hadden een pittige babytijd, peuterpubertijd en dat trok idd heel geleidelijk op. En dan heb ik het nog niet over extreme pubertijd. Dus bij mij kwam er naast een lach om hoe Due het beschreef ook echt wel herkenning😂

Maar helpt de relativering een beetje TS?

Toen wij dik anderhalf jaar geleden in dezelfde fase zaten dachten wij ook: wanneer houdt dit op? Maar dat gaat vanzelf.
Bij ons hielp: veel naar buiten: op de fiets, wandelen met de wandelwagen, op een fietsje met duwstang, in de zomer spelen met water en zand. Verder iets voor jezelf doen tijdens slaapjes en vraag hulp. Oma, tante en de oppas vonden het leuk om een paar uurtjes op te passen. 

mijn dochter is nu bijna 19 maanden en af en toe is het heel lastig. Ze krijgt echt een eigen willetje en dan moeten we heel consequent zijn of ze dat nou leuk vind of niet. Ik kan er gelukkig niet boos om worden vind het vaak alleen maar grappig hoe ze dan doet. 
Ik neem haar regelmatig mee als ik bijvoorbeeld de kamer uit ga maar vaak laat ik haar bewust ook even alleen. ze moet het ook leren en dat huilen houdt wel weer op als je terug de kamer in komt.

Heb je speelgoed wat op de leeftijd van je kindje geschikt is? Ik merkte dat ik rond 15 maanden nog veel "baby" speelgoed had wat niet veel uitdaging meer gaf. Heb nu gezorgd voor "groter" speelgoed (duplo, keukentje, blokken, vormenstoof , toettoet etc) en nu kan ze zich veel beter vermaken 
Heb je een tuin? Hier zijn een watertafel zandbak echt een hit. Bal erbij en ze kan uren buiten spelen.
Sws veel naar buiten of naar de winkel oid vind ze hier heel leuk. Ze hebben echt prikkels nodig op deze leeftijd lijkt het wel. Hun wereldje wordt echt groter en ze ontdekken steeds meer. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.